• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Daa skrev 2010-08-30 11:42:53 följande:
    Vi har för övrigt en vagn hemma hos oss nu, ett blocket-fynd (tror vi). Jag, min dumskalle, kan ju inte släppa tanken på att nu när vi varit så kaxiga att vi köpt en vagn så kommer allt att gå åt skogen. Ett akut fall av skrockfullhet.

Åh, vad mysigt med inköpt vagn! *vill också* Och jag håller med Villemoa. Punkt. 

• Villemoa

Inatt har jag sovit i ca 4 timmar så jag är trött som få. Moa går ju inte på dagis på måndagar heller. Men tur är att mannen precis klivit in genom dörren och ska jobba hemifrån resten av dagen

• passionsblomman

Jag har suttit och skrivit ihop en grundlig redovisning av min cykel sedan februari, mailat den, med alla sina urspårningar och till det mina frågor.
    Väntade lite, så de skulle hinna läsa och fatta. Nu ringde jag och jag ska dit på onsdag morgon. Min gyn är på sem till dess nämligen. Men sköterskan höll absolut med mig om att vi bör kolla att allt ser ut som det ska göra innan vi drar igång någon IVF-behandling.

Sett i det perspektivet vore det ju nästan lika bra om jag inte får tant innan dess, för då kan jag ju inte undersökas.

Iallafall så var hon mycket trevlig den här gången. Någon har visst blivit tillsagd...

Och jo, jag har testat igen, för det vet jag ju att de undrar där annars. Men det är fet-minus. Och dag 46.

• Heloise
    Daa skrev 2010-08-30 11:42:53 följande:
    Undrar också var Fjällbruttan är. *saknar*Ingis: Kul att börja i kören och skönt med mysig helg. Vi har för övrigt en vagn hemma hos oss nu, ett blocket-fynd (tror vi). Jag, min dumskalle, kan ju inte släppa tanken på att nu när vi varit så kaxiga att vi köpt en vagn så kommer allt att gå åt skogen. Ett akut fall av skrockfullhet.
    Ja dumskalle ! Vi köpte en vagn redan i v16 och allt ser bra ut här Det är ju bara bra att vara förberedd.  Huliganerna kommer att växa och frodas. Vad blev det för vagn? Jag har ju tom planerat klart Jullans namngivningsceremoni, och då menar jag in i minsta detalj

Men det är ju mest ett resultat av att alla säger att när man får barn, då är det färdig sovit, färdig läst, färdig tänkt. Mao allt går åt helvete, fick höra det ett antal ggr i lördags, ja det och en miljard förlossningsberättelser, ingen trevlig

Tillslut frågade jag varför de skaffade ett till barn om det var så drygt med ungar, då sa de naturligtvis att det är ju så mysigt med barn, mhm Jag förstår ju att folk menar väl, men det blir lite fel haha...

Resultatet är iaf att Jullans namngivningsfest är planerad, inbjudningskorten klara etc

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-30 12:00:17 följande:
    Ja dumskalle ! Vi köpte en vagn redan i v16 och allt ser bra ut här Det är ju bara bra att vara förberedd.  Huliganerna kommer att växa och frodas. Vad blev det för vagn? Jag har ju tom planerat klart Jullans namngivningsceremoni, och då menar jag in i minsta detalj Men det är ju mest ett resultat av att alla säger att när man får barn, då är det färdig sovit, färdig läst, färdig tänkt. Mao allt går åt helvete, fick höra det ett antal ggr i lördags, ja det och en miljard förlossningsberättelser, ingen trevlig Tillslut frågade jag varför de skaffade ett till barn om det var så drygt med ungar, då sa de naturligtvis att det är ju så mysigt med barn, mhm Jag förstår ju att folk menar väl, men det blir lite fel haha... Resultatet är iaf att Jullans namngivningsfest är planerad, inbjudningskorten klara etc

Ja, det är roligt det där hur folk sitter och drar värsta historierna för en som är gravid. Precis det man vill höra!

Det är bra att vara ute i god tid, med namngivningsceremonin menar jag. Du kommer att ha liiiite annat att tänka på sen

• Villemoa

Blommis: förbenade cykel att vara så knasig! Bra att hon var trevlig och att du fick tid redan på onsdag. Kram

• Ninnnis

Blommis, varför ska kroppen trilskas så?!

Skönt att du får komma dit på onsdag i allafall. Hoppas de kan se vad som är på gång så att du kommer vidare på endera vis.

*kramar*

• Daa

Blommis: så frustrerande med denna opålitliga cykel! Bra att du får komma på undersökning.

• Heloise

Ja du Blommis din cykel behöver verkligen skärpa till sig! Tur att du får komma in snabbt och att hon var trevligare

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans