• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Blommis,

Eftersom jag själv tyckte det var mysigt att gå runt och gulla med embryot i magen redan på ruvningsstadiet så körde jag lite obetänksamt vidare på den linjen. Men jag förstår att det inte känns ett speciellt gulligt när det är tredje ruvningen.

Något speciellt arbetsnamn finns dock inte här heller, det varierar lite.

Kram på dig!

• Norrskensflamman

jag måste fråga en sak; Tror ni på zonterapi

Jag är alltid lite skeptisk till sånt där, men är ändå öppen för att prova.
    När jag var hos min massör, som även är utbildad på Zonterapi, så visade hon mig var på fötterna man ska trycka/massera för att få igång tanten. De här punkterna går till livmodern sa hon. Som jag skrev tidigare så tog det bara 20 min så kom det lite blod.
    Sen har det inte kommit mer. Men varje gång jag går på toa så passar jag på att massera de där punkterna, och se då kommer det blod. Inga mängder men lite grann i alla fall, klarrött. Bara ett sammanträffande eller är det verkligen så att när man masserar de där punkterna så stimuleras olika organ i kroppen?

• Ninnnis

Jag läste också det med paracetamol. Det har ju varit det enda man får ta... Som jag tidigare sagt tog jag mina vanliga smärtstillande (acetylsalicylsyra) under nedregleringen och det verkar ha gått bra. Fast det vet vi ju iofs inte än

Jag har *peppar peppar* inte behövt ta någon smärtstillande sedan jag blev gravid, men visst hade jag trott att Panodil/Alvedon var ok att ta.

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-11-08 14:26:46 följande:
    Ninnis-ja träning borde jag ta tag i med........är relativt otränad nu vilket jag inte trivs med. Men är van vid att gå på pass, core, spinning, step osv och det känns inte helt optimalt nu. Får i såfall hålla mig till styrketräning som inte är lika roligt, promenader och simning med andra gravida väninnan.På din lista över kroppssymtom kan jag lägga till gasig för urk vad det luktar (sorry ) inte optimalt att sitta i öppet landskap precis

Jag har legat lågt med träningen under hela IFV-behandlingen, så jag känner mig inte heller i toppform. Därför var det extra kul att hon sa så.

Gasig skriver jag också under på

• Ninnnis

Flamman, jag tror absolut att olika kroppsdelar hänger ihop med punkter på andra ställen av kroppen. Vår massagetjej på jobbet är även zonterapeut, men jag har inte vågat på mig det än. 

• Norrskensflamman

Ja, alltså jag börjar tro på det, för det är så ofta när hon trycker på punkter på fötterna eller i ansiktet som hon kan säga att där har du problem nu, utan att jag berättat något för henne. Lite spännande faktiskt. Jag brukar i enkom inte säga något åt henne förrän hon har ställt sin "diagnos", bara för att kolla henne. Hon är duktig!

Just det Hvidis, du är ju också i branschen

• Norrskensflamman

Snart dags att gå hem. Maken skulle ta hem kidsen och utfodra dem. Lilla K ska på barndans. Jag ska försöka göra lite renskav till imorgon, då det också är aktiviteter direkt efter jobbet. Fattar inte varför alla barnaktiviteter är på så knäppa tider, eller jo jag anar, men det är lik förbenat jobbigt. 16:30 och 17:00 är de vanligaste tiderna för alla barnaktiviteter i vår kommun. Undra sa flundra hur det är i storstäderna? Där man kanske jobbar till 17 och har en timmes resväg hem...?

• passionsblomman

Vart på fötterna är det jag inte ska trycka? Jag vill inte ha blod! *funderar på att lägga mig ner för att undvika allt tryck*

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-08 16:16:24 följande:
    Vart på fötterna är det jag inte ska trycka? Jag vill inte ha blod! *funderar på att lägga mig ner för att undvika allt tryck*

Bra idé! *lägger mig bredvid*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans