• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Leksi

Hur gick polisförhöret för din man idag Blommis? Man är ju onekligen nyfiken på att höra hur de ser på saken!

• Norrskensflamman
    Leksi skrev 2010-08-27 22:41:04 följande:
      Åh tycker synd om dig! Hela planeringen suger ju! Varför lägger de en sådan utbildning precis i ett månadsskifte?! Speciellt som ni bara har två dagar på er att avsluta augusti! Då vill och behöver man ju oftast ägna de sista dagarna i månaden åt att förbereda allt som bara förberedas kan, VAB eller ej. Sedan kunde ni ju fått handledningen mycket tidigare! *arg gubbe*

En ekonom har talat Tack för att du förstår, Leksi. Månadsskiften är heliga, fredade från andra uppdrag. Det borde vår sk. chef veta eftersom hon själv är ekonom. Blä!!! BAra det att hon drivit igenom att föreg mån ska vara avslutad den andra (2:a!!!!) är ju helt otroligt. Man har ju inte ens hunnit få hälften av fakturorna med kostnader för förra månaden då...

• Norrskensflamman

*trummar med fingrarna och väntar på att en grön plupp ska dyka upp och göra mig sällskap*

Hoho, Blommis, var ÄR du???

• passionsblomman

Hejom fejom!

Tja, som sambon sa"det tog dem en timme att konstatera det uppenbara"
    Det riktigt jobbiga är nog egentligen just att hans galna chef nu vet detta och jag VET att hon kommer att använda det mot honom bäst hon kan. Hon samlar så många hakar hon kan på folk och jag kan svära på att hon inte skulle tveka att frisera sanningen om hon tror det gynnar henne. Förfärliga mäniska.

Jag har skrattat åt er lite här idag, med era pekande fingrar, slampdrömmar och  allt vad det nu var. Knasbollar!

Själv har jag idag registrerat mig på en auktionssajt OCH budat så jag blev helt förskräckt över mig själv. Jag har väl för tusan inga pengar! Men det var spännande!

• Fru Bygg

Godmorgon alla! Nu har man redan varit uppe i över en timme, på en lördag. Jaja, man ska väl vara tacksam för att hon sover relativt bra om nätterna, min lilla prinsessa!

Det var jättetrevligt på restaurangen igår. Mycket god mat och underbart väder. Inte helt fel att sitta och se solen gå ner vid havet.

Idag är det dags för babysim igen för lilla E. Det är en fortsättningskurs och eftersom hon ÄLSKADE förra så kände vi att vi kör denna också.

• Fru Bygg

Blommis, vad har du hittat på auktionen då? Blev det några fynd? Spännande ju!

• Fru Bygg

Hvidis, Åh så underbart det hade varit med lite finfina underkläder! Jag vill bara gå och handla lite nya kläder överlag. Lite kläder som man kan ha på jobbet och ute i verkligheten, så man kan lägga undan alla sjabbiga, gosiga, slitna myskläder som man gått i hemma om dagarna.

Vet inte vad som hänt med maken och mig, men just nu är det mys, mys, mys som gäller. Känns som om vi är nykära igen (det är vi iofs alltid) men ändå.. Mysigt iallafall!

• Hvidbrud

Här är det kalla huset... Gubben kommer hem och är sur. (oj, var inte kaffekannan diskad) så jävla trött på att ha en gnällgubbe som bara tittar på fotboll hela tiden. Och trött på att indianerna inte hittar hit. 6 dagar över tiden nu. Förlåt ego IGEN! Men jag måste ventileeeeeera!

• Daa

Åh, Blommis: jag får ont i magen å din sambos vägnar när jag tänker hans galna chef. Måtte han få tag i ett jobb med sympatiska chefer!

Hvidis: stor kram till dig. Hoppas värmen kommer tillbaka till ert hus omedelbums.

Fru Bygg: lilla E var väl ivrig att få komma iväg till babysimmet. *hjärtar*

Flamman: åh, så tungt med begravningen. Lilla flickan... Kram till dig och lilla T.

Heloise: kram på dig. Jobbigt när pappa ställer till det så.

Ingis: kul med kören! När är det du ska provsjunga?

Vi har kollat barnvagn idag. Det känns ju helt surrealistiskt, men skoj. Inte så stort utbud i den här staden och särskilt inte när det gäller tvillingvagnar, men nu har vi ögonen på en begagnad som vi ska kika på imorgon. Spännande.
    Och så har jag fått ett råd av en tvillingmamma, som dessutom hade en nästan-treåring när hennes tvillingar föddes: Det var verkligen som i en dimma ibland, men ta det bara lugnt så ordnar sig allt.
    Hon om någon borde verkligen ha koll, så det kändes fint att höra.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans