• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-11-10 08:17:54 följande:
      Bamseträff hos dig i pingst spikar jag gärna redan nu!

Måste bara inflika...pingsten ligger väldigt sen nästa år....11-12 juni men jag åker gärna till Blommis då!

• ingenjörsbruden

Fru sy skrev 2010-11-09 21:16:31 följande:
    Tror jag kände något sprattel i magen precis... inte säker men det var liksom som det kittlades inne i magen på ett annorlunda vis.

Naaaaaaw! Busans första rörelser kändes som fjärilsfladder! Såååå mysigt!

• dfk

Nä!! Vad konstigt, jag skrev ett inlägg och så försvann det? Hur kan det komma sig.. Bara jag inte skrev i fel tråd nu? Vad märkligt.

Jaha, vad var det nu jag skrev... Virr virr.
    Nu blir det en kort sammanfattning bara, typiskt!

Trådträff skulle vara kul!

Hvidis, skönt att det var bra, trots alla provrör, huva!
    Aleta, häftigt med samiska, har du rötter från den samiska kulturen?
    Fru sy, Fniss...chips o dipp, tokiga ungar! Härligt med sprattel.
    Blomman, älskar "så mycket bättre" Efter Di levas avsnitt ville yngsta dottern absolut ha hans musik. Jag har inte varit något fan av honom men man kan ju ändra sig. Nu sitter vi och poppar och vrålsjunger hans musik i bilen!
    Jag tycker man blir berörd, både skrattar o gråter. Förra avsnittet var fint. Man såg en mjukare sida av Petter och han blev ju väldigt tagen av alla tolkningar.

Ja jag skrev ju en massa mer säkert men det är helt blankt nu.
    Kram

• Fjällbruttan

♥ för litet bebisfladder ♥

När jag mådde som mest illa med de tre sista barnen var det som det ökade när jag var stressad, så det ligger mycket i det, försök ta det lugnt...och det är sååå lätt att säga!

Märkligt nog röstar även jag för vinterjacka, konstigt va
    Vi har ju liiiite kallt här ibland
    Igår var det -17 och gnistrande rimfrost!

Flera av mina kompisar som har karlar som är grövre än dem har snott karlarnas jackor i slutet, inte vackert men funktionellt, allt beror ju på vad man gör.
    Jag investerade i en softshelljacka, fast herrmodell så den inte smalnade av runt midjan och den funkade bra. Kan ha den idag med och bylsa massor av kläder under om det är iskallt ute

Men det är klart, bor man i en stad vill man ju gärna ha något snyggare

• Fjällbruttan

VIllemoa, har drömt om dina kakor i natt, så jag MÅSTE bara baka dem

• Fjällbruttan

Annars var det en vanlig dag i går, allt var rätt bra, livet lunkade på och jag hann tänka att ärkeaset kanske har skärpt sig..... det var dumt, så ska man inte tänka, då skiter det sig.....

Denna gång visserligen i väldigt liten skala för att vara han...
    Att han är skyldig underhållet för oktober, sisådär en 5900, det är liksom en vanesak... varför ska vi behöva pengar till att ta hand om barnen???
    Nä, det är väl bättre att han lägger på nya tjejens barn som han köpt presenter till när I och M var med, och så oxfilé för de skulle minsann äta plankstek...

Alltså, missförstå mig nu inte, han får gärna äta oxfilé sju dagar i veckan och vräka presenter över andras barn, bara hans barn går FÖRST, men det händer liksom inte....

Sen hade jag ringt honom, meddelat att jag ville ge barnen nya hörlurar i julklapp eftersom det är s ltt att beställa via nätet, för vi ska ju inte åka nånstans och julhandla i år.
    Oh, det går jättebra, vad bra att du sa att du köper det!
    Bra, då är vi överens? Jadå!!
    Detta är EN VECKA sen vi hade det samtalet!

Igår hämtar jag tjejerna från innebandyn och I har med sig ett stort POSTPAKET, och är jätteglad, för titta, pappa har betällt nya hörlurara till oss via nätet, bra va???

Behöver jag säga att jag ringde , talade om att han skulle sätta in pengarna NU och att jag INTE nånsin kommer att tala om vad barnen får av oss i julklapp och blir det dubblet får HAN byta!

Jävla miffo!!

Och så kommer min gruvande ångest..... hur jävla dum var jag som gifte mig med honom och skaffade barn med honom....UUUUUURRrrrrkkkk...

Tur att mina tjejer är superguldklimpar♥ 

• Fjällbruttan

Vänta, idag är det den 10, vem hade det datumet??

Och hur känns det idag Villemoa??

• Villemoa

Bruttan: vilket jäkla ärkeas!!   Hur kan man bara bete sig sådär mot sina barn?! Han kan äta bajs om han så vill och ösa presenter på andras barn så länge han sätter SINA barn först!!! *morr, morr*

Idag har Fru Sy och Heloise tippat att Puerto ska komma. Har inte haft någon molande mensvärk sen i fredags. Det trycker på rätt mycket nedåt och jag tömmer tarmen flera gånger om dagen. Antingen sätter det igång pang bom eller så låter Puerto vänta på sig ett tag till.
    Kom att tänka på en grej igår, BF med bebisen som blev MA var 18 april och BF med Puerto är 18 november. Det är nåt visst med datumet 18 känns det som. Moa har ju namnsdag på BF och min bästa kompis fyller år då. Återstår att se

• Villemoa

Fru Sy: vet inte om man kan göra saffranskakan utan ägg, men prova vettja!
    Rolig elev och mysigt med bebisfladder! ♥

• Fru sy

Idag jobbar jag eftermiddag, tänkte vara på jobbet vid 12 tiden. Skönt! Sovit länge, precis ätit frukost och skall snart ut med vovven på en liten promenad. Väntar bara på att tröjan i torktumlaren skall bli torr först...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans