• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • dfk

Villemoa, skönt att febern inte bröt ut.
    Hvidibrud, vad bra att de utreder och kollar att allt är som det ska.
    Flamman, kanske du också får jägarexamen? Roligt att maken är intresserad.
    Daa, vad gulligt med "parvlarna".

Jössenamn vad det stormar på!!!
    Min favoritlykta har blåst omkull och gått i kras, som stod på en bänk på framsidan. Det gäller att säkra alla lösa grejjer ute så de inte blåser bort. Undrar om man vågar sig ut på vägarna bara.

Alvedon åt jag också vid några enstaka tillfällen innan, under tiden och efter graviditeten. Man blir alltid orolig över larmrapporter men jag tror inte att det kan skada om man inte tar överdrivna mängder förståss.

Nä det blir till att hålla sig inomhus på lunchen idag, tur att jag tog med en matlåda till jobbet. Det ruskar på och viner om knutarna, huva!

Kram♥

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-11-08 18:22:27 följande:
    Andbeyond: Jag blir så glad att höra att du fått tillbaka livsglädjen! Strålande, underbart, härligt! Åsså en liten i magen Tack också för att du delar med dig av dina erfarenheter. Om det blir aktuellt så inboxar jag dig med massor med frågor. Jag är också ett litet kontrollfreak Men bara lite... *ställer upp bredvid Aleta och förbereder Blommans gullstol* Vilka står på andra sidan? Dfk och vem mer... Ingis? Fru Sy; så trevligt att få blommor av kollegorna. Skönt att du mår bättre! Kram! Nu ska jag gå och hjälpa T med läxorna.    

*står redo i givakt*

• ingenjörsbruden

Fru Sy: Jag röstar för "Knappen" som arbetsnamn! Tycker det passar bra med en knapp i fru sy´s mage!

Zonterapi tror jag osså på....Hvidis visade mig var jag kunde massera busan så hon skulle slippa magont under sina första veckor....o det hjälpte massor!
    Mamma gick till en zonterapeut som kunde berätta exakt hur många barn hon hade, att hon hade problem med lungorna osv.....helt otroligt fräckt!

Här är allt bra....känner mig lite sleten.....har börjat springa o det var väääääldigt härligt.....o fyyyyyy va det skumpade på vissa mjuka ställen....ojojoj....behöver verkligen träna! Har inte sprungit på år o dar o har aldrig varit så mkt för att springa....men flåset måste bli bättre o jag måste hitta någon effektiv träning. Promenader i all ära...men det funkar kasst att promenera i 1,5 h efter man har jobbat i 8-9 h..... Men det gick bra....kunde springa längre sträcker utan problem än vad jag trodde.

Maken hade maten klar när jag kom hem, ugnsstekt kassler, rödbet- o fetaostsallad, hackade jordnötter, haricotverts o tomater.....skum blandning...men det var supergott!
    Kan rek rödbetor tillsammans med fetaost o lite jordnötshack (skulle vara pinjenötter men det gick lika bra med selleri).

• ingenjörsbruden

Vet ni tjejer...jag har funderat på en rejäl trådträff nästa år någonstans i vårt avlånga land......
    Skulle vi inte kunna träffas på något vandrarhem eller spa eller något annat ställe o bara ha det riktigt bra, umgås o snacka till tusen?!

• Villemoa

Fru E: javisst är det skönt att alltid höra efter med någon! Jag är helt övertygad om att du kommer bli jättefin i håret!

Flamman: vad härligt med en make med betydligt bättre humör! Och, vilket framsteg att berätta för gubbarna på jaktkursen att han tycker det är lite svårt!

Fru Sy: jag röstar också för "Knappen", vilket bra förslag Ingis!!

Ingis: vad duktig du är som kommit igång att träna!
    Och, trådträff skulle vara himla trevligt!

dfk: ja jisses vad det blåser! Kan tänka mig hur mycket det blåser hos dig med tanke på hur mycket det blåser hos mig  Jag hoppas jag inte blåser bort när jag ska hämta Moa på dagis vid 13.45!

Lyssna på det här, visst låter det gott!

Saffransmums och mjuka pepparkaksmums! Har precis fått en tidning jag prenumererar på och där finns massor med recept inför julens bak. Jag undrar om jag inte skulle ta och baka dessa två recept vad det lider. Bästa är att båda görs i långpanna, hur smidigt som helst!

• Ninnnis

Hvidbrud skrev 2010-11-08 21:33:09 följande:
    Nixen på dixen! Du bär på annat!

Men jag som har så fin muskulatur klarar nog av både och

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-11-08 22:27:12 följande:
     Och före och under och efter befruktning.  

Nu fick jag väldigt konstiga bilder i huvudet.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans