• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-09 13:25:04 följande:
    HÄR ska vi ju vara!!! Ja, jag har ju inget spa förstås, men det finns ett badkar...hihi.

JAAA!

• passionsblomman

ingenjörsbruden skrev 2010-11-09 13:43:36 följande:
      Har ni inte rätt mkt vatten på tomten? Går det under utomhusbad eller det är för grunt?

Det rinner en å här nedanför tomten, fast det är en väldigt stenig och dyblandad historia till botten verkar det, och på våren är det väl kallt. Fast framför allt strömt, för en bit bort är det ett vattenfall...

Jag när en dröm om ett utomhusspa, ett sådant där där vattnet håller 40 grader. Då ska jag sitta där och dricka bubbel och bada under stjärnhimlen. Då kommer ni väl (också) va?

Jag hade faktiskt tänkt slänga ut en fråga om adventsträff här i huset för de som kan och vill typ 2:a helgen, där precis innan lucia, men det är kanske en marig sak att lösa för många?

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-11-09 13:58:04 följande:
      Det rinner en å här nedanför tomten, fast det är en väldigt stenig och dyblandad historia till botten verkar det, och på våren är det väl kallt. Fast framför allt strömt, för en bit bort är det ett vattenfall... Jag när en dröm om ett utomhusspa, ett sådant där där vattnet håller 40 grader. Då ska jag sitta där och dricka bubbel och bada under stjärnhimlen. Då kommer ni väl (också) va?Jag hade faktiskt tänkt slänga ut en fråga om adventsträff här i huset för de som kan och vill typ 2:a helgen, där precis innan lucia, men det är kanske en marig sak att lösa för många?

Hahaha om ni fixar utomhusspa så finns risken att jag sitter där wipswaps en kväll när ni kommer hem....

Kan tyvärr inte 2a helgen ...mamsen fyller 70 på julafton o ska därför bjuda oss på restaurang den 12e!

• Norrskensflamman

Åh vad mysigt med trådträff i Blomhuset Önskar jag kunde komma... Adventsträff blir nog svårt för mig. Sommarens planer har vi inte smidit ännu. MEN, det blir förmodligen inget RU för oss. En släkting har köpt lägenhet i Bulgarien, vid havet nånstans, som vi kan hyra/låna relativt billigt. Så vi har föreslagit för våra släktingar där i Ru att de ska försöka komma dit också, så träffas vi och umgås 2 veckor där istället. För att göra något annat för en gångs skull. Men ändå skulle flickorna få prata sitt andra modersmål och få umgås med farfar och plastfarmor och plastkusinen. Jag har aldrig varit i Bulgarien, och jag vill gärna dit. Om det dessutom finns hav och sandstrand så är ju lyckan total för kidsen!

Ja, Hvidis, hur är läget undrar jag också.

Lanovia, hoppas maken mår bättre. Men det är nog bra om han börjar gå och prata med honom om sin panikångest. Verkar han främmande för det?

Jag tycker nästan lite synd om min karlskrutt, det är nog tur att han är på behörigt avstånd från Ingis o Bruttan, för annars hade han varit blåslagen och lemlästad till oigenkännlighet
    Men liiiiiiite skönt är det att se synen framför sig, när han är som odrägligast, när ni ger er på honom, he-he-he...

• Norrskensflamman

Jag tycker det vore coolt om vi hade en trådträff nångång uppe hos Bruttan i fjällen (visst hyr ni ju ut stugor vi kan bo i?) och åkte slalom och pulka på dagarna och på kvällarna drack varm choklad eller nåt starkare, och mös vid en brasa.

Men Blommans plejs går ju inte av för hackor heller minsann! Ligger kanske lite närmare för de flesta också.

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-11-09 14:31:30 följande:
    Jag tycker det vore coolt om vi hade en trådträff nångång uppe hos Bruttan i fjällen (visst hyr ni ju ut stugor vi kan bo i?) och åkte slalom och pulka på dagarna och på kvällarna drack varm choklad eller nåt starkare, och mös vid en brasa.Men Blommans plejs går ju inte av för hackor heller minsann! Ligger kanske lite närmare för de flesta också.

DEN idén tycker jag vi tar fasta på och gör en lite mer långsiktig plan för. Eftersom man kanske måste tänka till lite mer vad gäller vinterlov av olika slag och så. Min familj har definitivt planer på en Fjällbruttanvisit i vinterland framöver. Men inte den här vintern.

• Aleta

Kan vi inte ta med oss en brädbit var och bygga ihop ett sånt där trävarmbadkar till Blomman?

Fjällträff låter också bra!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-09 13:58:04 följande:

Jag när en dröm om ett utomhusspa, ett sådant där där vattnet håller 40 grader. Då ska jag sitta där och dricka bubbel och bada under stjärnhimlen. Då kommer ni väl (också) va?

Klart vi kommer till ditt utomhusspa!

Men jag kan tyvärr inte luciahelgen, vi är i London 10-13 december...

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-11-09 14:49:38 följande:
    Kan vi inte ta med oss en brädbit var och bygga ihop ett sånt där trävarmbadkar till Blomman? Fjällträff låter också bra!

Varför är jag inte förvånad att just du kom med det förslaget!?!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans