• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Huvudvärken försvann inte mha alvedon så maken fick komma o hämta mig.
    Oturligt nog så hade loppan precis somnat innan jag ringde så han fick väcka henne o köra....så hon var helt upp o ner sen.....var jätteglad att jag var hemma...men ville inte somna hos mig......kombo med migrän=inget skojigt......

Men fick till slut sova en timme o sen tog jag loppan o fick henne att sova en halvtimme medans maken fixade maten.....hade dock kvar huvudvärken hela kvällen men betydligt mindre.

Sov som en stock alldeles själv i sovrummet i natt....det känns så lyxigt så jag får dåligt samvete...nästan!

Så i morse köpte jag faktiskt 2 buketter med rosor för 5 kr/st....som han ska få....för JAG är GULLIG O OMTÄNKSAM!!!

Nu måååååste jag jobba!

Puss

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-08-26 08:30:02 följande:
    Och hon har börjat sova som en sten! Vi ska få om 45min och hon vill inte vakna. När har det hänt? Många många intryck! Ska på BVC också idag. Ska bli kul att de hur hon har vuxit. Testade igår, bara för att få ro. Minus. Det var helt ok. Nu ska vi bara se var indianerna har gömt sig? Blommis du får skicka hit dem när du är klar!

Va härligt!! Jag ska tipsa maken om att de sover gott när de fått härja på dagen...hehehehe!

Förresten...någon som vet....kan man vänja av med napp under natten? För Busan bara pluttar ut den hela tiden...... gör lite ont i hjärtat bara...hon ääääälskar sina nappar!

• Hvidbrud

Blommis: hon hoppar ju och slår ihop klackarna till sidan, det ser ju en var...! Ha en bra dag! Jag får ta och få upp lillfäntan nu. Gröt, ny blöja och kläder. Och borsta lilla tanden! Sen rusar vi. Ska lämna henne ensam i en halvtimme idag. Hua!

• Norrskensflamman

Ingis: Skakar hand. Hade också huvudvärk hela kvällen. Släppte kanske vid elvatiden. Då kunde jag inte somna, eftersom jag sovit redan tidigare på kvällen.
    Vaknade imorse och tordes knappt känna efter om jag fortfarande hade ont i huvet.
    Än så länge inte. Så jag är på jobbet. Kommer huvudvärken tillbaka är det jag som ringer VC. Jag vägrar ha det så här.

Du ska INTE ha dåligt samvete för att du sovit "lyxigt". Hur många nätter med störd nattsömn har du haft senaste året??? Och hur många nätter har din make sovit gott medan du tagit hand om Loppan?
    Puss på dig Ingis! Hoppas du slipper ont i huvudet idag

• Norrskensflamman

Ingis, apropå napp. Jag tror jag brukade lirka ut den ur munnen när de somnat. Så de inte märkte nåt. Jag la den bara en bit bort i sängen, så om de nu absolut ville ha den när de vaknade kunde de nå den. Men det blev i alla fall lite mindre "napptid".

• Heloise

Du har plats 367 i kön... man måste älska försäkringskassa

• Norrskensflamman

Heloise skrev 2010-08-26 08:40:59 följande:
    Du har plats 367 i kön... man måste älska försäkringskassa

Låter alltför bekant. Och "din beräknade väntetid är 37 minuter"

Har fått svar från Supporten att mest troligt beror det här med osynligt galler och pres. på att vi inte är plusmedlemmar. Och att plustjänsterna inte är helt fria ännu.

Så jag säger som Villemoa, tills dess den tjänsten blir fri så är mitt galleri osynligt.

Vilka av er finns på Facebook föressten?

• Heloise

Men herregud, först får jag vänta i typ 45 minuter, sen kommer jag fram till en nisse som itne kansvara på mina frågor och han säger att en handläggare ska ringa upp mig. Jaha ringer handläggaren senare idag då? Undrar jag, nää inte alls kanske imorgon men troligtvis i början på NÄSTA VECKA, men herregud hur jävla svårt ska det vara? Allt ajg vill veta är vilken årsinkomst jag ska ange? Den jag haft när jag studerat, den jag hade innan, en mix? Miffon!!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-26 09:08:35 följande:
      Låter alltför bekant. Och "din beräknade väntetid är 37 minuter" Har fått svar från Supporten att mest troligt beror det här med osynligt galler och pres. på att vi inte är plusmedlemmar. Och att plustjänsterna inte är helt fria ännu.Så jag säger som Villemoa, tills dess den tjänsten blir fri så är mitt galleri osynligt. Vilka av er finns på Facebook föressten?

Jag fick också samma svar från supporten. De skrev att plustjänsten inte är helt fri ännu och "...det kan mycket väl ha med det att göra". Kan mycket väl, alltså vet de inte helt säkert. De får väl forska i det istället för att anta, vad är annars en support till för?! Det skrev jag till dem också.

Jag finns på Facebook!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans