• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Hur är det med Blommis? Saknar dig i tråden!

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-08-31 10:23:54 följande:
      Åh, vilka idioter. Det är alltid en själv som drabbas. Det ska ju inte få lov att vara så att man ska vänta på pengarna i månader pga deras slarv.När var det du hade BF nu igen?

Sen att handläggningstiden är minst 30 dagar....de skriver på deras hemsida att det är jätteviktigt att de får in alla papper i tid så att handläggningen inte försenas. Ja precis, jag skickade in alla papper och ändå blir det försenat...
    I januari när jag var arbetslös i två veckor så fick de alla papper och ändå var handläggningstiden två månader! Jag fick mina pengar i slutet på april då....det är tur att vi klarar oss ekonomiskt iaf men tänk på alla som inte gör det!
    BF 18 november.

• Aleta

Fru Bygg, en gammal huskur är att skiva en lök och ställa bredvid sängen på natten.
    Har inte provat själv, men det påstås att lök drar åt sig virus och bakterier.

• Fru Bygg

Villemoa, det närmar sig med stormsteg till BF ju!
    Ja, vilken tur att man klarar sig ekonomisk ändå, är ju många som inte gör det. Två månaders handläggningstid är ju alldeles för mycket!

• Fru Bygg

Aleta, tack för tipset! Kanske värt att prova ikväll!

• Ninnnis

Fru Bygg, du får försöka passa på att njuta av ensamtiden i Gbg

Jag undrar hur det ska gå om vi får barn, jag kan ju knappt lämna bort vovven utan att det skär i hjärtat...

• Daa

Kikar in för att gnälla över ögonmigrän med påföljande huvudvärk (fast synrubbningen har försvunnit nu och det är ju skönt).
    Acetylsalicysyra is da shit när det gäller sånt, men det är ju ingen hit när det finns bebis i magen. Panodil hjälpte inte alls. Om inte huvudvärken släpper snart så får en arbetskamrat skjutsa hem mig.

Men viktigast av allt: Hur gick det, Fru E?
    Har ju varit nervös större delen av förmiddagen.

Får kommentera resten senare.

• Ninnnis

Nej, stackars dig Daa! Det låter verkligen inget vidare... Brukar det hålla i sig länge?

• Ninnnis

Jag pratade precis med maken och det hade gått jättebra på dagis  *stolt*

Plutten hade blivit polare med en beagle som han har lekt järnet med. Sedan somnade han hos en av tjejerna när hon pysslade i hans box

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans