• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Fru E skrev 2010-11-08 14:26:46 följande:
    Ninnis-ja träning borde jag ta tag i med........är relativt otränad nu vilket jag inte trivs med. Men är van vid att gå på pass, core, spinning, step osv och det känns inte helt optimalt nu. Får i såfall hålla mig till styrketräning som inte är lika roligt, promenader och simning med andra gravida väninnan.På din lista över kroppssymtom kan jag lägga till gasig för urk vad det luktar (sorry ) inte optimalt att sitta i öppet landskap precis

Jag är en sådan person som mkt hellre sitter hemma i soffan med en stickning ist för att vara och träna. Men hade tänkt börja hösten med att simma 1-2 ggr i veckan, tänkte att det var en bra förberedelse för en graviditet. Nu blev det ju så att jag blev gravid innan jag hann ta mig till simmhallen, men tänkte ta mig iväg på vattengympa för gravida sedan när jag är lite piggare. Undra förresten när man kan börja med det... ska man ha riktigt stor mage då?

• Aleta

Passionsblomman får bäras i gullstol hädanefter för jag tror också på zonterapi (efter att exets mamma blev av med en hel massa smärtor).
    OK, vi som inte är gravid ställer upp på led, två och två!
    Vart vill du åka Blomman?

Ninnis, vilken stjärnkarta!

Fru Sy, vad skönt att få jobba lite lagom halvtid och vad gulligt med blommorna.

dfk, fryspizza är väl aldrig fel?

• andbeyond
    Ninnnis skrev 2010-11-08 16:53:08 följande:
    På tal om det så har jag fått fem praktfinnar på hakan som har formaterat sig ungefär som Karlavagnen...
    Vackert! Älskar Karlavagnen och dessa kalla stjärnklara nätter! Men kanske inte alltid så kul på hakan. Jag är en riktigt prickis, haft akne sen jag var 14 men är bättre nu under graviditeten. Vågar inte tro på att det håller sig dock

Gaser är helt klart något som hör ihop med graviditeten, jag menar varför skulle kroppen koncentrera sig på något så trivialt som tarmarna när det finns en bebis?

Vårt arbetsnamn har varit Bäbisen. Mycket innoativt inte sant? Nu är det med lillflickan eller sparkisen.

Flamman: Om du har några frågor eller vill ha fler erfaranheter av antidepp (SSRI nya sorten) så är det bara att fråga. Här eller inbox. Jag har ätit i 2 omgångar och inför senaste (äter fortfarande dock lägsta dos) tog jag reda på massor av information då vi funderade på barn. Har tom träffat en av sthlms mest insatta läkare/psykologer på mödravård/depression området. Är lite av ett kontrollfreak.. men bara lite.

I övrigt vill jag bara dela med mig av lite glädje - jag har en så himla härlig period av glad nu. Varit deprimerad i många år och har just blivit "friskförklarad" men medicinerar som sagt fortfarande av många bra anledningar Jag älskar att leva! Och det hade man inte hört mig säga för 14 månader sedan. Ibland blir allt bra också fastän man är i djupaste mörker!

• dfk

Aleta, nä visst går det ann med fryspizza, men maken slår bakkut när det är något som kommer hem "färdigt".  Ja ja vi får mumsa, han kanske får tina upp en linssoppa som jag lagat till lunchlåda.

• dfk

Andbeyond, vad underbart, hurra för livet! Vad härligt att höra att du mår bra.

• Aleta

Underbart att höra andbeyond! ♥
    Jag har också varit i mörkret och vilken känsla det är när man känner lycka igen för första gången! Lyckotripp! Kraaaaam!

• Fru sy

Andbeyond: Vad härligt att höra att du mår så bra!!

• Norrskensflamman

Andbeyond: Jag blir så glad att höra att du fått tillbaka livsglädjen! Strålande, underbart, härligt! Åsså en liten i magen Tack också för att du delar med dig av dina erfarenheter. Om det blir aktuellt så inboxar jag dig med massor med frågor. Jag är också ett litet kontrollfreak Men bara lite...

*ställer upp bredvid Aleta och förbereder Blommans gullstol* Vilka står på andra sidan? Dfk och vem mer... Ingis?

Fru Sy; så trevligt att få blommor av kollegorna. Skönt att du mår bättre! Kram!

Nu ska jag gå och hjälpa T med läxorna.

• Villemoa

Fru Sy: vad skönt att jobba halvtid så du hinner vänja dig. Gulligt med blommorna också. Apropå vattengympa så är det jätteskönt! Tror inte magen behöver ha nån särskild storlek.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans