• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Jag vet inte om jag gjort något dumt nu...

Jag har beställt biljetter till Take That (med Robbie ) i Köpenhamn nästa sommar. Jag tänkte gå med lillasyster. Konserten är 16 juli, och om allt går som det ska borde vi ha beräknad födsel typ 3 juli. Men man kan ju inte räkna med någonting, och jag kan bara inte missa chansen att se Robbie live igen.

Kan man lämna en tvåveckors bebis några timmar om det skulle bli aktuellt?

• lanovia 08

sådär jag nu har hon somnat om och mamma är nöjd.

• lanovia 08

Hur skall jag svar på detta utan att vara neggo?

Du vet ju inte ens om barnet har hunnit komma, eller hur länge ni haft det hos er då.
    När E var 3 v lämnade jag henne första gången ca 2h. Det var skitjobbigt för mig men det gick. Längre hade jag dock inte velat vara borta. Men då kunde jag amma precis innan jag åkte och sedan komma hem till amning.
    Men sedan beror sig allt på hur barnet är, hur lätt amningen kommer igång om den vill ta mat på annat vis än från dig.
    Sedan kanske du inte kommer amma av någon anledning och då är det ju inga problem mer än dina känslor.

Ninnnis skrev 2010-11-05 13:06:59 följande:
    Jag vet inte om jag gjort något dumt nu...Jag har beställt biljetter till Take That (med Robbie ) i Köpenhamn nästa sommar. Jag tänkte gå med lillasyster. Konserten är 16 juli, och om allt går som det ska borde vi ha beräknad födsel typ 3 juli. Men man kan ju inte räkna med någonting, och jag kan bara inte missa chansen att se Robbie live igen.Kan man lämna en tvåveckors bebis några timmar om det skulle bli aktuellt?

• Soldemor

Det var då väldigt vad vissa skall vara värst med sina smileygubbar! (sagt med mycket krängt och ironiskt tonfall! )

• lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-11-05 13:08:06 följande:
    Maken kan ju åka med och strosa runt utanför med bebben när vi är på konsert

Det är ju en bra lösning.
    Allt går att lösa

• Ninnnis

Tack för input, Lamovia!

Det är det jag menar. Vi vet ju faktiskt inte säkert att det kommer ett barn, och framför allt inte när eller hur det går och hur det känns.

Nu har jag bokat, så får vi se hur det blir. Jag har i alla fall Robbie som backup om inte annat...

• lanovia 08

Nej visst allt kan hända. Men du kan ju inte gå och tänka att det kanske inte blir ett barn. Det får du ju förutsätta, du är ju gravid.

Men både du och din syster får nog vara beredda på att när dagen väl kommer kanske du inte alls kan eller vill gå på konsert. Helt beroende på hur allt gåra för er.

Ninnnis skrev 2010-11-05 13:23:01 följande:
    Tack för input, Lamovia!Det är det jag menar. Vi vet ju faktiskt inte säkert att det kommer ett barn, och framför allt inte när eller hur det går och hur det känns.Nu har jag bokat, så får vi se hur det blir. Jag har i alla fall Robbie som backup om inte annat...

• Villemoa

Först och främst;

Fru E: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS till dig och Herr E!!! Vilka UNDERBARA nyheter!!!

lanovia: tycker att de andra sagt så bra saker om det där med vad man känner och jag håller med dem. Håller med dig också.
    Skönt att det känns lite lättare för maken också, att han vet att hjälpen finns nära! Jobbigt också med ditt moment 22, har du kommit på en lösning?
    Javisst känns det konstigt att säga Puerto om en tjej men du vet ju att det finns undantag till alla regler i språk Det känns lika konstigt att säga el agua

Ninnis: jag har nu en gravidförsäkring från Folksam som sträcker sig ända tills bebisen blivit sex månader. Hade likadant med Moa och när hon blev sex månader valde vi en barnförsäkring istället.

Bruttan: måste verkligen fnissa åt Fjällmannen-Saida och alla roliga uttryck!

Blommis: är så nervös för er skull att jag håller på att spy!!! Hoppas verkligen att ni snart får tillbaka THE GOLDEN EGG!!! Extra kramar får du också för att svårmor är en knepig en!

Flamman: blir så ledsen när jag läser hur maken beter sig! Vet att han har sina svårigheter och problematik men det är jobbigt att läsa att du mår så dåligt speciellt när jag inte kan ge dig en kram! Vill för allt i världen inte att du ska sluta berätta om ditt, hör du det! Vill hjälpa till så gott jag kan! Många kramar

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans