• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Jag loggar in snabbt på arbetstid för att kolla hur det är med fru Sy. Hoppas att ditt illamående blir bättre, det är inte skoj! Jobbigt att maken är bortrest, men du har ju oss alla att prata med! *skickar stora kramar*

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-08-25 15:54:01 följande:
    Ååååh Daa vad underbart att allt såg bra ut! <3 oxå Axel och Fälga Jag måste fulsurfa på arbetstid för jag måste bara berätta att jag blev beviljad havandeskapspenning dock inte heltid, utan 75%, men det är lugnt för jag har semester sparat och kan ta ut resterande 25% i semesterdagar och får mao gå hem och ligga på sofflocket från och med 23 oktober Kramar också om hålla handen gänget och önskar att all skallebank försvinner.Lunchen var härlig och Elsa visade sig från sin bästa sida

Yeeees va härligt!!!!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-25 17:32:52 följande:
    Jaha. Nu när dag 41 snart är till ända, DÅ kommer tanten. Precis när man faktiskt börjar plocka fram "om det går fler dagar nu skulle man kanske testa ändå, trots allt och fast man inget tror, hoppas eller inbillar sig längre..."Alltså finns där innerst inne ett litet hopp ändå. och alltså blir det besviklesle likförbannat. Fast jag bestämt att jag denna gången välkomnade tanten, för att då kan förberedelsen inför spraystart börja.Det är dubbel irritation känner jag. Dels att cykeln är så JÄVLA uppfuckad, med mens dag 25 förra gången och dag 41 nu igen! I HATE IT!!!Och dels att det plågsamt nog ändå finns en medvetenhet om att man varit rätt ute med ÄL och att det faktikst finns mirakel.Jobbigt är att min reaktion inte är att jag sätter mig och lipar-det hade sambon haft lättare att ta. istället blir jag så jävla förbannad och frustrerad och irriterad, så jag blir lämnad helt ensam, för mig kan man ju inte vara inärheten av.Vilken jävla bajsdag. Jag hur fan ska jag överleva en IVF-omgång till? Sedan ska man skrapa ihop resterna av sig själv efteråt, när hela ens inre är utsmetat i saggig smörja, och glatt gå vidare i livet. TACKSAM för allt man har och så satsa på jobb, viktnedgång, hobbies och intressen, träning, inredning och ett roligt-avslappnat-sexliv.Jag känner verkligen hur bra det kommer att gå. Där har ni! Ett EGO-inlägg så det heter duga. TROTS allt som hänt som är värre. Jag ids inte ens skämmas. Det kan jag göra en annan dag.

Instämmer med "jävla bajsdag"!
    *tar hela dagen o knycklar ihopa den o sparkar den sen till månen*

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:52:26 följande:
    Minns ni att jag härjade i våras om modersmålsstöd i förskolan som de halverade från 40 min/v till 20 min/v och hemspråksundervisningen som de ville dra ner i skolan till 60 minuter på 6 elever på helt skilda nivåer? Jag skrev ju och ringde både till rektor och förskolechef och modersmålssamordnare och samlade in namnlista och allt. Har varit tyst i sommar, så jag mejlade förskolechefen som skulle ta upp det på ett möte den 16/8 igen. Modersmålsläraren har dragit in facket så i måndags el tisdags hade de möte med rektorn ang hennes timmar på skolan och dagis (det är samma rektor eftersom det är samma rektorsområde) På skolavslutningen var rektorn så sur att han inte hälsade på mig... Nu har jag fått mejl från honom att det blir 80 min modermålsundervisning i skolan (tror de är 4 elever i år varav det är tre skilda nivåer på eleverna) och 60 min på vårt dagis. Hoppas han menar per vecka då! Wow, om det stämmer Väntar på telefonsamtal från modersmålsläraren så jag får höra hur det blir. Hon kommer tycka det är för lite tid i skolan, men det är ju bättre än 60 min. som de först föreslog och NOLL timmar i förskolan! Håll tummarna att det blir bra det här!

*håller tummarna febrilt*

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 21:12:56 följande:
    De där armbanden mot åksjuka köpte vi till äldsta dottern när vi skulle iväg på långresa med bilen i sommar. Jag var skeptisk. Verkligen. Men de funkade! Men KOLLA med Apoteket först, för de kanske inte är lämpliga för gravida, vad vet jag!  

De är PERFEKTA till gravida!!

De som säljs på vårt apotekt rek till både åksjuka o gravida.
    Nyttjade dem max när vi var i thailand på dykresa!

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-26 00:09:20 följande:
    Mäh! Igen! Varför?               ((#=== ===#))                        / \                                                 (( >  <))

Sprallig blommis!!

• Norrskensflamman

Passionsblomman:  Gillar din sprattelgumma där fötterna far åt ett håll och resten av kroppen åt ett annat

Just det Hvidis: Härligt med ny tand Då kan man börja bitas också, hehehe

• Hvidbrud

Och hon har börjat sova som en sten! Vi ska få om 45min och hon vill inte vakna. När har det hänt? Många många intryck! Ska på BVC också idag. Ska bli kul att de hur hon har vuxit. Testade igår, bara för att få ro. Minus. Det var helt ok. Nu ska vi bara se var indianerna har gömt sig? Blommis du får skicka hit dem när du är klar!

ingenjörsbruden skrev 2010-08-26 08:02:18 följande:
      YIPPIE!!!!! Kände hon att hon behövde den på dagis måntro?1
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans