• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nu ska jag åka iväg för att träffa bästaste Daa och Andbeyond!

• Villemoa

Nu har jag varit och träffat härligaste Daa och Andbeyond! De var precis så trevliga som jag hade trott Tack tjejer för en trevlig kväll!

• Villemoa

God morgon! Jag var så trött igår att jag inte orkade kommentera, jag gör det senare. Men hörrni, är det inte någon som fyller år idag?? Har för mig att det var nån som sa för nån vecka sen att hon fyller på Mikaels dag och det är ju idag!

• Villemoa

Blommis: för mig var det åt andra hållet, jag fick sluta amma när Moa var 3 månader och det har ju många höjt ögonbrynen åt. Fast de inte har nåt med det att göra.
    För min del var det ju så att hon aldrig riktigt lärde sig att ta rätt tag och bröstvårtorna var såriga för jämnan. Sen fick hon ju den allergiska reaktionen mot mjölkprotein när hon var fem veckor så då började jag delamma henne och hon fick flaskan efter amningen. Amningen var verkligen ångestladdad för mig med tanke på den otroliga smärtan! Moa blev frustrerad och jag också. Det var med stor sorg jag slutade amma eftersom normen ju är att man ska amma längre. Vad är då normalt kan man fråga sig? Det får varje mamma/barn/familj avgöra tycker jag. Det jag vill ha sagt med mitt långa inlägg är att jag förstår hur du känner; du får kommentarer/påhopp för att du ammat länge och jag för att jag ammat kort tid.
    Har läst i båda trådarna och jag tycker du uttrycker dig bra, klart och tydligt. Precis som vanligt!

Du och Aleta har verkligen fått talets/skrivandets gåva, ni är otroligt duktiga!! Kram på er båda!

Bruttan: jag hoppas också att jag kommer kunna prata så ledigt om sex med mina barn. Hoppas att de kommer ha det förtroendet för oss. Du är grym hursomhelst!

Heloise: lycka till hos BM idag!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-29 09:30:46 följande:
    Villemoa: Hur var träffen igår Tre putande magar och en massa skratt kan jag tänka mig

Det var helt underbart! En vecka hade inte varit nog med tid för att hinna prata om allt. Mycket bebisprat blev det förstås men vi hann med lite annat också

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-29 09:33:27 följande:
    Och allra käraste Blommis, du är inte alls äcklig! Hör du det?!

Word!

• Villemoa

Åh, champagne!! Det kan jag riktigt längta efter, att få njuta av ett glas kallt Moet & Chandon. På nyår ska jag dricka ett glas, även om jag måste pumpa ett dygn för det!

• Villemoa

Moet dricker vi bara till nyår och speciella tillfällen, annars blir det ofta mousserande. Som är minst lika gott!

• Villemoa

De där kakorna/tårtorna från Kungsörnen brukar jag också ha hemma, så himla smidigt! Läste på text-tv för nån vecka sen att de återkallar alla pga fem konstaterade allergifall i Danmark. Det var nåt ämne i kakan som var allergiframkallande. Ville inte skrämmas Flamman!

• Villemoa

andbeyond skrev 2010-09-29 11:16:19 följande:
    Var jättetrevligt igår, tack för sällskapet Villemoa och Daa! Gick alldeles utmärkt att ta T-banan hem också, men var skönt att jag hade mössa när jag skulle gå sista biten hem från tbanan! Nu ska jag till skolan och ha en helt sanslöst tråkig lektion helt utan betydelse eller innehåll. Riktigt taggad... hmpf.. dfk: vilken otäck granne! huuva! håller med Aleta, skönt att de flyttar! Blommis: du är så fin! inte äcklig - FIN!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans