• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Heloise skrev 2010-08-26 09:17:35 följande:
    Men herregud, först får jag vänta i typ 45 minuter, sen kommer jag fram till en nisse som itne kansvara på mina frågor och han säger att en handläggare ska ringa upp mig. Jaha ringer handläggaren senare idag då? Undrar jag, nää inte alls kanske imorgon men troligtvis i början på NÄSTA VECKA, men herregud hur jävla svårt ska det vara? Allt ajg vill veta är vilken årsinkomst jag ska ange? Den jag haft när jag studerat, den jag hade innan, en mix? Miffon!!

Maila till dem, de är mycket snabbare på att svara via mail än telefon! Kom ihåg att maila ditt personnummer också så att de kan svara specifikt på din fråga. Det har jag fått till svar när jag mailat dem utan pers.nummer. Jag förstår mig inte på FK. Ofta är det så att den man frågar inte kan svara på frågorna eller så får man olika svar av olika handläggare på samma fråga.
    Att man sen har köplats hundrasjuttielva varje gång man ringer är helt oacceptabelt!! Jag ringde i måndags och hade väntetid på 27 minuter, jag knappade in att jag ville att de skulle ringa upp mig. Inte tänker jag sitta en halvtimme i telefon och vänta!!

• Villemoa

Hvidis: vilken tajming med lilla tanden nu när dagis har börjat

Ingis: Moa brukar bara ha nappen tills hon somnat. Så fort hon däckat slutar hon suga och antingen spottar hon själv ut den eller så tar vi ut den. Frampå morgonkvisten brukar hon vakna till och vilja ha nappen.

Blommis: jag var också in i tråden igår och följde med spänningen förlossningen som var på G. Man blir ju helt exalterad och då känner jag henne inte ens! Jag håller mig dock bara till smygläsning

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-08-26 09:27:26 följande:
      Maila till dem, de är mycket snabbare på att svara via mail än telefon! Kom ihåg att maila ditt personnummer också så att de kan svara specifikt på din fråga. Det har jag fått till svar när jag mailat dem utan pers.nummer. Jag förstår mig inte på FK. Ofta är det så att den man frågar inte kan svara på frågorna eller så får man olika svar av olika handläggare på samma fråga.Att man sen har köplats hundrasjuttielva varje gång man ringer är helt oacceptabelt!! Jag ringde i måndags och hade väntetid på 27 minuter, jag knappade in att jag ville att de skulle ringa upp mig. Inte tänker jag sitta en halvtimme i telefon och vänta!!
    Jag får prova maila, det är ju ganska viktigt att min SGI bli rätt, ska jag ta förra årets årsinkomst så är den ca 80 000kr lägre än innan jag började plugga, rätt stor skillnad... men de senaste 6 månaderna skulle duga bra de med, för jag har jobbar arslet av mig i sommar, men nä det var för svårt att svara på, han sa låt ditt jobb fylla i... Jo men alltså det fattar ajg oxå, men det kommer inte heller att fatta för det står bara jan-dec och inte vilket år etc
  • Villemoa

Heloise skrev 2010-08-26 09:30:49 följande:
    Jag får prova maila, det är ju ganska viktigt att min SGI bli rätt, ska jag ta förra årets årsinkomst så är den ca 80 000kr lägre än innan jag började plugga, rätt stor skillnad... men de senaste 6 månaderna skulle duga bra de med, för jag har jobbar arslet av mig i sommar, men nä det var för svårt att svara på, han sa låt ditt jobb fylla i... Jo men alltså det fattar ajg oxå, men det kommer inte heller att fatta för det står bara jan-dec och inte vilket år etc

Så klart att SGI:n är viktig, man vill ju ha så hög som möjligt! Det är ju bättre att han hade sagt att han inte hade nån aning istället för att bara svamla till med nåt svar. Det är ju det man blir sur på!

• Fru E

Heloise-tom csn är snabbare än fök

Daa-kan inte sluta tänka på att ni har två små liv i magen

• Villemoa

Fru E skrev 2010-08-26 09:36:33 följande:
    Heloise-tom csn är snabbare än fök Daa-kan inte sluta tänka på att ni har två små liv i magen  

Ja och csn brukar ju inte vara så särskilt snabba så det säger allt om FK!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-26 08:36:30 följande:
    Ingis: Skakar hand. Hade också huvudvärk hela kvällen. Släppte kanske vid elvatiden. Då kunde jag inte somna, eftersom jag sovit redan tidigare på kvällen.Vaknade imorse och tordes knappt känna efter om jag fortfarande hade ont i huvet.Än så länge inte. Så jag är på jobbet. Kommer huvudvärken tillbaka är det jag som ringer VC. Jag vägrar ha det så här.Du ska INTE ha dåligt samvete för att du sovit "lyxigt". Hur många nätter med störd nattsömn har du haft senaste året??? Och hur många nätter har din make sovit gott medan du tagit hand om Loppan?Puss på dig Ingis! Hoppas du slipper ont i huvudet idag

hahaha...nä jag hade "nästan" dåligt samvete! Men jag ska vara gulligare än vad han ha varit!

Jag finns på fejan....

• Fru E

Ni har inga nappträd eller liknande i närheten det brukar gå rätt så bra om den lilla själv får ge bort sin napp till trädet där alla andra hänger. Men det visste ni säkert redan

• Heloise
    Fru E skrev 2010-08-26 09:36:33 följande:
    Heloise-tom csn är snabbare än fök Daa-kan inte sluta tänka på att ni har två små liv i magen  
    Mmm csn verkar helt överlägsna, deras regler är enkla. Det mesta går ut på att du får så lite som möjligt och måste betala tillbaka så mkt som möjligt, ja eller så säger de nej, spelar ingen roll till vad,de säger bara NEJ

Flamman jag finns på fb

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans