• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-08-26 09:44:23 följande:
    Ni har inga nappträd eller liknande i närheten det brukar gå rätt så bra om den lilla själv får ge bort sin napp till trädet där alla andra hänger. Men det visste ni säkert redan

Ja....det är sant...har hittat ett sådant nappträd...tror dock att hon är för liten för att förstå.....ska prova varianten med ta nappen när de somnat o sen se om hon kan sova utan den....det funkade bra när hon var liten iallafall.

Lycka till hos bm, villemoa! Hoppas du får hjälp med ditt illamående.
    Jag var väldigt frustrerad nu när jag var gravid sist.....jag mådde så mkt illa.....det gjorde jag inte med Busan...men då hade vi varit i Thailand i 3 v o knappt ätit något sött förutom frukt......så glukosnivåerna var helt annorlunda när vi väl kom hem...men jag tålde inte någon söt doft...o var inte sugen på sött...grapefrukt var gott däremot.
    Så det kan kanske vara ngt med kroppen att den går in i en socker-cykel o vill ha sött/mat hela tiden....bara en idé.

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-08-26 09:44:23 följande:
    Ni har inga nappträd eller liknande i närheten det brukar gå rätt så bra om den lilla själv får ge bort sin napp till trädet där alla andra hänger. Men det visste ni säkert redan

Nu är flytten nära va?
    Hur går det med mc-körningen? Har väl inte blivit så mkt kört på sistone med allt regn....kom gärna förbi på en kopp kaffe om ni är ute o kör i helgen!

• ingenjörsbruden

Jag är jättejättesugen på en BT-träff!!!!
    Kan vi inte försöka träffas i början på okt en lördag lunch eller så?
    Hela sept är fullbokad med kalas o fester...kul..men tänkte ju plantera lite blommor o lägga gräs osså! Nåja....

På tal om blommor......någon med tips eller idé??
    har två höga(ca 0,7 m höga) krukor på framsidan vid vardera ingång t huset.....har satt kryssbollar i båda...men den ena har knäckts pga vinden...
    Funderar nu på ngn växt som är fin året om o kanske något som hänger ner......
    Funderar på klot av buxbom eller lingontry (billigare variant men väldigt lik), ljung är fint en tid men de jag haft innan blir så träliga rätt fort.

Någon som har tips eller idé?

• Fru E

Ingis-flytten har redan gått gick första veckan i augusti men vi har en hel del kvar i huset. Men nu har vi iaf golv överallt och halva köket är på plats på köksgolvet så det går framåt. Försöker att göra något varje kväll så man kommer framåt, eller ja slipper ha möblerna längs ena väggen och inga lampor
    Mckörning vad är det usch nu är det nära med uppkörning, är hemskt nervös över det hela även om jag vet att jag kan det. Bara nerverna som spökar till det hela.

• Hvidbrud

Oj, nu är hon där själv!!! Vägrar gråta! Klarar detta! Det ska ju inte vara något konstigt, liksom... Blä, nu kom en slammsugare precis när jag hittat lä och sol. STANKEN! Är på fb, flamman! Ingis, när du tar nappen, tryck lite lätt på hakan, så börjar hon suga ååtungan i stället. Funkar vid amning iallafall (ibland...)

• Fru E

Ingis-det finns ju små hängande träd av olika slag, sälg eller något annat kanske Blommis vet säkert mer

Träff tycker jag allt vi kan göra snart!!!! Om vi kommit en bra bit till i oktober så kan vi kanske med betoning på kanske vara hos oss om ni vill

• Fru sy

Jag stannade hemma idag. Hade ont i huvudet och halsen när jag vaknade och har dessutom sovit riktigt dåligt inatt. Tänkte vila upp mig idag och imorgon så hoppas jag det blir bättre, vill ju inte gärna åka på en inflensa med feber och så. Tänkte ta mig iväg till apoteket i eftermiddag. Funderar bara på de där armbanden, blir inte det rätt uppenbart vad det är med mig om jag går med illamående armband?

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-26 10:54:17 följande:
    Jag stannade hemma idag. Hade ont i huvudet och halsen när jag vaknade och har dessutom sovit riktigt dåligt inatt. Tänkte vila upp mig idag och imorgon så hoppas jag det blir bättre, vill ju inte gärna åka på en inflensa med feber och så. Tänkte ta mig iväg till apoteket i eftermiddag. Funderar bara på de där armbanden, blir inte det rätt uppenbart vad det är med mig om jag går med illamående armband?
    Långärmade tröjor borde ju dölja dem? Usch stackare som mår så dåligt, hör med dem om åksjuketabletter också, jag har itne provat dem, men det är mest för att jag inte kommit mig för, jag är inte så smart att det stör liksom
  • Heloise

Jullan och jag rockar just nu loss till den här( som konstigt nog blir bättre för varje gång man hör den, sen är videon cool!)

• Daa

Blommis: KRAM på dig. Jag tycker också om den spralliga sprattelgumman.

Ingis: hur mycket enäggstvillingar har gemensamt (alltså av moderkaka och hinnor osv) beror på hur tidigt i graviditeten de blev två. Det enda sättet att se på UL om det är tvåäggs- är om det är olika kön.

Fru Sy: angående att berätta för föräldrarna, så har vi hunnit fundera några gånger. Den första graviditeten valde vi att vänta tills jag varit på inskrivning i vecka 10. Andra gången valde vi att berätta tidigt (typ vecka 5) för att de antagligen räknat ut att vi försökte. Tredje gången ville jag vänta med att berätta tills efter vecka 12, för att de skulle slippa glädjas och sedan bli besvikna om det gick galet. Maken däremot tyckte att vi skulle berätta på en gång, dels för att de skulle få glädjas i alla fall ett tag, dels för att de förmodligen skulle bli lite besvikna om de fick höra om ett eventuellt tredje MF utan att ha fått förtroendet att veta om graviditeten, dels för att de skulle vilja bära både glädje och oro med oss. Jag tyckte han resonerade klokt, så vi berättade efter 5 fullgångna veckor. Den enda nackdelen varit att min mamma länge fått vara sprickfärdig av längtan att berätta för hela världen (dvs sedan vi varit på VUL).
    Tänkte bara dela mina tankar kring det. Känner ni för att vänta så gör det, men det kan vara ganska skönt att berätta även om det är tidigt.

Hoppas du slipper influensan och att illamåendet lättar.

Flamman: hoppas huvudvärken håller sig borta nu! Jag finns på fb, men det vet du redan.

Heloise: drygt med kötiden!

Fru E: åååh, nära uppkörning? Så spännande! *hejjar och hoppar och peppar*

Villemoa: hoppas det går bra hos bm och att ni hittar bra hjälp mot värken.

Hvidis: Lilla E på dagis själv? Stora tjejen! *hjärtar*

Ingis: det är rätt att hålla det dåliga samvetet borta! Ja, du är gullig och omtänksam.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans