• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Villemoa: Har legat hela eftermiddagen och tänkt på saffranskakan du skrev om i morse. Är så sugen, men orkar inte baka. Sen funderar jag om det skulle gå att göra den utan ägg, men tror att det skulle kunna funka... blir kanske lite "tyngre" men kan ju funka på en sådan kaka. Om jag orkar ska jag testa till helgen när vi får besök...

Har legat hela eftermiddagen och kvällen kommer fortsätta i soffan. Är helt slut vilket jag tror gör mig mer illamående oxå. Hade bara en lektion idag, men den var krävande... efter att stressat runt för att hinna hjälpa alla med alla fel det blivit med en okunnig vikare kändes det som jag skulle svimma. Måste försöka ta det lugnare på jobbet, men är så svårt när man väl är där så drar och sliter folk i en och tänker att man ska vara som vanligt... bävar inför hur det ska funka med heltid men försöker ta en dag i taget.

• Fru sy

Förresten så var det en elev idag som undrade vad jag varit så länge. När jag berättade att jag är gravid och har legat hemma och kräkts sa han: Jag som trodde du legat hemma och ätit chips och dip och kollat på fotboll och att det var därför du blivit lite tjock

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-11-09 18:16:59 följande:
    Mammor: ni som varit gravida på vintern, behöver man en ny varm vinterjacka eller räcker det med den innre bastun? Jag var ju gravid på sommaren och höll på att få värmeslag!

Jag fick en lite swaggerliknande kappa i julklapp av sambon (eller, jag krävde att få byta den UR-fula morgonrockan med prickar på som han först gav mig) och den räckte faktiskt till nästan hela vägen. Sedan har jag också en gammal kaninpäls som hjafg ärvde från farmor och DEN ni! Den kunde jag ta bebis i bärselen och bara svepa in oss båda två i när han väl var född, förutom hur gott den värmde under de bistra januaridagarna innan han kom.

Man behöver faktiskt en jacka. Iallafall om man tänkt sig att vara ute mer än mellan husdörren-bilen-köpcentret.

• Fru sy

Tror jag kände något sprattel i magen precis... inte säker men det var liksom som det kittlades inne i magen på ett annorlunda vis.

• Aleta
    Fru sy skrev 2010-11-09 19:40:24 följande:
    Förresten så var det en elev idag som undrade vad jag varit så länge. När jag berättade att jag är gravid och har legat hemma och kräkts sa han: Jag som trodde du legat hemma och ätit chips och dip och kollat på fotboll och att det var därför du blivit lite tjock
  • Aleta
    Fru sy skrev 2010-11-09 21:16:31 följande:
    Tror jag kände något sprattel i magen precis... inte säker men det var liksom som det kittlades inne i magen på ett annorlunda vis.
    Mysigt!
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-11-09 15:50:16 följande:
      Det ante mig. Har du köpt med dig en sådan hem? Och hade de sådan i fleece menar du-på riktigt?
    Jag hade redan en...(fast inte i fleece!)
    Var i Marocko när jag var gravid första gången (man är mäkta populär då, de älskar ungar!). Jag var faktiskt så modig att jag tog med den och traskade runt i den en hel dag. Jag blev betydligt mer uttittad i den än i medeltidsklänningen från Gotland! (Den kanske inte ska bäras med solglasögon och handväska? )
    Tjejerna kommenterade medeltidsklänningen och karlarna djellaban. 

Hvidis, jag hade en kappa som var väldigt vid och gick att få igen med ett nödrop. Snyggt var det inte, men det behövdes tyckte jag. Jag röstar också på jacka.

• Ninnnis

Fru sy skrev 2010-11-09 19:40:24 följande:

Åh vad mysigt med fladder!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-09 18:40:03 följande:
    Och en bamseträff haär på vårkanten när äppelträden blommar typ vid pingst vore vär bra?

Bamseträff hos dig i pingst spikar jag gärna redan nu!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans