• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Det hade gått bra! Hon grät inte och hade vänt sig till fröken om det var något. Duktiga lilla e! När jag kom blev hon så glad och ville bara klättra och visa mig olika grejer de gjort. Finis.... Det ska nog gå bra...! Pust!

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-26 12:58:07 följande:
    Ok har hittat sjukgymnaster, ett privat men landstingsanslutet rehab center, ska ringa dem på en gång, eller ja om 3 minuter när deras lunch är över. Det kostar 100kr/45min och de har akupunktur, måste bara höra om de gör akupunktur på gravid med foglossning .-D

Det låter ju bra. Ska kolla om den kliniken som ligger i centrum där jag bor också har akupunktur på menyn. Ska kanske ringa dit till att börja med och sen se vad de rekommenderar för lilla mig.

• Hvidbrud

Skönt med hemspråksundervisningen flamman, surt att man ska behöva bli arg för att man ska få det man har rätt till och att det ska gå ut över någon annan! Grrr! Men du, en fråga. Lilla e är ju också tvåspråkig, eller tresoråkig. Ska man söka hemspråksundervisning eller frågar de? När börjar det? Finns alla språk överallt eller hur hänger det ihop? Jag vill ju att hon ska lära sig assyriska så det inte går förlorat! Och att hon kan prata med sin farmor.0

• passionsblomman

Ingis, jag tycker Buxbom låter bra. Jag tror det är vad som kommer att tåla vindarna bäst. Och skulle du ledsna på dem framöver, så är de ju underbara utlanterade i trädgården istället.

Välj något annat planteringskärl för ett enda större utropsteckan som fröljer årstiderna mer istället. Placerat någonstans där ni ser det flera gånger varje dag. Där kör du på med att göra vår, höst och vinter-och sommar såklart.

USCH för era foglossningar! Jag är så glad att jag inte hade det!!!

Heloise, SGI brukar baseras på att man fyller i vad man tjänat de senaste 12 månaderna, alltså från jan-dec. Men har man varit sjuk eller utan inkomst av andra orsaker så kan man backa bak ytterligare månader, och kvitta de sämsta månaderna mor bättre så att säga, så genomsnittet man får blir så högt som möjligt.

Men detta borde man ju såklart kunna få kalra besked om SNABBT.
    Jag HATAR hatar hatar att ringa de där samtalen! Och JÄMT blir det något knas med grejor, så man måste.
    Jag ställer mig i kön, sätter telefonen på högtalare, och surfar med er istället medan jag väntar. Så gör jag jämt nu.

Värst av allt är dock när man kommer fram och de ska koppla en till någon annan OCH KOPPLAR BORT EN!

Flamman-vilken sopprot till rektor!

Huvudvärk? Ja jag med , den här fm också. Det är nog indianernas fel. Och att jag var uppe till kl 03.00 då Nenne meddelade att hon nu tog med sig sin make till förlossningen-efter att ha kokat varmkorv!

Inga besked än. Nu börjar jag vara lite orolig hur hon har det där, med födandet...

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-08-26 13:03:38 följande:
      Det låter ju bra. Ska kolla om den kliniken som ligger i centrum där jag bor också har akupunktur på menyn. Ska kanske ringa dit till att börja med och sen se vad de rekommenderar för lilla mig.
    En kompis till mig hade väldiga problem med foglossning och hon vart mkt bättre med akupunktur, däremot har jag nog inte råd med 2 ggr i veckan Men 1 ggr i veckan går bra. Får se vad de säger, de skulle ringa upp innan kl 14

Hvidis: duktiga lilla E, måste vara jobbigt att skola in på dagis, jag gick faktiskt aldrig på dagis för mamma klarade inte av att lämna mig Men så arbetade de ju hemma på stuteriet, så jag fick hänga med. Naturligtvis jättebra på alla sätt och vis, men jag som var ensamt barn hade nog mått bra av att gå på dagis, jag hade ju liksom ingen koll på de "social" barnregler som gällde när det var dags för förskola och kände mig väldigt utanför.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-26 13:09:26 följande:
    Ingis, jag tycker Buxbom låter bra. Jag tror det är vad som kommer att tåla vindarna bäst. Och skulle du ledsna på dem framöver, så är de ju underbara utlanterade i trädgården istället.Välj något annat planteringskärl för ett enda större utropsteckan som fröljer årstiderna mer istället. Placerat någonstans där ni ser det flera gånger varje dag. Där kör du på med att göra vår, höst och vinter-och sommar såklart. USCH för era foglossningar! Jag är så glad att jag inte hade det!!!Heloise, SGI brukar baseras på att man fyller i vad man tjänat de senaste 12 månaderna, alltså från jan-dec. Men har man varit sjuk eller utan inkomst av andra orsaker så kan man backa bak ytterligare månader, och kvitta de sämsta månaderna mor bättre så att säga, så genomsnittet man får blir så högt som möjligt.Men detta borde man ju såklart kunna få kalra besked om SNABBT.Jag HATAR hatar hatar att ringa de där samtalen! Och JÄMT blir det något knas med grejor, så man måste.Jag ställer mig i kön, sätter telefonen på högtalare, och surfar med er istället medan jag väntar. Så gör jag jämt nu.Värst av allt är dock när man kommer fram och de ska koppla en till någon annan OCH KOPPLAR BORT EN! Flamman-vilken sopprot till rektor! Huvudvärk? Ja jag med , den här fm också. Det är nog indianernas fel. Och att jag var uppe till kl 03.00 då Nenne meddelade att hon nu tog med sig sin make till förlossningen-efter att ha kokat varmkorv! Inga besked än. Nu börjar jag vara lite orolig hur hon har det där, med födandet...
    Ja jag har också trott det men så sa jag att jag suderat och då är det tydligen andra regler som gäller, jag har nte varit utan inkomst, på 11år, och vill helst INTE behöva räkna på förra året, då jag gick ner extra mkt i timmar för att csn bråkade. Jag tror att det kan vara så här att jag ska räkna på de senaste 6 månaderna( eftersom jag slutade i skolan i maj) x 2, men jag vet inte. Det kan vara så att det är mer gynnsamt för mig att ta csn ett par månader till, och på så sätt få tillgång till mitt vilande sgi, som då är det jag hade innan jag började plugga för 5 år sen, och den sgi vill jag väääääldigt gärna åt
  • passionsblomman

Duktiga Lilla E och duktiga lilla E´s mamma!

(jag grät när han skulle börja, det var ohejdbart, fast jag gjorde det i smyg...)

• Villemoa

Heloise: nä, 200 spänn i veckan fram till BF är ju lite väl saftigt! Kanske man inte behöver akupunktur hela vägen fram till BF, det kanske ger med sig efter några gånger!

• passionsblomman

Heloise, man blir ju helt matt...regler och regler och regle! Jamen BERÄTTA och förklara dem lite snabbt och tydligt då så man vet!

Det är ju liksom en ganska viktig "detalj" i ens tillvaro, hur sgi ser ut.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans