• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Hörni, jag åt både Panodil och Alvedon ibland (inte så ofta dock ,men i bland) under båda mina graviditeter. Och före och under och efter befruktning. Och jag har två normala töser. Jag tror att de menar att om man knaprar dagligdags flera ggr/dag längre tid så KAN det finnas ökade risker för vissa konstigheter. Så ta det lungt tjejor

Maken har varit på Jägarskolan. Vi har bara kommit igenom halva läxan, han fattar 15% och var tveksam om han ska fortsätta, men kom hem och sa att han förklarat för de andra att det är svårt för honom, de verkar förstå och ja, han vill fortsätta (med min hjälp förstås). Så det är väl bra på sitt sätt. Alltid fastnar NÅGOT och så får han ju umgås med svennar och får nya kompisar. Om han då måste göra examen 10 ggr, jaha... då får han väl göra det då. Han VILL ju han den där jägarexamen. Jag tycker det är ett sunt intresse om han nu vill syssla med detta. Här finns ju alla möjligheter att syssla med jakt o natur.

Nu sitter jag inte och översätter åt honom utan jag läser högt på svenska och ibland slår vi upp det som han inte förstår. Som dyslektiker har han lättare för atthöra när jag läser (jag omformulerar med enklare ord) än att läsa.

• Norrskensflamman

Ninnis: du får INTE lyfta. Det är extra känsligt i början av grav. Så du får istället stå med pompoms och peppa oss som ska göra gullstol åt Blommis

• Norrskensflamman

Min make verkar på bra humör. Vi fick inbjudan till grannkommunen den 12/12  på rysk jul/nyårsfest för barnen. I fjol fick jag åka ensam med flickorna...

Nu sa jag att förmodligen så kan jag inte fara för kören vill att jag sjunger och backar upp luciatåget i kyrkan den 12:e dec. Då sa han att om jag känner att det är viktigt för mig att sjunga så kan han fara med flickorna på den där jul/nyårsfesten. NÄstan så jag skulle behöva ta skriftligt på det!

• Norrskensflamman

Nu ska jag gå och massera strax nedanför fotknölarna. lite snett bakåt. För mensen vill inte riktigt komma igång och jag har börjat samla vätska som f-n.

• Villemoa

God morgon! Här blåser full storm tur vi har nära till dagis för det är inte kul att behöva gå ut i sånt väder. Inga känningar what so ever så vi får se om Hvidis prickat rätt, än finns det ju gott om tid Ha en bra dag alla!

• Fru E

God morgon!

Innan ikappläsning, ska till frisören nu kl 9 för att klippa och tona/färga håret som vanligt under hösten. Hur har ni gjort med att färga/tona/slinga håret undet tiden ni är on the bang som Mugglan i andra tråden säger : Läste på nätet men där får man tusen olika svar känns det som......

NU ikappläsning

• Villemoa

Fru E: jag har färgat håret som vanligt while on the bang och det har inte gjort nån skillnad. Nog för att hårets kvalitet ändras under grav. Min frisör hade iaf aldrig varit med om några skillnader under sina 20 nånting år i branschen.

• Fru E

Villemoa- jag har nog kommit fram till det med men det är alltid så mycket skönare att höra med er först . Får se om jag fråga frisören med, kanske bäst

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans