• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Jag med!!!! Hoppas så det gör ont i hela kroppen!!!!

Fru sy skrev 2010-08-31 14:54:10 följande:
    *Börjar men en stor kram till Blomman* Åhh vad jag hoppas att ni får ert plus snart!*
  • lanovia 08

Ankan usch vad jobbigt med B. Tur att ni åkte in.

• lanovia 08

*kramar om Heloise på hennes låga dag*

• lanovia 08

Fru Sy, skönt att du fått tabletter hoppas de hjälper. Jobbigt att du skall behöva må så dåligt. Ta vara på den tid du blivit sjukskriven, alla tid man kan vila är värdefull.

• lanovia 08

Sådär jag nu har jag hunnit läsa igenom allt ni skrivit idag medans E har kämpat emot att börja somna.

Appropå nattningsrutiner är min brorsdotter en sådan som man är tvungen att lägga sig hos när hon skall sova. Jag älskade det när jag var gravid, underbart tillfälle att få sova lite extra på.

Nu måste jag ta hand om disk och elände här. Vi lever just nu med hela vårat kök i TV-rummet och diskar gör vi i tvättbänken på badrummet. Lite bökig vardag.

• Hvidbrud

passionsblomman skrev 2010-08-31 14:00:19 följande:
    Jag är här hela tiden. Jag ser er allt! Men sista tiden har jag varit i något salgs läge där jag inte riktigt vet vad jag ska skriva. Eller, jag har känt mig lite avskärmad.Kanske jag på något vis helt undermedvetet har behövt lite distans från allt-inklusive trådpratet. Det är så mycket inombords, som jag inte har ord för och heller inte koll på. Det har varit ett intensivt år i Casa Passion. Trots att jag inte jobbar, utan har rätt slöa dagar sett i yttre prestationer.Hvidis, idag ska jag säga det jag inte sa igår: Grattis till livet du bär inom dig! Jag hade inte riktigt plats i hjärtat för ett sant och kärleksfullt grattis igår. Jag säger aldrig saker jag inte menar. Det är kanske en svaghet, för vita lögner tar faktiskt människor framåt och fungerar som ett socialt smörjmedel. Jag är osmidig på det sättet.Jag satt och skämdes över mig själv igår, när jag lästa allas glada utrop. För faktiskt och på allavar har jag ALLTID kunnat bli omedelbart glad över andras plus.men igår blev det lite av en krock med ditt positiva test, samma morgon som jag konstaterar att min kropp inte alls är med mig. och definitivt inte är gravid heller.Det kändes så tomt allting, så att tjuta "iiiiiih grattis!!1" gick bara inte. Och ett fjös-grattis skulle nästan se surt ut tyckte jag. så jag teg.Men nu menar jag från hjärtat GRATTIS fina Hvidis. Lägg oron över ekonomin åt sidan och välkomna livet så som det kommer till dig. Jobba och dra in stålar kan du göra sedan.  #=== ===#

Fina blommis. Jag är gift med en sån som du. Inga vita lögner och inget skit insvept i siden och spetts. Kan verkligen förstå att det krockade. Blä blä blä!!!
    Men som sagt är detta ju bara början av plussvågen!

Idag blev jag med jobb! Assisterande husfru på hotell. Fulltid från måsndag. FK sa att jag får SGI beräknad som ny inträde på arbetsmarknaden. Vilket är bra om det skulle behövas hsp...

Nu ska barnet nattas! Heldag på dagis imorgon!
    Kram på er allihopa!

• Daa

Hej.
    Min dator är segare än jag ikväll (dess dagar är räknade), så jag får nog snällt finna mig i att kommentera från minnet. Och det kan ju bli hur som helst!

Välkomna hem, lanovia och Aleta.

Fru E: attans, så surt med den skitgrejen! (Men jag tror på dig, du fixar det nästa gång.) *hoppas på att du får tid snart igen*

Ninnis: gullhunden! Skönt att det gick bra på dagis. Och grattis på bröllopsdagen.

Heloise: kram på dig. Stämmer in med övriga, här får man vara låg. *kramar om igen*

Fru Sy: bra att du får hjälp. Hoppas det fungerar nu. *håller tummarna inför morgondagens VUL*

*vinkar till Ankan*

*kramar om Blommis ordentligt*

*noterar: Kaffe och två panodil.* Tack för tipset, Blommis. Jag hoppas att det inte ska komma till pass senare, men om det gör det, så ska jag komma ihåg.
    Mår för övrigt betydligt bättre nu, efter att ha åkt från jobbet (min arbetskamrat som skjutsade hem mig tyckte att det var så mysigt att få se på vår barnvagn. ) för att sova bort några timmar. Imorgon är jag förmodligen helt återställd, även om jag känner mig något klenare än vanligt just nu.
    Jag får ögonmigrän ungefär en gång i månaden i perioder. Sedan försvinner det och så glömmer jag bort att det finns och mitt rör med treo hinner bli för gammalt. För en månad sedan hade jag ett anfall (när vi var på gatufestival, riktigt illa tajmat) som försvann efter ca en halvtimme, utan huvudvärk men med lätt illamående som höll i sig tills jag fick sova. Den här envisa huvudvärken är jag inte van vid. No niin, den är nästan helt borta nu.
    Villemoa: ja, det blir genast besvärligare när man inte kan ta det man brukar. En treo vid första symptom brukar verkligen ta ihjäl anfallet för mig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans