• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru E

Sådana stora eskimåer gör nog onnnnnnnt jag tror att jag och Blommis nöjer oss med en liten söt en

Blommis-määääh men vilket spektakel det blev av ert filmhyrande......

• Ninnnis

*fnissar åt konstiga graviddrömmar*

Flamman, vad skönt att ni slipper besök i helgen.

Fru Sy, klart att föräldrarna blev glada!

Blommis, mäh!? Videofilmshistorien blir ju bara värre och värre... Hoppas verkligen din smabo slipper puckochefen snart

• Heloise

Ang blommans man: först blir man ju arg för att det är så j-vla stolligt allting, sen förbannad att polisen MÅSTE slösa sina resurser på sånt larvigt!

Ninnis: msyigt med myskväll, mer vardagsmys!

Pratade just med FK, fick faktiskt rätt bra svar, tydligen ska min chef( det här kommer att tas emot med STOR glädje, or not) skriva ner månad för månad arbtid, lön, samt totalt ob, 6 ÅR TILLBAKA hahahaha. Så gör FK ett snitt på dessa 6 år månad för månad och så får jag det snittet

• Fru E

Heloise-hehe härlig arbetsuppgift du kan dumpa på chefen

• Norrskensflamman

Heloise: Attackerad av en... köttpaj???!!!

Annars så låter den där förklaringen ang drömmarna när man är gravid, ganska vettig tycker jag.
    För när man blir mamma så rasar verkligen skyddsbarriären och alla känslor ligger precis utanpå kroppen. Jag har tidigare haft svårt att tro att jag skulle kunna älska ett barn så fruktansvärt intesivt och känna sådana känslor och vara beredd att offra allt, både liv och lem för ett barn (jag var inte speciellt barnkär innan), så visst flög tankarna genom huvudet, "tänk om jag inte kommer kunna ta till mig ett barn". Men så starka känslor som jag kände när jag fick hålla det lilla knytet i famnen, har jag aldrig känt någonsin!! Man är beredd att döda för att skydda det lilla livet, allt annat runtomkring suddas ut och blir oviktigt. Man upplever känslor som man inte kan styra över. Det är en jättemärklig känsla, men häftigt

• ingenjörsbruden

God middag(?) darlings!

Blommis: Blir så förbannad när jag hör om herr blommis chef......vill bara puckla på henne o skälla henne så hon blir rakhårig!! (kolla inga svordommar! )

Daa: Vilken dröm! Du hade inte bröstpansarfälgarna osså....*ser en vild o förbannad amazon med kromade tuttfälgar vevandes med dragna långfingrar*
    Hade osså reagerat så om någon käkat upp min mat...

O sexdrömmar när man är gravid....Mmmmhmmmm! Önskar att man kunde få dem på beställning...men då hade jag kanske inte kommit iväg till jobbet!

Vilken gullklimp Nenne fick! 57 lång! jisses... förstår att det blev op...kan vara att de bara behöver sy ihopa ytligt o i op så finns bättre belysning o utrustning....jag var själv nära att åka in där efter förlossningen....men läkaren på förlossningen kom o klarade av att sy mig det som behövdes....ytligt men många små stygn (hela vägen inv i slidan). Busan fick därav beröm av barnläkaren vid utskrivningen för hon hade vacker huvudform.....vilket jag fick lida för.

Heloise: Va intressant att höra att det är så viktigt med drömmarna!

Andbeyond: Jaaaa första mammabyxorna! De där veckorna är lite läskiga....men snart så kan du känna pyret själv!

Fru Bygg: Jobbig natt?

Villemoa: o hur känns det idag?

Ninnis o Hvidis:

• Norrskensflamman

Jag sitter här och vet varken ut eller in. Vi har massor på jobbet (jag har ju vabbat av och till hela veckan, så det har samlats på hög), augusti skall avslutas 2 september och 30 o 31 augusti har vi utbildning på nya affärssystemet.
    Då sitter vi inlåsta hela dagen. Inget jobb blir gjort.
    Igår e.m. fick jag tillsänt mig en bibba papper, handledning i de avsnitt vi ska gå igenom på utbildningen och vi måste läsa igenom detta innan måndag. Eeeeeeh?! Idag är det fredag och jag har MASSOR att göra. När f-n ska jag hinna läsa. Jag sa det åt hon som tror hon är min chef och hon sa "ja vi kan ju inte göra mer än vi hinner". Men det känns ju rätt så slöseri med tid att ta hit konsulter som kostare multum och de ska köra utbildning och vi har inte ens läst igenom materialet så vi vet vad vi ska fråga om, vad vi ska kolla extra mycket på osv.

Jag skulle kunna, eventuellt, försöka skumma igenom detta under helgen, hemma. Men jag vill ju f-n ha betalt för det då. Övertid tycker jag det borde gå som. Så det så.
    Men ska jag förseslå det för "chefen" eller...? Men helgen blir ju förstörd såklart.

• ingenjörsbruden

på fru E o flamman osså!

Igår blev maken glad över blommorna...faktiskt lite tårögd....
    Fick ugnsbakade tacofyllda paprikor med kokt majs o tomat-o avocadosallad = slurp!
    Sen dammsugade maken hela huset o jag duschade med busan o hängde sen upp en laddning tvätt.... shoppade ny solhatt o hjälmmössa o en vindfleece på PoP t Busan som såklart måste tvättas o användas direkt!
    Bara skor kvar t henne.....tips på var man köper bra barnskor till rimlig peng?

O i natt så fick maken sova betydligt mer....så han verkade nästan ( ) utvilad i morse! O jag har sovit helt förträffligt!
    Men har tänkt att ta loppan båda nätterna i helgen så han får ladda batteriet...pluss att jag saknat busan!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans