• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

dfk: mat är mat, färdigt eller made from scratch. Om gubben protesterar så kan du ju be honom laga mat

• andbeyond

FruSy: Jag har kört vattengympa och gravidyoga sedan knappt någon mage alls. Var i vecka 13 dock, de flesta vill att man ska vara det. Mest för att "hålla ryggen fri" tror jag. Är nog lätt att "skylla" på utomstående saker om något händer som skulle hänt oavsett. Men efter det är man välkommen oavsett mage. Älskar både vattengympan och yogan.

• andbeyond

Tack för att ni är så söta och gläds med mig Puss på er!

• Villemoa
    andbeyond skrev 2010-11-08 18:33:26 följande:
    Tack för att ni är så söta och gläds med mig Puss på er!
  • Daa

*fnihiss*

Ninnnis skrev 2010-11-08 16:53:08 följande:
    På tal om det så har jag fått fem praktfinnar på hakan som har formaterat sig ungefär som Karlavagnen...

• Daa

Aleta: välkommen hem. Härligt att ni haft det underbart. Och tack för tipsen.

Lanovia: så spännande med födelsedagspresenten. Men trist att maken mår sämre igen.

Heloise: du är verkligen inte någon subba. Med tanke på vad ni har gått igenom är det väl inte konstigt att du känner dig nära att klappa ihop. Hoppas du har haft ett bra samtal med kuratorn idag.

Flamman: gott med en bra dag. *hoppas på många många fler bra dagar för Flamfamiljen*

Villemoa: stackars lilla Moa med feber. (det hinner säkert gå ner till den 20e )

Blommis: skönt att det är bra med dig såhär långt. *kramar om*

Fru Sy: Så gulligt med välkomnandet tillbaka till jobbet. *vinkar till den trötta och glada fru Sy*

dfk: kram tillbaka!

Angående arbetsnamn, så har Axel och Fälga fått heta både det ena och det andra och det har varit spontana saker som fastnat för en tid. Innan vi visste antalet gick magen ganska ofta under namnet Krabatis (men då är inte vi riktigt som andra alltid... ). Just nu kallas de mest för parvlarna. Parvlarna, som sysslar med små parvelangelägenheter som vi inte riktigt förstår. Alltså händer det ofta att jag/vi säger/tänker att de småparvlar runt därinne. Om några veckor är det något annat ord som är inne.

Gaserna, ja. Högst påtagligt. De första månaderna kändes det som om jag gick genom tillvaron som Gasbollen (fast maken hävdade att jag var en väldigt söt gasboll ) Det var skönt när det lugnade ner sig lite.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans