• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Ninnnis skrev 2010-11-08 11:16:03 följande:
    Lugn, Villemoa, det är länge till den 25:e

Fullt så länge hoppas jag slippa gå! Inte för att jag inte vill att du ska vinna utan för att det är så tungt!

• Ninnnis

Villemoa skrev 2010-11-08 11:22:56 följande:
      Fullt så länge hoppas jag slippa gå! Inte för att jag inte vill att du ska vinna utan för att det är så tungt!

Hmmm, okej då. Fast jag tror Puerta har bestämt sig

• passionsblomman

Det är bra med mig. Hur det är därinne i magen vet jag inte. Och ngt arbetsnamna hade vi aldrig med sonen, så det är inget jag ägnat funderingar. men i det här läget så vore det ju önskvärt om det lilla fröet kunde bli en grodd om man nu ska koppla det til mitt blommiga namn.
    Jag tror inte jag är mentalt inställd på några personliga relationer till den grodden så att det blir någon stor bokstav  förrän om utifall det skulle visa sig att det faktiskt ska bli en relation alls.

Ninnnis skrev 2010-11-08 10:28:07 följande:

Blommis, hur är det? Jag hoppas lilla Blomskottet har bäddat in sig ordentligt. Eller Knoppen kanske är ett bättre namn?

Aleta, kul att se dig igen! Välkommen hem och härligt att ni haft det så bra!

Flamman och Heloise-det var så mycket där för er båda senaste dagarna att jag helt enkelt bara kramar er och säger att jag förstår.

Jag tror förövrigt att det är jätteviktigt att få göra ngt som är "helt normalt" i små stunder när man är mitt i helt galna och krävande perioder i sitt liv. Oavsett om man har gått igenom valfritt kämpande av allt vi delat i tråden, så är det rent livsuppehållande åtgärder att ibland få skjuta ut båten en bit från lad och själv sitta på stranden och helst i vänners lag skratta och sjunga lite.
    Jag tror också att man måste ta de chanser som dyker upp för just det, även om det spontant kanske mest känns som attman vill gömma sig för världen.

Så Heloise tillexempel, en kväll då nu faktiskt vågar (fast ni inte vågar) ta en liten stund på en restaurang eller bjuda hem er själva till några vänner och bara äta lite eller så? Man får krafter av sådant också.

• Norrskensflamman

Kram tillbaks Blommis

Du har så rätt i att ibland så är det skönt att bara ta en paus i allt elände och tumult och göra en "vanlig" sak.  Även om det känns tungt.

Jag hade världens sjå att ta mig iväg till kyrkan i lördags då flickorna skulle sjunga. Men tillslut bestämde jag mig för att skita i att ögonen var  svullna och rödgråtna. Det är många som gråter på Allhelgona
    Sen att få vara på restaurang och käka med tjejerna och lite andra mammor o pappor, körledare och körbarn, gjorde att jag fick en lite paus i all skit. Även om det hade varit ännu bättre om maken kunnat offra sig och följa med.

Så Heloise, ta fasta på Blommis förslag.

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-11-08 12:30:03 följande:
    Det är bra med mig. Hur det är därinne i magen vet jag inte. Och ngt arbetsnamna hade vi aldrig med sonen, så det är inget jag ägnat funderingar. men i det här läget så vore det ju önskvärt om det lilla fröet kunde bli en grodd om man nu ska koppla det til mitt blommiga namn.Jag tror inte jag är mentalt inställd på några personliga relationer till den grodden så att det blir någon stor bokstav  förrän om utifall det skulle visa sig att det faktiskt ska bli en relation alls.

Det var abslout inte meningen att låta klämkäck. Jag förstår att du inte vill ha gulliga namn på maginnehållet i det här stadiet. Jag hoppas dock så in i bomben att fröet blir till en grodd, om än med liten bokstav.

Förlåt och kram!

• Ninnnis

Jag har precis varit hos vår avspänningspedegog. Hon berömde min muskulatur! Det kan jag leva på ett tag Framför allt eftersom jag just nu känner mig ganska uppblåst, svullen och finnig...

• Fru E

Ninnis-ja träning borde jag ta tag i med........är relativt otränad nu vilket jag inte trivs med. Men är van vid att gå på pass, core, spinning, step osv och det känns inte helt optimalt nu. Får i såfall hålla mig till styrketräning som inte är lika roligt, promenader och simning med andra gravida väninnan.
    På din lista över kroppssymtom kan jag lägga till gasig för urk vad det luktar (sorry ) inte optimalt att sitta i öppet landskap precis

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-08 14:09:19 följande:
      Det var abslout inte meningen att låta klämkäck. Jag förstår att du inte vill ha gulliga namn på maginnehållet i det här stadiet. Jag hoppas dock så in i bomben att fröet blir till en grodd, om än med liten bokstav.Förlåt och kram!

Nämen herregud! Jag tyckte inte du lät klämkäck alls! Frågan kom upp i andra tråden med, och jag kan bara lite överrumplad konstatera att jag inte tänkt på det hela så. Inte ens förra graviditeten hade hoan ngt namn, så apropå Fry Sy´s bryderier så tror jag långt ifrån alla kallar fostret eller magen ngt särskilt under graviditeten.

Ingen av de andra tå ruvningarna heller.

Så här i trådarna kan det ju dock vara praktiskt.
    Och de som har arbetsnamn brukar knappt veta vart det kom ifrån från början, eller så här det ngn intern och rolig bakgrund som för Daa och Skäggmannen.

Du har verkligen absolut ingenting att be om ursäkt för!!!

• passionsblomman

Fan, alltid är det nå´t!

www.svd.se/nyheter/inrikes/varktabletter-kan-...

Hur många pkt Panodil gick inte åt under min sprayochsprutning då? Eftersom det var det enda jag fick ta. Och såänningshuvudvärken? Migränen? allt det där som man bara tar paracetamol för, eftersom Ipren o likn är no no. (och dessutom omöjligt eftersom det triggar igång magkatarren igen på ett kick)

Summa summarum: tig och lid, helt enkelt.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans