• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-09-01 14:04:32 följande:
    Just det.Eller bara lite Lotta på Bråkmakargatan-approach till livet och oss själva."Jag kan allting när jag tänker efter.Utom slalom."

Och jag kan dessutom slalom

• Ninnnis

Mitt intryck är att de flesta av oss är ganska öppna gentemot varandra, även med det som inte är så bra och som man inte är så stolt över. Men irl ser man ofta bara det som visas utåt, vilket naturligtvis är valda delar av verkligheten.

När jag känner mig liten, ynklig och värdelös brukar jag påminna mig om att ingen har allt, även om det kan verka så. Alla har inte mina problem, men alla har sina problem.

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-01 14:06:34 följande:

Jag med!

• Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-09-01 14:07:28 följande:
    Men det är jobbigt att alltid måsta vara så jädrans stark. Sliter djävulskt faktiskt.

Varför är det ofta vi kvinnor som är de starka? Eller är det bara en missuppfattning att det är så?

• Ninnnis

Ninnnis skrev 2010-09-01 14:07:41 följande:
    Mitt intryck är att de flesta av oss är ganska öppna gentemot varandra, även med det som inte är så bra och som man inte är så stolt över. .

De flesta av oss i tråden, menar jag.

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-09-01 13:43:48 följande:
    Ibland glömmer man kanske att alla har sina bekymmer. I min sits är det kanske lätt att dra likhetstecken mellan gravid och lycklig, men det är ju långt ifrån hela sanningen. Det är så lätt att jämföra sig med andra och tro att de har allt, men oftast vet man inte ens halva sanningen. För det pratas det inte om. Man vet ju bara det man ser, och ytan är ofta betydligt mer välpolerad än verkligheten.
    Så klokt!
  • Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-01 14:06:34 följande:
    Inte jag

Men jag kan å andra sidan ganska många Liverpool spelare

• Norrskensflamman

Heloise skrev 2010-09-01 14:12:20 följande:
    Inte jag   Men jag kan å andra sidan ganska många Liverpool spelare

INte heller illa!

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-09-01 14:08:50 följande:
      Varför är det ofta vi kvinnor som är de starka? Eller är det bara en missuppfattning att det är så?

Alltså, om ni frågar mig, så tror jag inte att det är slumpen som gjort att det är kvinnor som föder barn, med allt vad det innebär, och inte män.

"Med allt vad det innebär" så menar jag förutom, smärta, omsorg, gränslös kärlek, oro, vånda, ansvar osv, ÄVEN den smärta och vånda och oro som vi utsätts för när det där barnafödandet inte går som på räls, när nåt går snett, osv.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans