• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-09-01 09:33:00 följande:
    Good morning!Har så mycket att göra på jobbet att jag har ont i magen.Vill ändå dela med mig av ett litet fniss:Fröken på dagis berättade imorse att lilla K stått för "Dagens asgarv" igår:Någon hade frågat vem som bestämmer på dagis. Fröknarna hade börjat förklara så gott det går, att i gruppen så bestämmer ju fröknarna och så finns det ju en rektor. Och så kommunen. Och föräldrar som betalar skatt så att de ska kunna köpa in böcker, pussel, pyssel och leksaker osv, osv. Lilla K hade suttit tyst och lyssnat och betraktat alla. Till slut säger hon:"Äh, nog vet jag hur det här fungerar, jag vet vem som bestämmer. Det är ju JESUS!!! Det är ju han som har tänkt ut allt det här *slog ut med händerna och tittade sig omkring*" Fröknarna tror nog att vi har sektliknande tältmöten hemma eller nåt...

Underbara lilla K!!!

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-08-31 23:01:10 följande:
      Nej men nästa helg, 11 september.

Åh, då är vi i Smögen tillsammans med bästisen med sambo... Attans!

• Ninnnis

Underbara lilla K! Jag skulle vilja se hur tankarna går i hennes söta lilla huvud

• Ninnnis

Flamman, en extra stor och varm kram till dig!

Ingis, kul med vuxenfest! Det kommer att gå strålande med lilla Busan

Just det, hade ni inte strul med sotaren förra året också Blommis?

• Ninnnis

Vovven var överlycklig när vi kom till dagis imorse. Han rusade in och slickade "fröken" i ansiktet innan han började leta efter sina hundkompisar Ikväll ska vi på agility igen.

• andbeyond

Flamman: haha, min brorsson (4år) gjorde något liknande. Han är allergisk mot hallon men tycker det är jättegott då han smakar liiite saft. I somras hade farmor sagt att "om du talar med Jesus kanske han hjälper dig med det, vi får be tillsammans" eller något liknande. Så första dagen på dagis hade hans dagisfröken sagt att "men inte ta hallonsaften, du tål ju inte" Jodå, hade han svarat, det har Jesus ordnat åt mig nu sa farmor

Farmor är troende men kanske inte var riktigt såå hon menade. Haha.

• andbeyond

Hvidis: Grattis till jobbet! Om du pratar med dem du jobbar med går det säkert att ordna så du får bra produkter som inte är så farliga också. Njut och var lycklig du fina!

Ankan: Hej! Hoppas lillpöjken mår bättre nu!

Fru E: Nästa gång går det vägen ska du se! Heja heja! Kraaaam! Jag hade u.k. den 17 juli kl 8. Det var ungefär 3 bilar ute i sthlm då. Mycket trevligt när man är nervös

Blommis: Jag håller med tidigare talare, du är så klok och vacker i själen.

Ninnnis: Grattis till bröllopsdagen i efterskott!

Jag har glömt massor. Det var mer jag tänkte skriva. Men det får blir såhär: KRAAAM till alla.

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-09-01 09:33:00 följande:
    Äh, nog vet jag hur det här fungerar, jag vet vem som bestämmer. Det är ju JESUS!!! Det är ju han som har tänkt ut allt det här *slog ut med händerna och tittade sig omkring*" Fröknarna tror nog att vi har sektliknande tältmöten hemma eller nåt...

• Daa

Flamman: jobbigt med så mycket att göra Kan bara önska dig lycka till och skicka en massa uppmuntrande tillrop och kramar.

Ninnis: gulliga vovven! Jag kan se honom framför mig, där han skuttar in. *hjärtar*

Fru E, förresten: förutom det nesliga och supersura med den där lastbilen, hur kändes det med uppkörningen? Lugnt i övrig? Kommer jag ihåg helt fel, eller nämnde du att du var orolig att nerverna skulle ställa till det? *kramar om*

Ingis: det låter jätteroligt med kören!

• Daa

Que?
    Kunde inte svara i tråden, för jag var inte inloggad. Men min plupp lyser grön och jag har inte loggat ut mig (nu har jag alltså loggat in mig igen...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans