• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Heloise, jag återkommer till dig, gumman. Här har du en fyllekompis som ställer upp!

Måste gå och klä ungarna och köra iväg dem till enkompis så de får vara ute och leka i snön, medans jag o maken ska plugga JÄgarskolan.

Tiitar in ikväll!

• ingenjörsbruden

Flammis: Vilken bra arbetsgivare du har! Vilken lättnad att inte behöva oroa sig över eknomin OSSÅ i allt detta.....

GRATTIS till bilförsäljningen!

O hmmmm ja.....håller tummen för att du får det resultatet du helst vill på stickan!

Blommis: Brrr va kallt! Men kanske bra med en inventering av varma kläder inför vintern.

• ingenjörsbruden

Helosie: Du har inte blivit en subba....du har blivit MAMMA!!! O som mamma har man RÄTT att ifrågasätta o värna om sitt barns mående.....o MAMMA vet ALLTID bäst... så det så!
    Prata du med kuratorn om hur du mår o så...du har ju gått igenom något helt ofattbart o väldigt skrämmande osså.....

..men en del av det du skriver känner jag igen mig i....man hökar över sitt barn o det är inte många som man tycker gör rätt med ens barn........massor med hormoner i kroppen så man reagerar på allt o ingenting....
    känner sig labilare än värsta psykfallet.....sover superkasst o vaknar för ingenting.....

men jag har funderat lite på det där.....undrar om inte det är lite hormoner som inverkar.....att man ska vakna lätt av barnet o att man ska vara känsligare för att kunna förstå barnets behov o så.....bara en vild tanke jag haft.....måste ju nästan alltid ha en logisk förklaring på det mesta.....

Fick du någon förklaring på varför Elise kräkte....?.... var hon nymatad?.....busan var superglupsk o åt som hon aldrig skulle få mat mer....o hade därför rätt ont i magen v 2-4.... bvc-sköterskan förklarade att många bebisar är lite omogna i tarmkanalerna o därför kan ha lite ont i magen den första tiden....ja gå från fostervatten till bröstmjölk är ju en rejäl omställning för magen får man ju tillstå.....

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-11-06 21:55:58 följande:
    Idag har vi sexårig förlovningsdag. Kul. Igår gjorde jag Förälskade kräftstjärtar till middag med vitt, ekologiskt vin "Leva". Men han vägrade äta med oss. Idag bjöd kören barnen på pizza/hamburgare på stans Kinarestaurang efter familjegudstjänsten. Jag erbjöd honom komma och fira med mig där. Men NEJ. NU sitter han och äter mina förälskade kräftstjärtar... Bättre sent än aldrig. Här faller snön, hittills ca 20 cm!  

*Stor smäll i skallen på herr Flammis.....slår lite flera gånger.....pucko*

Men det låter mysigt med snö....hos er.....här får det gärna vänta ett tag till!

• Villemoa

Flamman: men vilken UNDERBAR arbetsgivare du har!! Och HURRA för att du sålt bilen!!

Heloise: tänkte skriva att jag inte bangar på en fylla och ett paket cigg tills jag kom på att det ju just nu inte går...men lite längre fram i tiden är jag på!! Tills dess är min axel ledig närhelst du vill!
    Vilken jävla ragata till sköterska sen då! Vaddå inte få klappa på ditt barn?! Nä, säg till de andra sköterskorna att du inte vill ha henne nära Elise!
    Jättebra att du ska prata med kuratorn och ta upp ev mediciniering. Du går igenom något ingen borde göra och du behöver hjälp för att orka med.
    Jag kommer ihåg när Moa hamnade i anafylaktisk chock när hon var fem veckor, när hon reagerade mot mjölkproteinet och höll på att sluta andas. Den ångesten jag hade lång tid efteråt och den oron jag kände över att nåt kunde hända henne var verkligen ingen dans på rosor! Så jag kan förnimma den ångesten du har även om den inte ens är i närheten av det jag genomgick när Moa var bebis.
    Många kramar till dig!

Blommis: 9 grader!!

• Ninnnis

Flamman, kram och hoppas det blir en bra dag. Grattis till bilen! Och tillnegativt test. Eller?

Heliose, det är inte tt dugg konstigt att du reagerar och vill skydda ditt barn. Och okänsliga sköterskor borde inte jobba på neo

Jag ställer mer än gärna upp som stöd och gråtaxel! Men ciggen och fyllan får du stå för Hoppas lilla Elise mår bra idag.

• Ninnnis

Vi har precis varit ute på långpromenad i solen. Nu blir det städning och rensning av kartonger. *zzz*

• Fru E

Flamman-grattis till såld bil och ett fett minus på stickan

Ninnis-maken har nog inte riktigt fattat det och inte jag heller, men han håller gärna handen på magen när vi ska sova och ser till att jag inte stressar eller dricker för mycket kaffe

Här hemma är det full aktivitet och vi har fått riktigt mycket gjort för att vara oss vi har ju satt en deadline att vi ska vara så gott som klara till den första advent då vi ska ha glöggparty så det är tajt schema. Men gör vi lite var kväll så tror jag att vi kan hinna det mesta

Har en envis huvudvärk som kommer och går som jag försöker mota bort med vatten men går sådär bra....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans