• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Ja Fru sy, kolla så att de tabletter eller band du köper passar för gravida. Hoppas så du slipper illamåendet!! Det är näst intill omöjligt att funka normalt annars! Fattar inte hur jag fick ihop det i våras! :-O

• Fru sy

Ska kolla det på apoteket. hade det gått några veckor på terminen hade jag kanske varit hemma imon eftersom jag inte känner mig pigg annars heller med huvudvärk och så. Men man vill ju inte sjukanmäla sig redan första veckan, det känns inte bra. Men får se imon, mår jag som ikväll blir jag kanske hemma.

• Villemoa

Nä det förstår jag! I början på en termin brukar ju sjukdomar och förkylningar florera så i värsta fall kan man ju "skylla" på det så att säga. Tycker absolut du ska stanna hemma om det inte blir bättre, du är viktigast just nu! Fru sy skrev 2010-08-25 21:21:52 följande:

Ska kolla det på apoteket. hade det gått några veckor på terminen hade jag kanske varit hemma imon eftersom jag inte känner mig pigg annars heller med huvudvärk och så. Men man vill ju inte sjukanmäla sig redan första veckan, det känns inte bra. Men får se imon, mår jag som ikväll blir jag kanske hemma.
  • Hvidbrud

Fru sy: seaband får användas av gravida. De lär ta toppen av det värsta illamåendet. Stackars dig. Hoppas att det går över snart!

• passionsblomman

Så här skuttande mycket tycker jag om er!

((#=== ===#))
                 / \                        
               (( >  <))

• passionsblomman

Oj då...

fötterna hoppade visst åt ett eget håll!

((#=== ===#))
                 / \                        
               (( >  <))

• passionsblomman

Mäh! Igen! Varför?

((#=== ===#))
                            / \                        
                             (( >  <))

• passionsblomman

Nä! den bir värre och värre...helt ur led!

Vi har förlossning i andra tråden! Nu loggade hon just ut, när det var typ 3 minuter mellan värkarna!

Snacka om lajv-kväll!

Jag smäller av av spänning!

• ingenjörsbruden

Daa skrev 2010-08-25 14:07:36 följande:
    Trist med alla värkande huvuden. Jag har inte ont i huvudet, men i magen. Två 18-cm-bebisar som tydligen har gott om plats i den ännu inte sådär jättestora magen: då kan det nog göra ganska ont i stackars hopklämda inälvor...Jo, förresten, det gick bra. Inga tecken på något onormalt och de två aktiva bebisarna (hur är det möjigt att det känns så lite när de härjar runt på det där viset? Busungar ♥) har varsin moderkaka och är åtskilda av en tjock hinna. Det innebär att det inte är någon risk för att de snor näring av varandra och att det inte blir fullt lika många kontroller som det hade blivit om de haft det mesta gemensamt. Skönt.Jag var vansinnigt nervös inför undersökningen och det begriper jag inte. Precis som om jag inte för mitt liv skulle kunna tro att det skulle gå bra. Efteråt var jag alldeles matt. *pustar ut*

Åhhh va härligt!!! Puss på B1 o B2.
    En fråga....kan inget om tvillingar osv.....om de har vars en moderkaka o vars en fostersäck....är de tvåäggstvillingar då eller?

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-08-25 15:23:10 följande:
    Första tanden har brutit igenom! Bättre sent än aldrig!

YIPPIE!!!!! Kände hon att hon behövde den på dagis måntro?1

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans