• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Hemma från Dublin igen, det gjorde gott med glada irländare, musik, dans och öl (som jag hade lite svårt att fatta att jag fick dricka).
    Oj vad mycket som skrivits i tråden!

Passionsblomman, jag saknar ord, polisanmälning och idiotchef, skickar en kram till sambon och en jättekram till dig också så klart med allt krångel.

Grattis Hvidis!

Härligt med Axel och Fälga.

Ingis, dyra barnskor vet jag var man hittar, i Dublin, men OJ vad snygga! Alldeles för dyra tyvärr.

Villemoa, hur mycket järntillskott ska man ta per dag? Jag behöver eftersom jag förlorade en del blod, men jag vet inte hur mycket. Just nu tar jag brustabletter som jag hittade på ICA. Magen är OK än så länge.

Angående foglossning så funkade akupunktur utmärkt på mig och illamående så var armbanden bra för att ta bort det värsta.

Flamman, givetvis var det jag på kortet med Johnny Depp!

Jag är facebookvägrare.

Bra att du fick HP, Heloise!

Sonja, om du ska sjunga på begravning, så välj ut något att tänka på just under sången som handlar om något helt annat och koncentrera dig på det och sången. Känslorna får du släppa fram efteråt. Får inte skolkompisarna gå på begravningen? En av mina klasskompisar dog och då gick vi dit hela klassen.

Så, nu har jag slängt ur mig en massa lösryckta kommentarer, det har tagit hela dagen att läsa igenom. Nu sover lillan (förkyld) i min famn och allt är lite lugnt ett tag.

• Ninnnis

Fru E, tummarna hålls stenhårt! Det kommer att gå galant, det är jag helt säker på!

• Ninnnis

Hej Aleta! Välkommen hem Härligt att du har haft en fin resa trots allt. Dublin är bra för själen, tror jag.

• Aleta
    Ninnnis skrev 2010-08-30 15:47:44 följande:
    Hej Aleta! Välkommen hem Härligt att du har haft en fin resa trots allt. Dublin är bra för själen, tror jag.
    Ja, det är det verkligen!
    Fast de har det ännu värre nu än förra året, de ser ingen ljusning i ekonomin verkar det som och turismen har minskat. Trots detta så är de lika öppna och gästvänliga!
  • andbeyond

Välkommen hem Aleta! Irland låter ju härligt, får skriva upp på "vill göra"-listan.

*håller tummar och tår för Fru E*

*gör lite vågor också för er andra +~+~+~+*

12+0 idag, känns bra Har också tagit det första banklånet (köpa BR) i mitt liv idag, är nästan vuxen.

• Villemoa

Fru E: börjar hålla tummarna redan nu!

Aleta: Välkommen hem! Jag vet inte hur mycket extra järn du behöver ta, du har inte fått testa ditt värde? Mitt låg på 107 förra veckan och bm vill att jag äter en om dagen. När jag väntade Moa låg det på 115 och då åt jag också en tablett om dagen.
    Det har funkat förvånansvärt bra med Niferex faktiskt. Jag tar den med ett glas juice innan läggdags och jag har ännu inte blivit hård i magen.
    Är det nån annan som vet mer om detta?

andbeyond: grattis till att nästan blivit vuxen

• Aleta

Måste bara berätta vad lillan (snart tre år) hittade på medan jag var borta.

Maken och svärmor satt och fikade när hon kom marscherande nedför trappan och sa: "Nu har jag ritat på soffan!"
    De rusade upp och mycket riktigt så hade hon med färgglada tuschpennor ritat på soffan och lite andra möbler och kuddar. Maken och svärmor satte genast igång med operation babywipe. (De lyckades inte få bort riktigt allt.)
    "Men varför har du gjort så här?" frågade de.
    "Jo, för NU kommer mamma hem!" 

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans