• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Fru E skriver:

"Surt surt att bli kuggad på en enkel sak som att hålla avstånd till en nedrans lastbil på motorvägen. Ny tid om två veckor om jag har tur annars en månad. Usch"

• Villemoa

Jamen nu fattar jag ju vad Fru E skulle göra *slår mig för pannan* snacka om att inte hänga med i svängarna Bättre lycka nästa gång!!

Aleta: ja, jag vet. Det är ju helt otroligt att det gått så snabbt!

Daa: nej och fy för migrän! Vet precis hur du har det, brukar också ha ögonmigrän men inte alls lika ofta sen jag blev gravid med Moa. Acetylsalisylsyra tål jag inte och panodil hjälper inte ett dugg. Eeze var det som hjälpte mig men det får man ju inte ta när man är gravid Hoppas det snart går över!

Fru Bygg: vet hur du känner inför att vara borta från E. Har hittills endast varit borta en natt från Moa och det var på min möhippa. Men jag hade kul på möhippan och jag att du också kommer att ha det bra!

Hjärtar lille voffsingen som haft det bra på dagis!

• Fru Bygg

stor kram till fru E!
    Nästa gång sitter det!

• passionsblomman

EA, SKIT!
    Men du grejjar biffen nästa gång!

A-kasse meck? oooh don´t get me started....
    Villemoa, vidimera kan du väl be vem som helst göra? jag mer eller mindre tvingade två killar på Konsum en gång, när det krånglat och jag fick låna deras kopiator, och sedan skrev de på att jag var jag.
    Just det där, att de inte själva skulle kunna ha slarvatbort ett papper....AAAH!

Fru Bygg,

Imorgon ska jag till gyn och bli undersökt. Det är ju inte så bra uppstartsläge för IVF när man inte får sin blödning så sprayandet kan börja. Trodde den kom i onsdags, men det blev bara lite rosa och sedn inget. Jag testar minus-senast igår och skriver idag "dag 47" i min almanacka. Det är ju helt värdelöst.

Ingis, jag avskyr att somna vid nattning! Man fryser när man vaknar, är trött men kan ändå inte somna sen när man lägger sig, och hela kvällen är förstörd. Därför hade ag en mycket sträng regel på att man inte fick lära vår son att någon av osss skulle ligga bredvid vid nattning. Sitta på en stol och hålla lite i handen. Punkt. Inte minst eftersom jag annars aldrig skulle sett röken av min ständigt trötte sambo. -Istället somnade han i soffan framför TV´n.

Andbeyond. Jajjamän. Nu är du stor tjej! Grattis!

Daa, åk hem och lägg dig! Det finns inget som hjälper. Jo, du kan dra i dig en balja kaffe, för det ökar faktiskt blodflödet i hjärnan och dessutom kickar koffeinet igång och boostar värktabletterna. Så, två Panodil och kaffebalja. men har det gått sådär långt, så är det bara godnatt och välkommen fram när det släpper.

Flamman, jag tycker du ska sjunga på begrvningen. OCH jag tycker din dotter ska få följa med. Hon funderar så mycket och verkar reflektera och ta till sig saker ganska moget, så det kan säkert vara en jättebra del i hennes bearbetning.
    Själv fäster du blicken på en punkt bakom och ovanför församlingen, fokuserar på tonerna istället för orden och så sjunger du hjärtat ur kroppen.

• Ninnnis

Där var du ju, Blommisen!

Jäkla skit med krånglande cykel Jag hoppas verkligen att de kan hjälpa dig imorgon!

• passionsblomman

Jag är här hela tiden. Jag ser er allt!

Men sista tiden har jag varit i något salgs läge där jag inte riktigt vet vad jag ska skriva. Eller, jag har känt mig lite avskärmad.
    Kanske jag på något vis helt undermedvetet har behövt lite distans från allt-inklusive trådpratet. Det är så mycket inombords, som jag inte har ord för och heller inte koll på. Det har varit ett intensivt år i Casa Passion. Trots att jag inte jobbar, utan har rätt slöa dagar sett i yttre prestationer.

Hvidis, idag ska jag säga det jag inte sa igår: Grattis till livet du bär inom dig!

Jag hade inte riktigt plats i hjärtat för ett sant och kärleksfullt grattis igår. Jag säger aldrig saker jag inte menar. Det är kanske en svaghet, för vita lögner tar faktiskt människor framåt och fungerar som ett socialt smörjmedel. Jag är osmidig på det sättet.
    Jag satt och skämdes över mig själv igår, när jag lästa allas glada utrop. För faktiskt och på allavar har jag ALLTID kunnat bli omedelbart glad över andras plus.
    men igår blev det lite av en krock med ditt positiva test, samma morgon som jag konstaterar att min kropp inte alls är med mig. och definitivt inte är gravid heller.
    Det kändes så tomt allting, så att tjuta "iiiiiih grattis!!1" gick bara inte. Och ett fjös-grattis skulle nästan se surt ut tyckte jag. så jag teg.

Men nu menar jag från hjärtat GRATTIS fina Hvidis. Lägg oron över ekonomin åt sidan och välkomna livet så som det kommer till dig. Jobba och dra in stålar kan du göra sedan.  #=== ===#

• Aleta

Underbara Passionsblomman! Du är bara bäst helt enkelt!

• Fru Bygg

Blommis gumman! Skickar en miljon kramar till dig! Du vet att vi alla finns här om du vill prata, det är ok att man inte alltid orkar det!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans