• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Daa: Kul med barnvagn, då kan du övningsköra hemma

Goda kräftor och gott sällskap igår, tills svärfar fått en rom&cola för mkt och började tjafsa om pappa. Som tur var, var jag på toa, och mötte på stort motstånd då alla andra sa att han skulle hålla käften. Igår skrattade jag åt det, i morse vaknade jag arg som ett bi, va fan jag hinner aldrig sätta ner foten!

Blomman: klart att poliserna fattade hur poänglöst det var, synd bara på chefen! Hoppas verkligen blom-mannen hittar ett bättre jobb snart!

Nu gnäller Panzer över att ajg måste gå och göra mig klar,. tydligen tar det sådan tid för mig att göra mig klar nuförtiden, ja kanske för att inga kläder PASSAR längre! Det är iaf strålande väder ute och vi blir jättemånga på festen över 70pers... Men så har ju iofs födelsedagsbarnet 7 syskon

Kramkram och ha en underbar lördag!

Leksi: underbart att vara nykär och ha det mysigt

• Norrskensflamman

God eftermiddag!

Blommis, förlåt för igår kväll. Jag satt och väntade vid datorn, sugen att surra med dig, så kom maken och sa att han behövde datorn OMG. Jag hann inte ens logga ut... och då tänkte jag som så att jag lägger mig  och vilare en liiiiiiten stund då, medans han gör det han ska göra på datorn. Hrm... bara det att jag inte vaknade förrän 4 imorse !

Efter två glas vin och lite konjak så gick jag helt enkelt i däck. Men skönt var det att sova, nästan som en medvetslös

Det blev ingen myskväll på tu man hand, utan precis när jag llagt ungarna kom kompisar förbi. Så vi drack vin, åt kex, ost, päron, konjak, mörk choklad. Vi hade jättetrevligt.
    Och inte så sent, tack o lov.

Daa: Tvillingvagn, det borde gå att hitta på Blocket. Härlig känsla att börja kolla runt på lite bebisgrejer. Och ni kommer behöva dubbel uppsättning dessutom

Hinner inte kommentera mer just nu, har mat på spisen. Återkommer.

Kram till allihopen!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-08-28 09:11:07 följande:
    Här är det kalla huset... Gubben kommer hem och är sur. (oj, var inte kaffekannan diskad) så jävla trött på att ha en gnällgubbe som bara tittar på fotboll hela tiden. Och trött på att indianerna inte hittar hit. 6 dagar över tiden nu. Förlåt ego IGEN! Men jag måste ventileeeeeera!
    Det där med gnällgubbe låter bekant. Alltid finns det NÅT  att gnälla över... Istället för att se allt som är fantastiskt och bra är i livet.

Idag har dock varit en helt okej dag. Med skönt mys på morgonen och frulle vid 11-rycket. Det är skönt nu när flickorna vaknar och klarar sig själva på morgonen. De stiger upp, kollar Bolibompa, leker, smyger in till oss ovh frågar om det blir frukost snart eller om de ska ta en macka så länge

Ikväll har vi varit hos goda vänner och ätit Borsjtj (rysk rödbetssoppa, kvinnan i familjen är ryska) och linssoppa, vin o ost o kex. Ungarna har kollat film och umgåtts med kompisen. Vi har skrattat och haft trevligt och jämfört olika kulturer, eftersom vi var en brokig skara vid middagsbordet: svenskar, ryssar, en finne, två libaneser och en Stockholmare (här uppe anses de vara en sort för sig

Nu sover flickorna sött och pappsen blev kvar hos våra vänner, nere på stan. Vet inte hur han tar sig hem , men det finns ju taxi. Fast färdtjänst är väl mer lämpligt i hans fall

• Hvidbrud

Flamman: det låter ju ganska underbart! Här var det fotboll, trött gubbe, tandsprickningsgråt och sur morsa. Hur kul låter det? Ha ha!!! Det vänder väl snart, det brukar det ju... Har en aldeles underbar morgon med lilla e iallafall! Vi jagar ballong med dockvagnen, spelar baby-synth och dansar och nu river hon ut böckerna från bokhyllan. Snart ska vi in och kasta oss på en hög kuddar, täcken och madrasser så att det killar i magen och e kiknar av skratt!

• Hvidbrud

Två tänder har kommit igenom nu och den ena framtanden i överkäken pressar på. Hon är röd och svullen där. Lilla fina flickan får snart sina riskorn!

• Villemoa

Hvidis: hoppas värmen har kommit tillbaka hos er! Och lilla E som fått tänder

Fru Bygg: hoppas lilla E hade det lika mysigt på babysimmet den här omgången också

Ingis: vad kul med kören, jag funderar också på att börja på kör men det får dröja ett tag till.

Heloise: så jobbigt med pappa, kram! Hoppas du haft det trevligt på dina två kalas i helgen

Daa: såå härligt att titta på barnvagn. Vi har köpt Baby Travels syskonvagn som också kan användas till tvillingar. Finns på Babyproffsen och bra pris är det också!

Flamman: fyy så tungt med begravningen. Jag hade gråtit ihjäl mig om det var jag som skulle sjunga. Har du bestämt dig än för om du ska vara med eller inte? Och lilla T...kramar till er båda!

Blommis: jävla kärring till chef din man har! Snacka om att kasta sten i glashus!

Fru sy: hur har du haft det i helgen med föräldrarna på besök och allt?

Kramar till er alla!!

Vi har haft en bra helg. Vi hade ju kräftskiva med hela grannskapet igår och det var jättetrevligt! Vi slapp regnet men inte kylan och myggen, men vad gör väl det Idag har vi haft en väldigt soft dag; ätit överblivna kräftor från gårdagen och pysslat lite i trädgården. Nu är jag helt slut! Känner mig så oduglig som inte kan pyssla så mycket som jag vill, min man är en klippa som drar det tunga lasset just nu!

• Heloise

Hej hopp!

Vad det har varit jobbigt i helgen haha, jobbigt men kul så klart. Jag har inte ens nästan samma stamina som förut, börjar gäspa vid 22 tiden och stupar def innan 24

Idag har vi bara slappat, kollat på fotboll, kollat på en film och nu ska vi gå och lägga oss. Spännande saker som händer i smurfhuset nu för tiden

Jag hoppas att de tjuriga karlarn a blivit gladare att tänderna bryter fram så snabbt och smärtfritt som möjligt och att ni alla haft en bra helg!

• Villemoa

Samma här Heloise fast jag börjar gäspa tidigare än 22. Jag som vanligtvis är en nattmänniska somnar ofta runt 22-22.30-tiden. Men det är bättre än när jag somnade runt 20-tiden i våras...

• ingenjörsbruden

Gooood Morgon!

Helgen har varit skönt o härlig! Myst massor med Busan som förrövigt håller på att få tand nr 9-12!!! Hon har en bula en bit in som jag nästan misstänker är kindtand. Stackars loppan....har ont o är frustrerad emellanåt.

Provsjungningen gick bra, har en självklar sopranstämma tydligen! Börjar på tisdag så det ska bli riktigt roligt! Ska släpa med syrran osså men hon sjunger alt mest.

Har pratat lite med maken....men han är lite envis....vill inte riktigt inse att han skulle prioriterat om....men ja...det är inte lönt att älta....nu går vi frammåt.

Nu ska jag läsa vad ni pysslat med!

• ingenjörsbruden

Var förresten på klädparty på Rabdido igår...kul! Blev ngt litet inköp men funderar på att hellre nyttja trådens egen designer!

Blommis: Blev det något kap på auktionssidan?

Fru Bygg: Gick det bra på simmet? Härligt med mys! Man ska ju vara tacksam o glad över hur bra man har det o njuta av sitt liv....Leva här o nu!

Hvidis: Indianer? Gick fotbollen bra=gubben på bättre humör? Lilla söta E! Så många bissingar! Låter så ljuvligt med ballongjakt o kuddmys!

Daa: Spännande med vagnfunderingar..det finns många olika konstruktioner o varianter, svårt att välja kanske? Någon fundering på färg på vagn eller ni lutar mer åt köpa beg?

Heloise: Gott med kräftor! TRåkigt med tjafs... tror att det är bättre att sätta ner foten när det inte är fest eller alkohol i glasen.

Flamman: Skönt med djup sömn ! Trodde ni bodde ute i ödemarkerna men ni är mer "våldgästade" på en vecka än vad vi blir på ett år! Härligt o gott med ost o kex o vänner!
    O stockholmare anses väl "alltid" vara en sort för sig... Kanske egen art?

Ang sjunga på begravning...det är TUNGT....nog lite lättare kanske i kör.... Jag o lillbrorsan sjöng på våran morbrors (ingift) begravning....Vi sjöng/spelade nästan direkt o det kändes rätt skönt...för sen blev det svårt....men jag fokuserar SUPERmkt på toner o text....försöker sjunga extra bra för börjar tankarna vandra o tänka på vad man sjunger.....då är iallafall jag körd.....

Villemoa: Härligt med kräftis...dock inte så mysigt med mygg o kyla. Kommer ihåg att jag osså tyckte det sög att inte kunna göra lika mkt som innan....men kom ihåg...männen SKA hjälpa till mer när bebisen kommit.....för då har ju mamman oftast 100% att göra med bebisen.....o så behöver gravida kvinnor vila sig i form har jag hört...
    Fick höra av en kollega vars kompis flickvän fått ligga på sjukhus under hela graviditeten....fick inte behålla någon mat så det var fara på färde för bebisen o mamman.....

Nu måste jag jobba!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans