• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-11-06 21:35:33 följande:
      Nu har vi kommit upp i 12,5
    En temeraturhöjning med 38,9% Keep on elding, Blomman

• Norrskensflamman

Idag har vi sexårig förlovningsdag. Kul. Igår gjorde jag Förälskade kräftstjärtar till middag med vitt, ekologiskt vin "Leva". Men han vägrade äta med oss. Idag bjöd kören barnen på pizza/hamburgare på stans Kinarestaurang efter familjegudstjänsten. Jag erbjöd honom komma och fira med mig där. Men NEJ. NU sitter han och äter mina förälskade kräftstjärtar... Bättre sent än aldrig.

Här faller snön, hittills ca 20 cm!

• Norrskensflamman

Det sista ger mig hicka. Kanske måste sluta hänga i den här plustråden

Imorgon bitti testar jag. ClearBlue ligger i handväskan.

KOnstaterar ytterligare +2 kg på vågen.

• Heloise

Flamman  vilken underbar arbetsgivare, Jag skickar lite styrka( det lilla jag har) och hoppas att du orkar härda ut.

Idag kom det ett bakslag, Elise har kräkts( hon har aldrig kräkts) och hon låg och gnydde mkt. De var oroade över att det kunde ha varit en infektion, så naturligtvis bröt den ytterst stabila(* NOT) mamman ihop inför läkare, sjuksköterskor och uskor. Så där riktigt smickrande med snoren rinnande, håret på ända och med en hel rad anklageöser( det ligger en väldigt sjuk bebis med en infektion de inte identifierat). men nu har Elise piggat på sig lite. Fick träffa den värsta bitchen någonsin idag, alltså ska man vara sjuksköterska och jobba på neo så ingår fan i mig ledsna och oroliga föräldrar. Hon har mest fnyst åt allt jag sagt och sagt saker som*om bara mamman kunde låta barnet vara så...* för att smeka sitt barn på ryggen när hon gnyr är tydligen ett jävligt stort brott. Ska prata med någon av de andra sköterskorna imorgon och tala om att vi inte klickar och att jag helst ser att hon är på en annan del av neo. Jag har blivit en sån jävla subba på sista tiden, jag ifrågasätter, tjatar och tjafsar emot så fort jag tycker nått är fel eller tja de gör fel.

Jag börjar faktiskt oroa mig lite för mig själv, jag känner hur nära jag är att klappa ihop. Jag blir arg för ingenting, gråter otröstligt, kan inte sova, drömmer konstanta mardrömmar när jag väl somnar. Jag ska prata med kuratorn på måndag kl 11, funderar över om jag ska höra med henne om hon tror att medicin ex sömntabletter, lugnande, antidepp etc vore en bra idé för mig. jag vill helst inte alls behöva ta nått men jag känner att jag inte orkar så mkt längre om jag inte får sova ordentligt. Och jag måste få kontroll på min oro som ibland ger mig sådan ångest att jag inte kan andas. jag är så otroligt rädd att det ska hända henne nått att jag inte kan tänka klart.

Jag fortsätter på min egotripp i den här tråden

Blomman: hoppas det är varmare hemma nu

Hmm funderar över om jag behöver en rejäl fylla med ett pkt cigg och en nära vän som jag kan fyllegråta tillsammans med ? Nån som ställer upp?

• Fru E

Blommis-hur går det med värmen i huset och lilla guldägget

Flamman-vilken guldarbetsgivare du har! Kan tänka mig att det är otroligt värdefullt för dig just nu. Önskar att det fanns något mer som jag kunder göra än skicka kramar . Tror läkarna att maken kommer att förändras av medicinen så att han blir mer uppmärksam på vad som sker i er familj?

Ninnis-nu kanske jag sticker ut hakan men vill du gå på Robbie så gör det du kan alltid pumpa ur så att någon kan finnas i närheten med hoan

Heloise-jag ställer mer än gärna upp men jag röker inte och får hoppa över fyllan men axlen finns alltid kvar! Kanske kan det vara skönt att prata av dig lite med Tinga i andra tråden som fick Piff&Puff alldeles för tidigt med

Fru Sy-härligt att du mår bättre nu

• Fru E

Flamman-håller tummarna för att du får det resultat som du vill på cbstickan

Blommis-jag känner SÅ igen dina tankar om att har nu de andra två eller en plussat så finns det inget kvar till mig själv. Under de här åren har jag tänkt de tankarna flera gånger och att det faktiskt är vår tur först, såklart är det inga tankar man alltid talar högt om men de finns hos en och är fullt normala . Det finns ingen pott med plus som ska delas ut utan det finns i överflöd så det räcker till dig med! Speciellt nu med guldägget som får turbo när det ligger inbäddat i dig.
    I onsdags hade jag helt gett upp om att lyckas och storbölade på toaletten innan vi skulle lägga oss och torsdagen var jag ganska nere. Fredag morgonen var en klar pina och jag gjorde alla morgonbestyr innan jag tog tag i att testa och ja ni vet hur det gick. Så skit i att leta symtom utan var här med oss i stället!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans