I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Tycker heller inte om att sova själv när det blåser, regnar, knakar och allt det där. Du kanske kan sova med en lampa tänd? Flickorna tassar säkert in ska du se
Tycker heller inte om att sova själv när det blåser, regnar, knakar och allt det där. Du kanske kan sova med en lampa tänd? Flickorna tassar säkert in ska du se
Andbeyond: ja, verkligen hemskt med blödningarna! Jag gör som Heloise och tittar efter blod på pappret fast det här heller inte kommit en droppe på 31 veckor.
Visste inte att du bodde i Sthlm!! Jag bor söder om stan, du?
Daa: OM jag är kvällstrött! Vad synd att ni kommer så sent på tisdagen och åker direkt på onsdagen. Teoretiskt skulle det funka men praktiskt så brukar jag ligga under täcket i sängen med Moa snusandes bredvid mig och kolla Idol just den tiden du landar på hotellet Men vet du, jag inboxar mitt mobilnummer utifall att.
Heloise: hälsa Panzer och gratta så mycket på födelsedagen! Det låter onekligen som du har mycket att stå i idag, du lyssnar väl på Jullan och kroppen om den säger stopp?!? Lite skit här och var kan nog familjen stå ut med.
Plommonkrämen låter jättegott!
Flamman: kör på sovarkväll ikväll du också! I älskar sovarkvällar
Aleta: hurra, hurra
Idag är Moa ledig från dagis. C skulle på ett jobb långtbortistan så Moa och jag passar på att hälsa på mina föräldrar som bor på vägen till långtbortistan Vi kom redan igår kväll och så funderar vi på att stanna nån dag till. C åker hem till Sthlm ikväll igen för att jobba imorgon och så kommer han hit igen på eftermiddagen. Då kan vi åka hem på lördag istället. Bara win-win-situation för alla parter inblandade
Daa: ja, det låter ju som en idé också! Maken har säkert inget problem med att komma och hämta, då får han dock ta med sig en sovande Moa. Det ska nog ordna sig. Vilket hotell kommer ni bo på? Ska ju ta och inboxa dig numret också....
Jag är ju inte kvällstrött i vanliga fall men nuförtiden är jag det!
Mina föräldrar bor ungefär 12 mil bort så det är ju rätt nära.
Attans också Heloise att du är i Sthlm två dagar senare!
Andbeyond: ja det vore jättetrevligt att träffa dig också! Jaså, gröna linjen. Jag bor utmed pendeln söderut, inte Nynäs-Bålstalinjen.
Ingis: BRA att papprena är påskrivna! Vilken stark syrra du har! Tror som Daa att du har väldigt stor del i den styrkan. Skickar över en massa styrkekramar så ni har så det räcker och blir över!
Fru Bygg: cheesecake får man lov att äta under sådana premisser (och många, många andra)
Jag tror Moa förstår vad det innebär med syskon. En av grannungarna fick en lillasyster i juli och när vi träffade henne sa vi till Moa att så ser en lillasyster ut. Sen har vi köpt en bok som heter "Äntligen syskon" som vi läser mycket i. Häromdagen sa Moa "Jag väntar på att lillasyster ska komma ut"
Daa: jag BEHÖVER ju inte se Idol, jag överlever. Dessutom kan jag ju spela in och se i efterhand. Funderar på om jag ska fixa nåt gott fika till träffen, är du allergisk mot något? Är du det Andbeyond?
Det lär ju inte vara något problem att känna igen varandra när vi kommer till hotellet; tre tjejer med magar Jag är aldrig för trött för att prata, jag lär nog prata hål i öronen på er
Aleta: pardon my French men FY FAN vad äckligt med bajs i bassängen och vad är det för jävla föräldrar som inte sätter på ungen en badblöja eller tätförslutande badbyxor?!?!? Fy vad lågt att bara smita därifrån utan att säga till! *muttrar*
Heloise: Gulaschsoppa som är så gott! Vi bjöd på det när Moa fyllde 2 i våras och det gick hem. Det bästa är att man kan förbereda dagen innan och så bara värma på sen. Vad sa Panzer om sin present?
Åh Ninnis!! Så tråkigt med mormor, jag sänder mina varmaste kramar till dig och din familj!
Ninnis: jag beklagar sorgen! Så fint att du ändå kunde vara med när hon gick bort. Jag var också med då min mormor gick bort. Många kramar Andbeyond: vad kul att få träffa dig också! Jag inboxar dig mitt mobilnummer så du har det. Funderar på att fixa kärleksmums till träffen, vad säger ni om det tjejer? Daa: trist med förkylning! Vet att det verkligen inte är lätt men försök att släppa jobbet! Koncentrera dig på Axel, Fälga och dig själv, de tre viktigaste! Det var mer jag skulle kommentera men jag kommer inte ihåg allt så kramar till er alla! Jag tycker också det är helt fantastiskt att vi bor i en demokrati och kan gå och rösta utan att va rädda för repressalier. Idag när vi var till vallokalen kände jag mig mäkta stolt över att min röst är viktig, att jag kan vara med och bidra till det Sverige jag vill bo och verka i. Jag hoppas verkligen att SD inte kommer in i riksdagen, det är jag faktiskt orolig för.
Å jag är också nyfiken
Imorgon ska vi på tillväxt-ul. Är så nyfiken och också lite nervös. Hoppas sååå att vikten inte är mindre än -22%.
Tack för lyckönskningar till ul!
I min kommun har SD hittills fått 3,6% av rösterna och det är inte färdigräknat än. Jag blir chockad! Ännu mer chockad blir jag av att 5% av invånarna i det område jag bor i har röstat på SD i riksdagen!!
Jag är mycket bekymrad över att SD kommit in i riksdagen. Vad betyder det för Sverige nu och i framtiden? Åkesson själv säger att de har en retorik kring invandringspolitiken och att man ska skilja den från befintliga invandrare i Sverige. Men vilken är deras retorik kring de invandrare som redan bor här? Blir det skillnad på 1:a generationens invandrare och 2:a? Jag tillhör ju själv kategori två och vad kan det komma att betyda för Moa och Flammans barn te.x?
Det viktiga nu, tycker jag, är hur de båda blocken ska agera. Det viktiga borde vara att samarbeta över gränserna och göra ALLT för att SD inte ska få nåt att säga till om! Skulle blocken komma överrens, ja då kan vi snacka om solidaritet för alla människors lika värde oavsett hudfärg, religion, sexuell läggning och politisk tillhörighet.
Åååh lilla T!! Blir alldeles varm i hjärtat!