• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Hur skriver jag egentligen??? "En litet bebis, tråkgigt och jag har beställ..." Jag tror jag måste be att få modersmålsundervisning i svenska jag

Vet ni föressten att om den ena tar duschhandtaget och den andra fotfilen så har man två telefonlurar och kan prata med varann i telefon Mina döttrar gör jämt det. Jag blir så full i skratt varje gång de sitter och pratar i telefon med varann, mitt emot varandra i badkaret. Nästa gång ska jag smygfilma dem med videokameran!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-08-26 21:14:57 följande:
    Blomman: vilken historia!!! Hon skjuter verkligen sin kille i foten, med den polisanmälan! Flammis: min man talar assyriska med e, jag talar svenska med henne och vi talar danska ihop...
    Wow! E kommer bli trespråkig. Coolt Ja om han pratar assyriska med henne hemma på daglig basis så har hon ju rätt till modersmålsstöd i det. Driv på det du bara, så det händer nåt. Måste ju finnas en hel hoper med det modersmålet där ni bor!

Vi har bekanta där hon pratar ryska med dottern, han pratar finska med dottern, mellan varann pratar de finska och på dagis och med kompisar snackas det svenska.

Flickan är 2½ och talar tre språk.

Har fler exempel: mamma talar ryska, pappa finska, med varann pratar de engelska. No problem, ungarna pratar alla tre språken flytande. Visst ÄR barnens hjärna HELT fantastisk?!

• Fru sy

Nu har jag berättat för mamma och pappa. När jag väl bestämt mig för att jag skulle berätta nu så kunde jag inte hålla mig mer. Så klart blev de jätteglada, första barnbarnet, det är efterlängtat. De lovade att vara tysta om det i några veckor till tills vi väljer att berätta för folk. Första steget blir ju på onsdag vid vul:et, så nu gäller tumhållning fram tills dess.

God natt vänner! Syns här imon.

• Leksi

Tackar som frågar Fru Bygg - det är bra! Men lite tid att sitta här tyvärr. Hinner mest bara läsa ikapp och sen när det är dags att skriva kommentarer är det någon som pockar på uppmärksamhet...

Vad kul att du nu berättat för dina föräldrar Fru Sy! Vi berättade också tidigt för våra föräldrar och sedan väntade vi till v.12-14 någonting innan vi berättade för släkt, vänner och på jobbet. Håller så klart tummarna för VUL på onsdag!

Blommis - man upphör aldrig att förvånas över hur knäppa människor det finns!! Men polisen måste ju avskriva det där fortare än kvickt tycker man? Vad skulle motivet vara t.ex.? Nä man får hoppas att de är vettiga åtminstone och gör processen kort.

Grattis Esther till både 1-årsdag och första tanden! Shit vad tiden går fort! Skönt att det gått så bra med dagisstarten!

Trespråkiga barn, wow! Jag har två familjer i min kompiskrets där barnen pratar engelska & svenska, det har jag varit imponerad av!

• Leksi

Heloise - Hoppas ni hade en trevlig kväll på IKEA och att ni hittade allt ni behövde. (Det brukar ju ALLTID vara något som är slut på lagret!) Vi skulle också behöva åka till IKEA men jag kom på att det ju är lönehelg så bara därför skjuter vi nog på det några veckor tror jag. Och grattis till beviljad HP förresten!

• Leksi

Hvidbrud skrev 2010-08-26 22:47:31 följande:
    Ser ni dokumentären på kunskapskanalen?

Den som precis är slut? Vad handlade den om?

• Leksi

Nej nu är det bäst jag går och lägger mig så jag orkar gå upp med lilleman imorgonbitti.
    Natti natti!

• Heloise

Vi hann bara in en snabbis på IKEA, vart sena och så skulle vi ju på hockeyn, får åka dit en till gång Jag behöver egentligen inte nått alls, men jag vill ha en hel del

Imorgon ska vi på kräftskiva hemma hos svärisarna, det blir säkert jättekul, om vi kan hålla oss ifrån ämnet "Heloise pappa", det är ett väldigt populärt ämne i min ingifta släkt och pappas tillkortakommande ska alltid diskuteras och stötas och blötas. Nått som kan förstöra vilken kväll som helst. Iofs är Panzer snabb som en kobra med att säga ifrån, jag hinner inte öppna munnen ens, men det är jobbigt iaf. Jag vet att han är helt värdelös, men det är mitt problem, min börda och jag väljer själv vem jag pratar med om det här, det har de lite svårt att respektera. Men det här påverkar inte dem, jag ber inte om hjälp, lånar inte pengar, ringer inte och gråter hos dem etc. Men det blir säkert kul, Panzers syrror är också väldigt duktiga på att säga ifrån, jag känner mig som en mö i nöd, med massor med riddare

På lördag ska vi på 30årsfest, mkt fester blir det för vår del Får se hur länge jag och Jullan orkar hänga med, jag siktar på midnatt men stupar säkert redan vid elva haha.

Blomman: det är så mkt som är fel med den där anmälan så jag blir fan i mig mörkrädd!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans