• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Heloise: bra, då har vi inte ställt till med något.
    Det är en emmaljunga med några år på nacken, men fräsch. En ligginsats och en sittinsats, och dessa kan man vända framåt eller bakåt (och så en tvilling-åkpåse med fleece inuti ♥). Det hade varit lite trevligt med svängbara hjul fram, men fasta är ju å andra sidan bra när man ska promenera på byavägen vintertid och det har jag ju tänkt göra. Jag ska fixa lite remmar så det blir lättare för mig att slänga in vagnen i bilen. Men det var precis att den rymdes i vår kombi!

Här har inte planerats så mycket, men mamma har börjat fixa så att vi kan ha två likadana dopklänningar.

• Heloise

Jag var också lite kluven till det där med svängbara hjul, å ena sidan verkar det ju jättesmidigt, å andra sidan mindre praktiskt, när man vill ut och gå på snöiga vägar. Om det blir hälften så kallt i år som förra året, så kom jag framtill( det skulle vara fel att skriva vi för Panzer bryr sig faktiskt verkligen inte ) att jag prioriterar en varm ombonad vagn med gung i, och då en en stor emma bra. Till sommaren är det kanske dags för sitt vagn och då kan man väl köpa en med svängbara hjul?

Det kommer nog att bli liiiite känsligt det här med att vi inte vill ha dop, mormor pratar om dopet redan nu, hon kommer nog inte att hoppa av glädje när hon får höra att det inte blir nått dop. Men vi har min dopklänning och Panzers dopklänning, en för flicka en för pojke, vi kan väl knöka in bebisen i en av dem och ta kort så blir kanske mormor nöjd?

• Ninnnis

Daa skrev 2010-08-30 12:23:32 följande:
     Här har inte planerats så mycket, men mamma har börjat fixa så att vi kan ha två likadana dopklänningar.

*hjärtar små busungarna*

• Heloise

Fina huliganerna!

Nu ska jag ta en dusch och så iväg på stan för lunch med en kompis, och sen ska jag tala om för chefen att hon måste skriva ner all inkomst för 6 år... kan bli kul men det är mest troligt att det blir lite tråkig stämning

Jag är lite sen ibland men jag har precis kikat igenom solsidan, och hur kan jag ha missat det?

• Villemoa

Emmaljunga är bra, vi har en sån. Måste bara påpeka att det finns vagnar med svängbara hjul som man kan låsa fast så att man kan promenixa i snön med dem också. Vår syskonvagn har såna, annars hade det blivit väldigt jobbigt.

Vi hade varken dop eller namngivningsceremoni för Moa och kommer heller inte ha nåt för denna bebis. Det är ju väldans märkligt hur folk reagerar på saker och ting som egentligen inte har med dem att göra. Var och en bestämmer ju själv vad som är bäst för dem och deras familj.

Heloise: jag skulle vilja vara en fluga på väggen när du berättar för chefen

• Villemoa

Dagens i-landsproblem: jag blir så sur på A-kassan! Jag skickade in alla handlingar till dem i förra veckan och nu ser jag, när jag loggar in på Internetkassan, att ett intyg inte blivit registrerat. Jag kontaktar dem och de påstår att de inte fått in intyget. Jag trippelkollade alla papper innan jag la ner dem i kuvertet samt att jag prickade av allt på en lista så jag VET med 100% säkerhet att jag la i det sabla intyget i kuvertet. Har dubbelkollat hemma så att det inte skulle ligga kvar men icke sa nicke. Det jag har är en kopia hemma av nämnda intyg.
    Jag blir så irriterad! Nu kommer handläggningen av mitt ärende ta ännu längre tid för att det där sabla intyget saknas och med största sannolikhet måste jag fixa ett nytt original från arbetsgivaren.

Som sagt, dagens i-landsproblem. Vet att det finns värre saker men det här verkligen irriterar mig!

• Fru E

Hvidis-grattis! Men lite förvånande måste jag säga, hade ni börjat syskonförsöken eller hur var det

Daa-grattis till vagnköp! Svängbara hjul fram är överreklamerat tycker jag men det är jag det

Heloise-klart man ska planer allt som går i förtid

Kommer inte ihåg vad mer jag skulle kommentera, jo plusvågen så klart *slår mig i huvudet*, så skickar en kram till alla istället!

Imorgon middag bär det av till Falun och hem först på torsdag men har internet på tåget så ska försöka titta in till er

Ps.om ni vill får ni hemskt gärna hålla tummarna imorgon förmiddag med start 08.30 ds.

• Daa

Fru E: nu måste jag logga in på arbetstid och säga Du fixar det! Du kan det där! (för visst har det där 8.30 med något som börjar på M och slutar på C att göra? ) *börjar hålla tummarna lite smått redan nu* Spännande...

• Fru Bygg

Fru E, håller tummarna imorgon för dig!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans