• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Det ar en dokumentär om hur barn blir till... Det vet vi ju alla, men det handlade om spermiens väg till ägget, illustrerat med människor i olika miljöer. Väldigt pedagogiskt men också lite kul och härligt att bli påmind om hur väldigt fantastiskt det är att man bara finns!

• Villemoa

Heja Pricken! Fru sy: visst är det härligt att få berätta att de ska få barnbarn Hoppas du mår bättre idag! Bädda ner dig i soffan och titta på meningslösa tv-program

• andbeyond

*vinkar tillbaka till fru sy* Håller alla tummarna för att allt går bra på VUL

Jo, här är vecka 12 snart över.. 11+4 idag. Fick köpa mammabyxor häromdagen för att kunna sitta bekvämt i skolan. Har dock kommit in i veckan då jag har gått från att känna väldigt få symptom till att inte känna något alls överhuvudtaget. Sanslöst läskigt, men det är ju normalt säger di som vet.

Blommis: Alltså man blir ju förbannad, vilken chef och igen, vilka nötter!

• Heloise

Ojojoj Stora Pricken, men så synd att det skulle bli operation, hoppas Nenne återhämtar sig snabbt!

Ang sexdrömmar under graviditet, jag var inne i en fas när jag bara drömde väldigt trevliga sådana, kan ärligt säga att jag slampat mig igenom den manliga och snygga delen av Hollywood

Men sen övergick det till skräckdrömmar, där jag bara blev jagad och förföljd. Igår drömde jag att jag var inlåst i ett slott, där vi blev attackerade av en köttpaj... så jag vill också ha tillbaka sexdrömmarna

Min moster, som är psykolog och en väldigt bra sådan, berättade för mig att det är en del i graviditetsprocessen att drömma konstigt ex  när man inte är gravid så brukar man vakna innan det "hettar" till ordentligt i en sexdröm, drömmer man att man faller, så vaknar man innan man slår i backen etc. Men när man är gravid så sätts den naturliga skyddsbarriären ur spel. Den blir svagare och därför kan man drömma saker man inte tidigare drömt, eftersom den där skyddsbarriären i ens undermedvetna har väkt upp oss innan vi vart gravida. Så till det coola i kråksången, barriären försvagas för att vi ska kunna ta till oss barnet/barnen, så att man kan släppa lös all kärlek och omsorg.-D är inte det ganska häftigt, nu förklarade hon det ju i betydligt mer medicinska termer etc, och jag som inte har nått minne kommer inte alls ihåg vilka ord hon använde men kontentan var iaf, när man drömmer konstiga och udda saker och inte vaknar som man annars alltid gjort av dessa, så är det ett tecken på att ens undermedvetna håller på att förbereda sig för att bli mamma!

• Ninnnis

Daa skrev 2010-08-26 19:05:39 följande:
    Jag försöker skicka meddelanden på fb, men det går inte. Fattar inte vad som är problemet. Skriva meddelandet går bra, men när jag trycker på Sänd händer: Ingenting. Försökte på makens dator också: ingenting. Idag på lunchen lyckades jag få iväg några meddelanden från jobbdatorn. Kan någon begripa vad som är felet hemma hos oss? Allt annat jag försöker göra på fb går som på räls.

Jag hade exakt samma problem igår, så det var kanske någon FB-bugg?

*läser vidare*

Tror inte det hade varit någon höjdare med ärtsoppa till gullhunden, nej...

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-08-26 20:06:49 följande:
    Ninnis, så härligt med myskväll  mitt i veckan. Sånt uppskattas av en f.d. pendlaränka kan jag tänka mig

JA!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-08-26 23:42:45 följande:
    Nu har Nennes Pricken kommit! *andas ut* han var en rejäl en! Och nenen stackarn ligger nyopererad på uppvaet och är helt färdig. Jag vågar inte tänka på vad det är de har opererat för.Men alla mår visst bra och Pricken är såklart den finaste Pricken ever.TÄNK att han varit en frys-eskimå och han tog sig! 57 cm över havet och 4698g tung!  

Du ser hur fina små eskimåer kan bli! *blink blink* Men oj vad stor!

• Ninnnis

Daa skrev 2010-08-27 07:01:46 följande:
     Det var när jag stod med båda långfingrarna viftande i luften och skrek åt folk att de var idioter som jag vaknade, chockad över mitt beteende, fortfarande upprörd och så förstås hungrig. Var är mina trevliga sexdrömmar? Jag vill ha mina trevliga sexdrömmar. *tjurigt*God morgon, kära vänner.

• Ninnnis

Heloise skrev 2010-08-27 10:06:31 följande:
     Ang sexdrömmar under graviditet, jag var inne i en fas när jag bara drömde väldigt trevliga sådana, kan ärligt säga att jag slampat mig igenom den manliga och snygga delen av Hollywood Men sen övergick det till skräckdrömmar, där jag bara blev jagad och förföljd. Igår drömde jag att jag var inlåst i ett slott, där vi blev attackerade av en köttpaj...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans