• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Jag har en annan inställning än Villemoa.

Fru Bygg skrev 2010-08-24 19:57:53 följande:
      Jag kommer också in på Daa's sida, men inte på Villemoas. Konstigt!

• Villemoa

Jag garanterar att jag verkligen vill ha in er på min sida men den där jädra tekniken *grr* Får se om man kan få tag på nån ansvarig tekniker.

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-24 19:52:21 följande:
      Jag försökte ju snyfta in mig på Villemoas sida och det verkar som om hon ville gå mig till mötes, men tekniken gjorde det omöjligt för henne.
    Den där tekniken, den ställer till det mest hela tiden

Jag väntar fortfarande på en huligabild Daa

Det är imorgon ni får se dem inte sant? Åh himlars så spännande, ska ni ta reda på kön, om det går?

• Villemoa

Jag och Flamman har samma inställning så ingen kommer in till oss. Stor mening med att ha olika inställningar om de inte funkar.....

• passionsblomman

Här blev det avbrott för drama och hallaballoo, så vi fick ringa sonens kompis pappa och sedan bege oss till ytterligare en kille, som var kusin med en tredje kompis...

Iallafall, fyra killar som ska leka på en studsatta börjar ha brottningsturnering, bara det att i somligas brottning ingår sparkar. Upplösningen på deras lek blir att C, som är sonens bästis och som ju egentligen var här, hos honom, kommer hemrusande hit med tårarna sprutandes och efter kommer sonen och den tredje polaren. Alltså får man se till att gå tillbaka dit där de lekt och ta ett snack med ven den fjärde killen.

Så nu är det iallafall klargjort att lekar som innehåller sparkar icke godkännes som lekar och att min förväntan på pojkarn i fråga är att den typen av lek är lekt för sista gången. För sparkas man kan man hamna på sjukhus. och är man vuxen och sparkar någon i magen hamnar man i fängelse ifall någon berättar om det.
    och det är ni stora nog att både veta och begripa!!!

Intressant att träffa andra föräldrar för första gången hemma i deras hall, uppläxandes barnen.
    Fast de verkade hålla med mig när jag sa "jag anser att det är bättre att ta saken ordentligt och rakt av så att det INTE blir en jättegrej som rullar vidare dem emellan bakom våra ryggar. De klarar inte alltid att styra upp lekar själva, och då är det vi som måste." De sa att de höll med.

Pjiiuuu! Nu vill jag ha något att dricka känner jag. *spanar i kylen* 

• Villemoa

Bra sagt Blommis! Sånt måste stävjas på en gång.

passionsblomman skrev 2010-08-24 20:08:37 följande:
    Här blev det avbrott för drama och hallaballoo, så vi fick ringa sonens kompis pappa och sedan bege oss till ytterligare en kille, som var kusin med en tredje kompis...Iallafall, fyra killar som ska leka på en studsatta börjar ha brottningsturnering, bara det att i somligas brottning ingår sparkar. Upplösningen på deras lek blir att C, som är sonens bästis och som ju egentligen var här, hos honom, kommer hemrusande hit med tårarna sprutandes och efter kommer sonen och den tredje polaren. Alltså får man se till att gå tillbaka dit där de lekt och ta ett snack med ven den fjärde killen.Så nu är det iallafall klargjort att lekar som innehåller sparkar icke godkännes som lekar och att min förväntan på pojkarn i fråga är att den typen av lek är lekt för sista gången. För sparkas man kan man hamna på sjukhus. och är man vuxen och sparkar någon i magen hamnar man i fängelse ifall någon berättar om det.och det är ni stora nog att både veta och begripa!!!Intressant att träffa andra föräldrar för första gången hemma i deras hall, uppläxandes barnen. Fast de verkade hålla med mig när jag sa "jag anser att det är bättre att ta saken ordentligt och rakt av så att det INTE blir en jättegrej som rullar vidare dem emellan bakom våra ryggar. De klarar inte alltid att styra upp lekar själva, och då är det vi som måste." De sa att de höll med.Pjiiuuu! Nu vill jag ha något att dricka känner jag. *spanar i kylen* 
  • Daa

Wo-haa! Är det imorgon?
    Ja, det är imorgon och vi tänkte väl försöka ta reda på parvlarnas kön. Jag är mest ivrig att se att allt ser bra ut och sedan om det är enäggs- eller tvåäggstvillingar (men det kan visst vara klurigt att ta reda på med UL, om det inte är en av varje förstås).

Undrar om vårt landsting ger oss möjligheten till en elektronisk bild... Vi får väl se.

Heloise skrev 2010-08-24 20:03:00 följande:
    Den där tekniken, den ställer till det mest hela tiden Jag väntar fortfarande på en huligabild Daa Det är imorgon ni får se dem inte sant? Åh himlars så spännande, ska ni ta reda på kön, om det går?

• Daa

Det blev verkligen ett drama, Blommis. Men bra hanterat.

• Aleta

Heja Passionsblomman! Bästa mamman!
    (Själv känner jag mig lite undanskuffad, igår natt sov lillan hos mormor efter att ha skrikit i en halvtimme och vägrat alla försök till tröst. Till slut skrek hon "Gå" Jag vill ha mormor!" Då gav jag upp...)

Visst är 15 timmarsregeln jättedum! Vi får bara ha tre timmar per dag dessutom, så det blir väldigt kort. När vi började hade vi tre stycken femtimmarsdagar. Dagiset i Stockholm som i övrigt inte var så bra hade faktiskt 30 timmar istället, undrar hur det kan skilja så?

Arga 6-åringen stampade precis förbi efter att ha varit tvungen att plocka undan efter sig innan jag läser saga. (Hur ska det gå när hon blir tonåring? )
    Vad kul att de redan har fått läxor Flamman, det är bara bra att de får lite att bita i.
    Min unge skrev ett brev till sin fröken idag: "JAG TYKER ATT DEN HAR SKOLAN ÄR JETE KUL"

Oj, måste hämta maken vid bilen, åker till Dublin med mamma och syrrorna imorgon, före 05.00 gäääsp.

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-24 20:19:35 följande:
    Wo-haa! Är det imorgon? Ja, det är imorgon och vi tänkte väl försöka ta reda på parvlarnas kön. Jag är mest ivrig att se att allt ser bra ut och sedan om det är enäggs- eller tvåäggstvillingar (men det kan visst vara klurigt att ta reda på med UL, om det inte är en av varje förstås).Undrar om vårt landsting ger oss möjligheten till en elektronisk bild... Vi får väl se.  
    Spännande spännande, kan knappt bärga mig

En till kompis var här med en hel ICA maxi pappkasse med barnkläder. Ska det fortsätta i den här takten så måste JUllan få en egen walk in closet, ja det eller så kan vi öppna 2nd hand barnklädesaffär

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans