• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Idag har varit en sämre dag, har legat i stort sätt hela dagen. Är som jag är pigg varannan dag och sen blir jag liggande dagen efter...

• dfk

Åh, hoppas att du snart mår bättre Fru Sy!

Flamman, Du som fixat mysmat och ville fira. Stora stora kramar! Vad skönt att bilen blev såld,tjiho!

Heloise, jag förstår att du reagerar som du gör, vad är det för en sköterska som inte kan förstå det! Kram

Kram till er alla♥

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-11-07 16:41:11 följande:
     Ninnis-maken har nog inte riktigt fattat det och inte jag heller, men han håller gärna handen på magen när vi ska sova och ser till att jag inte stressar eller dricker för mycket kaffe

Låter ungefär som min man

• Ninnnis

Fru sy skrev 2010-11-07 17:36:48 följande:
    Idag har varit en sämre dag, har legat i stort sätt hela dagen. Är som jag är pigg varannan dag och sen blir jag liggande dagen efter...

Vad tråkigt! Börjar du jobba imorgon?

• Aleta

*Pust*
    Det har tagit hela dagen att läsa ikapp. Avbrott för att vara med flickorna som har saknat oss och skridskoskola och djur som vill ha uppmärksamhet.

Jag har läst med hjärtat i halsgropen blandat med gapskratt och tårar.

Först av allt:
    GRATTIS FRU E!!!!!

HURRA BLOMMAN FÖR GULDÄGGET!!!!

*torkar svetten ur pannan och andas ut lite*

Flamman, du kloka, vackra (tyvärr kunde jag inte se bilderna på häxan, men jag har målat en bild i fantasin enligt dina beskrivningar ) Miljoner kramar till dig. Oj så jobbigt att maken vänder allt mot dig nu! Vilka fantastiska chefer som ställer upp, de vet vilken tillgång du är och är kloka att vårda dig. Bubbelbad i lugn och ro läat som en bra idé.

Daa, vilken bra läkare!
    "Duktig kan du vara sen." Det finns nog fler stunder i livet som man kan tillämpa det!
    Skönt att FK äntligen fattade!

Tinkerbelle! Vad kul att se dig!

Panzer! Stor, stor kram även om det är alldeles för futtigt. Vilket hemskt besked om din syster.
    Elise, grattis på enmånadersdagen lilla vän.
    Heloise, det är ett enormt lass av oro ni måste bära på, inte konstigt att det brister. Ciggen skippar jag, men resten är jag med på!

Soldemor, vi bar lite möbler idag och vi har bara en enda katt, men nog var han precis under fötterna på båda två samtidigt. Hur bär de sig åt. Jag kan verkligen se hur du packar ner prylar och upp katter.

Lanovia, så skönt att det verkar hjälpa med att hjälp finns. Hoppas ni kan ha tid med varandra. Jobbigt når saker och ting krockar och man inte vet åt vilket håll man ska vända sig.

Bruttan, vad härligt att maken kommer ihåg hur underbar du är!
    Och vilken redogörelse över dina dagar, full fart hos er som vanligt!
    Synska familjen förresten, kan någon av dem stämma blod också? Det kunde morfar, men han berättade aldrig hemligheten vidare till någon, för han sa att då skulle han förlora förmågan...

Ingis, hoppas du är frisk nu.

Bobou, skönt att höra att du mår bättre. Läskigt med svår ångest från ingenstans.

Ninnis, vad härligt att somna 21.
    Angående biljetterna, köp! Det gäller att vara positiv! Min kompis var ute på stan med sin unge efter 4 dagar. (Själv gick jag över BF med 16 dagar och fick sedan inflammation i livmodern och blev inlagd med penicillindropp...men det är att tänka negativt! )

Fru Sy, oj, det år verkligen upp och ner för dig, hoppas att du snart känner dig pigg igen och orkar sy lite. Arbetsnamn på magen: "Hjärtat"?

Villemoa, vilken dramatik med Puerto! Skönt att det lyckades och att de hittade hjärtljuden! Jag gissar på...imorgon!

Hvidis, skönt att få se det lilla livet, det är verkligen förunderligt att man kan det. Jag hade egentligen tänkt ta med mamma så att hon skulle få se eftersom hon aldrig har gjort det, men nu blev det ju tyvärr inte så.

Jag har säkert glömt någon, men ni är inte bortglömda egentligen, jag är bara vimsig av all läsning och allt springande hit och dit.

Resan då?
    Underbart! Stället vi bodde på var perfekt. Maten där var suverän.
    Vi har verkligen laddat våra batterier och om någon skulle få för sig att ta en tur till Marrakech så kommer jag gärna med jättebra tips. Här får ni några alldeles gratis:
    *Vänta inte tills ni är vrålhungriga med att leta efter matställe.
    *Gå inte in på det ett ställe som är ett hål i väggen där det serveras mat som inte går att identifiera.
    *Speciellt inte om stället är fullt med flugor!
    *Peka inte bara på en gryta utan att undersöka eller åtminstone försöka fråga vad som är i...
    ...för då får ni riktigt läbbig komagegryta till lunch!

• dfk

Godmorgon!

Vilken ljuvlig morgon med solen som skiner.

Åh, härligt Aleta! Men det där med komagen låter äckligt....

Blomman, hoppas att ägget mår bra!

Bruttan, jag tycker också att din mans förmågor är fantastiska!

Nu ska jag strax rusa vidare..

Kram♥

• lanovia 08

Hej Aleta, välkommen tillbaka. Dags för gryttipset, komage klarar vi oss utan.

Jag är mäkta imponerad över hur mycket du klarat få med dig och kommentera.

• lanovia 08

Flamman vilka underbara chefer. All ära och eloge till dem.
    Ta nu vara på det här erbjudandet.

• lanovia 08

Fru sy hoppas det går bra på jobbet idag.
    Pysslingen tyckte jag lät som ett bra namn på magen, baserat på hur pysslig du är.

• lanovia 08

Villemoa nu är det bara en vecka kvar tills du får träffa tjejen i magen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans