• Linaaa

Uppsalabrudar 2011

Hej alla ni som planerar bröllop nästa år 2011! Ni är där jag var för ett år sedan mycket skoj planering framför er. Jag gifte mig i Uppsala i lördags (14 aug) och vi hade en helt fantastisk dag.

Jag har sett att ni tidigare hade en tråd påbörjad som nu är stängd då det gått över 3 mån.

Jag delar iaf gärna med mig av mina erfarenheter med cateringfirma fotograf mm.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2011
  • fru norlen

Hej jag hoppar oxå gärna in här. jag och min sambo planerar bröllop i juli/augusti 2011. Är på jakt efter en lokal i uppsala där man får ta med sig egen mat o dryck och som rymmer 75-100 pers. nån som har något bra tips??? väldigt tacksam för svar.

//blivande norlen

• kokajo

fru norlen skrev 2010-10-14 21:57:56 följande:
    Hej jag hoppar oxå gärna in här. jag och min sambo planerar bröllop i juli/augusti 2011. Är på jakt efter en lokal i uppsala där man får ta med sig egen mat o dryck och som rymmer 75-100 pers. nån som har något bra tips??? väldigt tacksam för svar. //blivande norlen

Några tips som vi kollat på:

Danmarks bygdegård är fin, högt i tak med stora fönster, inte så "hemvävd" som bygdegårdar brukar vara.

Vasasalen på slottet.

Orangeriet i Botan, men då måste man ha catering via Cajsas kök.

• fru norlen

Tack för tipsen, ska kolla upp dem. är lite sugen på orangeriet i botan. men som sagt då måste man ju ha cateringen via cajsas. måste man ta all mat därifrån? eller räcker d typ me huvudrätten? Vasasalen lät intressant.

ska vigas i gamlis kyrkan, den ligger ju hyffsat centralt så vi har sagt att de spelar inte så stor roll vart lokalen ligger.
    är lite inne på skaris. nån som har erfarnehet från de??

• Fårävvör

Hej igen,

Har börjat fundera lite på blommor (brudbukett och ev. till andra utsmyckningar). Har ni någon trevlig/bra/billig florist att rekommendera i Uppsala?

• Sanna2010

jag beställde min bukett från blomstercity i St pers gallerian!
    Där köpte vi brudbukett, tärnbukett och 2st corsager för ca1800 kr

• mrsJR

Sju månader kvar i dag. Dagen till ära passade vi på att beställa inbjudningskorten

• mrsJR
    Fårävvör skrev 2010-10-23 15:59:40 följande:
    Hej igen, Har börjat fundera lite på blommor (brudbukett och ev. till andra utsmyckningar). Har ni någon trevlig/bra/billig florist att rekommendera i Uppsala?
    Min favoritflorist i Uppsala är Interflora Trend på vaksalagatan. De är inte de billigaste men de är fantastiskt duktiga, jag älskar deras lite modernare stil och kommer att beställa brudbuketten därifrån. 
  • Fårävvör

helst plötsligt känns bröllopet lite närmare! Har bokat tid för att prova brudklänningar hos Lilly i sthlm på tisdag och ska till Norrtälje och Ingvors på lördag!! Wieee! 

• mrsJR
    Fårävvör skrev 2010-10-28 14:17:38 följande:
    helst plötsligt känns bröllopet lite närmare! Har bokat tid för att prova brudklänningar hos Lilly i sthlm på tisdag och ska till Norrtälje och Ingvors på lördag!! Wieee! 
    Jag ska ut och leta klänning på lördag, känns som om planeringen börjar på riktigt nu

Sitter och funderar över vilka butiker jag ska besöka, (bor i Stockholm). Tips välkomnas! 

• Linaaa

Om du bor i Stockholm skulle jag rekomendera Garamaj! Jätte fina klänningar, dyra men bra för insperation!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2011