• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Hvidbrud skrev 2010-08-31 22:06:33 följande:
    Läste jag någonstans att någon skulle till Lund ihelgen?

Nej men nästa helg, 11 september.

• ingenjörsbruden

Hej hopp i lingoskogen

Kören var jättekul! En låt var sjukt avancerad...o den började vi med....då kände jag lite att det var lite väl mkt vatten över huvudet...men kul som tusan.

Busan slök en hel port gröt kl 20.30 o tog sen en slurk (HELA flaskan) välling vid 21....verkar som hon har sovit jättebra...men har inte hört med maken....för han blev sur igår....suck....

Hvidis: GRATTIS till jobbet!!! Härligt! Är mkt nyfiken på vad lotten kan bringa denna speciella vecka!

Lanovia: Jepp! Busan fyller år den 10e! Stora tjejen! Vi ska fira henne helgen efter har vi tänkt..... för den 11e så är vi bjudan på stor fest i grannhålan....makens kompisar....så vi ska gå dit utan barn o sen sova hemma hos svärisarna....spännande! De ska passa Busan o få henne t att sova....jisses va jag kommer att ha nerverna utanpå!
    Kul med Lundabesök! Tid för en fika kanske?

Blommis: Määäääh va fasen har sotaren pysslat med? Ska det inte bli RENT o fritt blås skorstenen när de varit o sotat? Hoppas du fick ordning på det!
    Tänker massor på dig o hoppas det går bra idag!

Har inte hunnit läsa en bråkdel av allt.....ska försöka hinna under dagen!

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-08-31 12:52:35 följande:
    Jag pratade precis med maken och det hade gått jättebra på dagis  *stolt*Plutten hade blivit polare med en beagle som han har lekt järnet med. Sedan somnade han hos en av tjejerna när hon pysslade i hans box

Naaaaaw *hjärtar lilla Plutten*

• ingenjörsbruden

*vinkar till Ankan*
    Skönt att ni fick hjälp så snabbt! Det där med urinvägsinfektion det har jag funderat på en o annan gång, barnen sitter ju mkt på golvet... Skönt att det är bra med B nu!

• Norrskensflamman

Good morning!

Har så mycket att göra på jobbet att jag har ont i magen.

Vill ändå dela med mig av ett litet fniss:

Fröken på dagis berättade imorse att lilla K stått för "Dagens asgarv" igår:

Någon hade frågat vem som bestämmer på dagis. Fröknarna hade börjat förklara så gott det går, att i gruppen så bestämmer ju fröknarna och så finns det ju en rektor. Och så kommunen. Och föräldrar som betalar skatt så att de ska kunna köpa in böcker, pussel, pyssel och leksaker osv, osv.
    Lilla K hade suttit tyst och lyssnat och betraktat alla. Till slut säger hon:

"Äh, nog vet jag hur det här fungerar, jag vet vem som bestämmer. Det är ju JESUS!!! Det är ju han som har tänkt ut allt det här *slog ut med händerna och tittade sig omkring*"

Fröknarna tror nog att vi har sektliknande tältmöten hemma eller nåt...

• Villemoa

Hvidbrud skrev 2010-08-31 21:55:53 följande:
    På tal om vagnar: villemoa: vad var det för dubbelvagn du nämnde?

Baby Travels syskonvagn, finns på Babyproffsen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans