• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Aleta skrev 2010-08-30 17:30:20 följande:
    Måste bara berätta vad lillan (snart tre år) hittade på medan jag var borta. Maken och svärmor satt och fikade när hon kom marscherande nedför trappan och sa: "Nu har jag ritat på soffan!"De rusade upp och mycket riktigt så hade hon med färgglada tuschpennor ritat på soffan och lite andra möbler och kuddar. Maken och svärmor satte genast igång med operation babywipe. (De lyckades inte få bort riktigt allt.)"Men varför har du gjort så här?" frågade de."Jo, för NU kommer mamma hem!" 

• Aleta

Passionsblomman, jag har inboxat dig (ifall du ser detta först)!

• Leksi

GRATTIS HVIDIS!!! Så kul!!
    Det praktiska löser sig alltid.

• Fru sy

Jag har varit hemma idag oxå, men imon skall jag ta mig iväg till jobbet igen. Hoppas att det kommer fungera med tabletterna så jag inte kommer må för dåligt. Känns som det har blivit sämre och sämre nu om dagarna, jag mår illa hela tiden och har svårt att äta. Trist!

• Villemoa

Så där var det för mig också. Du måste verkligen få starkare tabletter om inte åksjuketabletterna hjälper! Det går inte att ha det så där jobbigt och så jobba på det. Visst skulle du till kliniken på onsdag? Fru sy skrev 2010-08-30 21:23:57 följande:

Jag har varit hemma idag oxå, men imon skall jag ta mig iväg till jobbet igen. Hoppas att det kommer fungera med tabletterna så jag inte kommer må för dåligt. Känns som det har blivit sämre och sämre nu om dagarna, jag mår illa hela tiden och har svårt att äta. Trist!
  • Fru sy

Villemoa skrev 2010-08-30 21:28:32 följande:
    Så där var det för mig också. Du måste verkligen få starkare tabletter om inte åksjuketabletterna hjälper! Det går inte att ha det så där jobbigt och så jobba på det. Visst skulle du till kliniken på onsdag? Fru sy skrev 2010-08-30 21:23:57 följande:

Ja jag ska till kliniken på onsdag, men vet ju inte om de skriver ut men får ju testa. Annars skall jag ju ringa för att skriva in mig och då får jag ju ta det med dem. Hjälpte de starkare bättre för dig? Kräktes du mycket eller var det "bara" illamående. Jag har klarat mig från att kräkas än men det har inte varit långt bort...

• Villemoa

Jag kräktes lite men mådde illa dygnet runt. Blev också sjukskriven en vecka och så var det ju påsklov sen. Det tog några dagar för kroppen att vänja sig men sen hjälpte de. Fick både Lergigan och Lergigan Comp (med koffein i) utskrivet. Tre tabletter om dagen åt jag i några veckor och ca en månad innan sommarlovet gick jag ner till en. Fru sy skrev 2010-08-30 21:37:43 följande:

Ja jag ska till kliniken på onsdag, men vet ju inte om de skriver ut men får ju testa. Annars skall jag ju ringa för att skriva in mig och då får jag ju ta det med dem. Hjälpte de starkare bättre för dig? Kräktes du mycket eller var det "bara" illamående. Jag har klarat mig från att kräkas än men det har inte varit långt bort...
  • lanovia 08

Hej nu är vi hemma igen. Är egentligen bara här för att läsa inboxen, var nyfiken på vad ninnis skrivit. Nu vet jag det men måste också titta in här och vinka till alla. Skall läsa ikapp lite om jag hinner.

Resan har varit super. Lilltjejen varit jätteduktig och snällt åkt bil, hon somnar nästan direkt vi sätter henne i stolen. Under veckan har hon fått en tand, undrar om det räcker med en tand??? Jädrans vad grinig hon varit vissa dar. Känner att det räcker med en sådan här omgång.

Väl

• lanovia 08

Ähhh, vad hände där? jag var ju inte klar...

Väl hemma igen kastades vi in i renoveringen. pappa är här och köket är totalt urblåst. Ljuvliga reoveringskaos.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans