• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Vilken knasig lunchrast det blev. När jag äntligen får tid att logga in så är rasten slut...

Fru Sy: jobbigt att du blev så illamående idag Men kul att berätta för föräldrarna!

Heloise: Attackerade av en köttpaj? Låter väldigt otäckt.
    Men intressant förklaring till drömmarna.

andbeyond: mammabyxor  Skönt och läskigt att bli av med symptomen.

Flamman: muminen? Det var nog en freudiansk felskrivning. Kanske du innerst inne tycker att han påminner om ett vitt, runt troll med jättestor näsa?

• Daa

Tack, nu blev det roligare att tänka tillbaka på drömmen.

ingenjörsbruden skrev 2010-08-27 10:31:23 följande:
    Daa: Vilken dröm! Du hade inte bröstpansarfälgarna osså....*ser en vild o förbannad amazon med kromade tuttfälgar vevandes med dragna långfingrar*Hade osså reagerat så om någon käkat upp min mat...
  • Daa

Äsch, nu kan jag inte vara inloggad längre.
    Tjo och tjim på er.

• Norrskensflamman

Nämen fy vad jobbigt att må så där illa Fru Sy

Ja Daa, jag kanske tänkte på Muminpappan då eller nåt av de andra trollen

Kan ni tänka er att maken avböjde vin?!    Jag är chockad...
    Han sa att han kan inte dricka alkohol nu. "Men du har ju slutat med penicillinet" tyckte jag. "Nä, man jag kan inte riskera läkningen av skada genom att dricka alkohol"
    Va?!?! Vart kom det där ansvarstänkandet ifrån, helt plötsligt

Heloise, du måste berätta vad chefen sa...ha-ha-ha...

FK ringde min man igår och frågade hur läget är. Om han fortfarande har gips eller vad. Fasen, det står ju på sjukintygen att han ska gå med Aircast i sex veckor, kan de inte läsa eller?

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-08-27 12:01:11 följande:
      *mumien (varför skrev jag muminen?)Jag vet inte, men Sonja var fan så mycket bättre på att stava. Hon skulle aldrig ha släppt igenom så många stavfel i inläggen som jag gör!

Men å andra sidan så svor Sonja inte hälften så mycket som Flamman gör!

• Ninnnis

Tråkigt att må så illa, Fru Sy. Hoppas du hittar någon som hjälper!

Flamman, var han tvungen att vara så ansvarsfull just idag? Du får helt enkelt ta dig ett glas vin själv! Då kanske han blir sugen. Han är väl ryss?

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-08-27 12:39:49 följande:
    Nämen fy vad jobbigt att må så där illa Fru Sy Ja Daa, jag kanske tänkte på Muminpappan då eller nåt av de andra trollen Kan ni tänka er att maken avböjde vin?!    Jag är chockad...Han sa att han kan inte dricka alkohol nu. "Men du har ju slutat med penicillinet" tyckte jag. "Nä, man jag kan inte riskera läkningen av skada genom att dricka alkohol" Va?!?! Vart kom det där ansvarstänkandet ifrån, helt plötsligt Heloise, du måste berätta vad chefen sa...ha-ha-ha... FK ringde min man igår och frågade hur läget är. Om han fortfarande har gips eller vad. Fasen, det står ju på sjukintygen att han ska gå med Aircast i sex veckor, kan de inte läsa eller?

Det där med alkohol o skador.....har för mig att det ska en del alkohol till för att slå ut kroppen så fullständigt att den inte jobbar med läkning av skadan.
    Ett glas vin eller två har jag tom för mig är bra för kroppen!

Muminen.....nära till finland kanske?

Villemoa: De där armbanden är lite trixiga att få på rätt plats...o så tar det ett par timmar innan de får igång kroppen.....jag sov, duschade o dök m mina på!  

• Norrskensflamman

Förlåt att jag svär så mycket  ... Jag gör det när jag blir ivrig. Tror också att det är en motreaktion på min stränga uppfostran i ett halvleastadianskt hem där svordomar var strängeligen förbjudet.

Ska försöka skärpa mig! Ibland...

Jag tror jag ska sympatisera med maken när han nu känner så här och bestämt sig för att vara vit. Jag menar om jag köper hem vin så blir han ju sugen.
    Men å andra sidan så har vi lite goda vodkasorter där hemma, så nån liten hutt tror jag nog det blir i teet för min förkylnings skull För att rensa upp eventuella slem och snorrester i bihålorna menar jag

Vet ni, jag har nu gjort tre kvällsblasketest på vilka partier jag står närmast. Två gånger blev det Piratpartiet (jag vet inte ens vilka de är och vad de står för) och en gång (håll i er) Sverigedemokraterna!! Jag är då sannerligen ingen Sverigedemokrat :-/

• Fru Bygg

ingenjörsbruden skrev 2010-08-27 13:05:31 följande:
    Jag är osså sugen på BT-träff anytime....ja nästan....i okt!

Jag med, men har svårt i början av okt. Då fyller ju min prinsessa år och vi ska flytta.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans