• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Daa skrev 2010-08-24 12:18:41 följande:
    Blommis: Bananer i pyjamas? Här har de kallats huliganerna, busungarna, tvillingarna. Igår blev det Axel och Fälga (jaja, mycket tjat om fälgar nu, men det blir så när maken och jag snubblar över något nytt internt skämt...).

Japp. Bananer i pyjamas. B1 & B2. Sorry, du får inte vara med och bestämma!

• Daa

passionsblomman skrev 2010-08-24 12:25:01 följande:
      Japp. Bananer i pyjamas. B1 & B2. Sorry, du får inte vara med och bestämma!

Typiskt. Jag som gillade Axel och Fälga (Axel hamnade förresten på makens seriösa pojknamnslista. Han kom att tänka på det när han hade skrivit ordet "axel" på sin hand, för att komma ihåg att ta hem axeln till sin bil. Tänk om det blir en Axel? Vad ska vi då säga när han undrar hur han fick sitt namn? ).
    Och så tror jag att B1 och B2 är härlett ur lilla Baa (fast det fick jag ju inte heller bestämma, kommer jag ihåg  ).

• passionsblomman

Ja det kanske är någon sådan koppling, helt utan att jag fattar det själv. Jag tänker på dem som B1 & B2. Och jag är skitbra på att bestämma en massa.

• Norrskensflamman

Axel är ett jättefint namn!! Veronika och Axel, då blir det Veven och Axeln

Eller Axel och Fälga som du själv var inne på.

Två mycket nära släktingar till mig har Axel i sitt namn. Superfint.

Tur att jag inte hängde på BT när jag höll på med bebisverkstad, man verkar ju inte ha mycket att säga till om namnen här som blivande förälder

• Villemoa

Daa: om du skulle välja mitt E-namn skulle jag inte ha nåt emot det iaf
    Tycker B1 & B2 är mycket passande namn (fast Axel och Fälga är inte så tokigt det heller )

• Villemoa

Sonja: jo, det där med gråt vid lämning kan ju gå i vågor och hon har säkert haft roligt. Det tar nog bara ett tag innan hon vänjer sig igen. Moa är ju så att hon behöver lite tid till att vänja sig så det blir nog bra.

• passionsblomman

Axel heter min sons allra bästa vän. Det är väl ett jättefint namn?

Mycket bättre än Kamrem och Drivknut iallalfall!
    Topplock och Förgasare känns inte heller så smickrande.

men å andra sidan, så heter dagens namnsdagsbarn Bartolomeus.

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-08-24 12:45:01 följande:
    Axel heter min sons allra bästa vän. Det är väl ett jättefint namn?Mycket bättre än Kamrem och Drivknut iallalfall! Topplock och Förgasare känns inte heller så smickrande.men å andra sidan, så heter dagens namnsdagsbarn Bartolomeus.

Nu måste jag logga ut, för jag skrattar så jag håller på och kissa ner mig. Kollegan undrar vad det är med mig. Slut på buschattet. Ska jobba sista kvarten, packa ihop och gå hem till min hostiga dotter och se till att hon får i sig lunch och hostmedusinen. Sen kl. 15 så ville T:s fröken träffa oss. Men maken kommer, som vanligt, inte med. Han skyller på benet, men han hade inte kommit ändå. Han är NOLL engagerad i ungarnas skolgång och föräldramöten och sånt. Tyvärr. Jo, han är noga med att det går bra för dem, men inget annat. Skitkarl. Men kan jag leva med det? Jo, än så länge.
    Jag är desto mer engagerad. Och så länge han är aktiv (vilket han verkligen är) i deras uppfostran, så är det okej.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans