• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Stora, stora bamsekramar till Flamman och Heloise. Kraaaaaaaaaam!!!

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-01 12:53:25 följande:
    Flamman, det finns en väg. Håll ljuset högt.Heloise, jag vore hedrad ifall du skulle vilja berätta vad det är som händer (inboxa om du vill). Förutom det, så skickar jag en kram och extra styrka.
    Klart jag ska berätta, har bara inte velat sulla ner tråden med pappa-tjafset, för det är så otroligt tråkigt och fel i en bebistråd, där alla längtar, vördar och omhuldar barnen, sina egna, de barn man drömmer och hoppas om och alla andras barn.
  • passionsblomman

Nähä du Heloise! Nu sätter jag er foten! Det här är INTE en gulli-gull tråd. Här får det förfärliga och smärtsamma också plats. Inte bara "vill bli gravid-ångest" uatn allt som man har inom sig. Bara så du vet det från och med nu.
    Att vara barn innebär att man har föräldrar. Att ha familj innebär att ha männiksor omkring sig som ingår utan att man valt ut dem själv. Det har-ska gudarna veta-sina sidor.
    Alla sidor ryms i en tråd som heter "i vått och torrt, genom alltoch inget tillsammans"

Gå aldrig undan av sådana skäl!
    Gå bara undan om du behöver det spacet. Okej?

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-01 13:15:59 följande:
    Nähä du Heloise! Nu sätter jag er foten! Det här är INTE en gulli-gull tråd. Här får det förfärliga och smärtsamma också plats. Inte bara "vill bli gravid-ångest" uatn allt som man har inom sig. Bara så du vet det från och med nu. Att vara barn innebär att man har föräldrar. Att ha familj innebär att ha männiksor omkring sig som ingår utan att man valt ut dem själv. Det har-ska gudarna veta-sina sidor. Alla sidor ryms i en tråd som heter "i vått och torrt, genom alltoch inget tillsammans"Gå aldrig undan av sådana skäl! Gå bara undan om du behöver det spacet. Okej?
    Nej inte gulligull det vet jag, men det är så skitigt, så smutsigt, så fruktansvärt jävla fel att det känns som att jag drar ner saker till en helt ny nivå av lågt... Och  för er som inte vet det, det rör sig inte om övergrepp, eller misshandel utan om att ha en pappa som förfalskar mitt namn, drar på mig räkningar som inte är mina etc.

Sen kan det nog vara så att jag faktiskt skäms, för när jag tänker efter  så framstår jag som så otroligt korkad, naiv och okunning. Tvärtemot vad jag vill framstå som

• Ninnnis

Heloise, precis som Blommis skriver finns det plats för allt här. Alla har vi våra ok att bära. Det kan handla om barnlöshet, familjebråk eller allt däremellan. Känn aldrig att du inte kan skriva vad du vill! Om du inte själv vill så är det en helt annan sak, men du är alltid välkommen med alla dina tankar och känslor!

Om du inte vill skriva öppet här får du gärna inboxa, så har ju jag gjort med mina jobbigheter...

Kram på dig!

• Ninnnis

Ibland glömmer man kanske att alla har sina bekymmer. I min sits är det kanske lätt att dra likhetstecken mellan gravid och lycklig, men det är ju långt ifrån hela sanningen. Det är så lätt att jämföra sig med andra och tro att de har allt, men oftast vet man inte ens halva sanningen. För det pratas det inte om. Man vet ju bara det man ser, och ytan är ofta betydligt mer välpolerad än verkligheten.

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-09-01 13:43:48 följande:
    Ibland glömmer man kanske att alla har sina bekymmer. I min sits är det kanske lätt att dra likhetstecken mellan gravid och lycklig, men det är ju långt ifrån hela sanningen. Det är så lätt att jämföra sig med andra och tro att de har allt, men oftast vet man inte ens halva sanningen. För det pratas det inte om. Man vet ju bara det man ser, och ytan är ofta betydligt mer välpolerad än verkligheten.

Förbannat klokt och bra skrivet Ninnis

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-09-01 13:53:18 följande:
    Vi är jäkligt kloka i den här tråden. Har ni märkt det? Det är så bra med oss, tycker jag.

Klubben för inbördes beundran

• passionsblomman

Just det.

Eller bara lite Lotta på Bråkmakargatan-approach till livet och oss själva.

"Jag kan allting när jag tänker efter.
    Utom slalom."

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans