• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Jag lämnade e en timme på dagis idag! Passade på att gå till fina fin underklädsbutiken och prövade uuuuunderbara bhar! Skönt att göra det utan en liten bebis som säger hä hä och tror hon ska få mat... Köpte inga dock. Men när jag fått jobb, då ska jag ha en som var sååå snygg!

• Ninnnis

Ingis, vad kul att du ska börja sjunga i kör igen! Mysigt för Busan när mamma sjunger barnsånger för glatta livet. Hoppas ni får en mysig helg ihop, med eller uten allvarsprat.

Heloise, jag är säker på att kanoten inte skulle sjunka! Kul att ni är eftertraktade

Hvidis, hoppas ni får en mysig helg hela lilla fina familjen. Svårt det där med väninnan, att fråga eller inte. Det kan ju vara väldigt känsligt och jobbigt, samtidigt kan det vara skönt att prata av sig och dessutom skönt att någon vet så man slipper låtsas eller undvika ämnet... Svårt, som sagt.

• Ninnnis

Heloise skrev 2010-08-27 15:33:46 följande:
    Jag måste bara få säga en sak, min pappa han lever i en helt egen värld, den världen är fullständigt skild ifrån den riktiga världen och dessutom är han en sån jävla hästskojare så folk med ohederliga avsikter borde gå i skola hos honom!!!

*kramar om*

• Norrskensflamman

*kramar också om Heloise*

Skitkul med kören Ingis!

De ringde mig från kören och frågad om jag kunde ställa upp på begravningen av den åttaåriga flickan som omkom i bilolyckan...Ni vet, T:s kör- och danskompis. Pappan önskade körsång nämligen. Han är ju vår körkompis sen massor med år tillbaka, så självklart vill man ställa upp i ett sånt här läge. Men samtidigt så är jag rädd att det brister för mig. Det känns så nära på nåt vis när man har barn i samma ålder.
    T funderar fortfarande på det där och hon blåvägrar nu att gå på dansen i höst. Vet inte om det är pga detta eller något annat.
    Ja, så jag vet inte hur jag ska göra. Kanske jag ringer och kollar med körledaren om hon fått tag på tillräckligt många så det blir en liten kör. Om inte så måste jag nog ställa upp. Det är en veckodag så man måste ta ledigt från jobbet, och det är inte alla som kan det.

T ville följa med på begravning om jag ska sjunga, men jag förklarade att det går inte, hon går ju i skolan då. Hon blev så ledsen Men jag lovade att ta reda på var graven är och att vi skulle gå dit hon och jag sen och lägga en blomma till kompisen där. Då blev hon lugnare. Verkar som att hon vill "ta farväl" eller komma till ett avslut på nåt vis, så liten som hon är, skruttungen! ♥

Sorry, det var inte meningen att dra ner stämningen.

• Ninnnis

Flamman,

Jag förstår om du inte klarar av att sjunga, samtidigt som du vill ställa upp. Lilla T, tänk så mycket tankar som rör sig i hennes lilla huvud. *kramar om er båda två*

• Heloise

Lilla T och Flamman, usch jag håller med Ninnis, det måste vara så mkt tankar i T's huvud. Jag förstår att det måste kännas hemskt att gå på begravningen, ibland blir saker och ting för nära... Men å andra sidan är det ett sätt att hedra och att stötta. Säger jag som bara gått på två begravningar...

Tack för kramar, det behövs ibland, eller varje dag egentligen! Jullan lever om som bara dne i sin 1a, ska ta ett bad och tömma huvudet. Pink Floyd i badet är en given vinnare

• Norrskensflamman

Jo, Heloise att gå på begravningen är en sak, men jag är ombedd att sjunga i kören. Och jag är rädd att jag inte klarar av sången. ATt jag börjar gråta mitt i sången, det kommer ju säkert vara några vackra sånger med barntema, typ Himlen är oskyldigt blå eller nåt sånt. Jag kommer ju börja storBÖLA då !

• Leksi

Norrskensflamman skrev 2010-08-27 10:35:48 följande:
    Jag sitter här och vet varken ut eller in. Vi har massor på jobbet (jag har ju vabbat av och till hela veckan, så det har samlats på hög), augusti skall avslutas 2 september och 30 o 31 augusti har vi utbildning på nya affärssystemet. Då sitter vi inlåsta hela dagen. Inget jobb blir gjort.Igår e.m. fick jag tillsänt mig en bibba papper, handledning i de avsnitt vi ska gå igenom på utbildningen och vi måste läsa igenom detta innan måndag. Eeeeeeh?! Idag är det fredag och jag har MASSOR att göra. När f-n ska jag hinna läsa. Jag sa det åt hon som tror hon är min chef och hon sa "ja vi kan ju inte göra mer än vi hinner". Men det känns ju rätt så slöseri med tid att ta hit konsulter som kostare multum och de ska köra utbildning och vi har inte ens läst igenom materialet så vi vet vad vi ska fråga om, vad vi ska kolla extra mycket på osv. Jag skulle kunna, eventuellt, försöka skumma igenom detta under helgen, hemma. Men jag vill ju f-n ha betalt för det då. Övertid tycker jag det borde gå som. Så det så. Men ska jag förseslå det för "chefen" eller...? Men helgen blir ju förstörd såklart.

Åh tycker synd om dig! Hela planeringen suger ju! Varför lägger de en sådan utbildning precis i ett månadsskifte?! Speciellt som ni bara har två dagar på er att avsluta augusti! Då vill och behöver man ju oftast ägna de sista dagarna i månaden åt att förbereda allt som bara förberedas kan, VAB eller ej. Sedan kunde ni ju fått handledningen mycket tidigare! *arg gubbe*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans