• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hon skulle frysa framför allt Hvidis

• Villemoa

Flamman: MUMS vad gott med tårta!! Vill ha, vill ha, vill ha!!

Imorsen fick jag sovmorgon eftersom C gick med Moa till dagis, såå skönt att inte behöva gå upp tidigare. Man får passa på och njuta, det är inte ofta gubben jobbar hemifrån på förmiddagarna.

• Villemoa

Jaa, så skönt verkligen! Behöver heller oftast inte stressa till dagis då det ligger ungefär 100 meter bort...

Jag är svensklärare, du kan få gå på undervisning hos mig

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-15 09:40:30 följande:
    Såg ni Idol igår?Den skäggiga killen som var så himla nervös, men hade sammetsröst. Han har jag sjungit  mycket med i kören. Han gick först i barnkören och sedan i gosskören och sedan diskantkören. Själv sjöng jag i ungdomskören då och vi samarbetade mycket. Han borde raka bort skägget, för han är så fin den killen. Som pojke var han så himla söt... och fina bruna ögon. Men hans tjej var ju suverän på att sjunga! Jösses, vilken pipa. Och hon Lisa Ekdahlkopian på slutet var bra också.

Ja, han var jätteduktig! Hoppas bara att hans nervositet kan släppa sen på slutaudition. Hans tjej var asduktig!!
    Jag undrade om du kanske kände honom eftersom jag såg att han kom från samma ställe som dig

• Villemoa

Heloise: att profylaxandas är jättebra, det gjorde jag ända fram tills jag fick EDA:n. Har dock inte gått nån kurs utan laddade hem Signe-kursen som både jag och mannen läste på. På så sätt kunde han också hur man skulle andas så han kunde coacha mig när jag tappade bort mig. Kursen finns här:

http://sahlgrenska.se/Pages/87191/signekursen.pdf

Sen är det så att man faktiskt kan bli positivt överraskad om man föreställer sig det hemska, så var det för mig!

Grejen är ju att det gör så jävla ont som det bara går men eftersom man får sin belöning i slutändan så är allt värt det! Det viktigaste tror jag är att man, så gott det går, försöker förbereda sig mentalt för hur det kan bli. Det är nog dags att du slår upp Abascals bok snart så det hinner sjunka in. Jag vet att jag läste några kapitel/stycken fler gånger för att det skulle sjunka in. Och på tal om hennes bok så kanske jag ska ta och beställa den. Det är ju inte helt fel att repetera det man en gång läst nu så här innan det är dags.

Och vet ni vad tjejer, om denna bebis bestämmer sig för att komma ca två veckor innan som storasyster gjorde, ja då har jag ungefär 7 veckor kvar!!!

• Villemoa

Förresten, såg precis att Abascal skrivit en annan bok som heter "Att möta förlossningssmärtan". Den kanske vore nåt också.

• Villemoa

Daa: jag skulle jättegärna vilja träffas om det finns möjlighet!! Du kan väl inboxa mig när du vet vilken dag det gäller. Min man har redan erbjudit sig att jobba hemifrån så han kan ta Moa hon går ju bara på dagis till 14 tis-tor så det går fortare för mig att ta mig till stan själv. Hur många dagar är du i stan på kurs? Jag har BM inbokat den 30:e kl.11.

• Villemoa

Flamman: äh jag kan tycka att många fjollträskare är jäkligt dryga och otrevliga!! Men, det finns många härliga också. Är ju själv inte härifrån från början. Stockholmare är i mitt tycke svala människor, de har väl storstadshybris

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans