• dr cosmos

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej allesammans!

Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 

Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 

Lite om mig:

Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 

Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 

Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 

(Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )

Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?

MVH

"dr cosmos"

• Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • Snöbjörk

Har för mig att någon föreslog utanför pocketbutiken som träffpunkt och jag tycker att det verkar bra om ni andra vet var den är.

• Amor in aeternum
    Runi skrev 2010-11-15 11:44:48 följande:
    Hmm, finns det flera?
    Bra fråga Jag kan tyvärr inte följa med idag även fast att det hade varit kul.. men om jag minns rätt så har du skrivit att du bor i Nödinge och då antar jag att du kommer att ta 403:an in till Nils Eriksson terminalen. Jag tror att pocketshopen som de andra och ni menar ligger på Centralen.. förvirrande, men bussen och tågen stannar i "samma" byggnad men har två olika namn. Iaf.. från bussterminalen så går du bara rakt fram.. (förbi lindex, burger king, pressbyrån etc) gå bara rakt fram hela tiden och sen så kommer du att se pocketshopen, den ligger på ett hörne precis innan du går ut på drottningtorget, tror att pocketshopen ligger mitt emot en pub/restaurang.

www.centralengoteborg.se/UserFiles/1/image/KartaLRG.jpg

Ni ska till ställe 9! Lycka till!!!

• Runi
    Amor in aeternum skrev 2010-11-15 14:58:35 följande:
    Bra fråga Jag kan tyvärr inte följa med idag även fast att det hade varit kul.. men om jag minns rätt så har du skrivit att du bor i Nödinge och då antar jag att du kommer att ta 403:an in till Nils Eriksson terminalen. Jag tror att pocketshopen som de andra och ni menar ligger på Centralen.. förvirrande, men bussen och tågen stannar i "samma" byggnad men har två olika namn. Iaf.. från bussterminalen så går du bara rakt fram.. (förbi lindex, burger king, pressbyrån etc) gå bara rakt fram hela tiden och sen så kommer du att se pocketshopen, den ligger på ett hörne precis innan du går ut på drottningtorget, tror att pocketshopen ligger mitt emot en pub/restaurang. www.centralengoteborg.se/UserFiles/1/image/Ka... Ni ska till ställe 9! Lycka till!!!
    Haha TACK! Har ju varit där några ggr men aldrig tänkt på vad som ligger vart :P

Synd att du inte kan följa med i dag men det blir säkert flera tillfällen :)

• wiii

Hej! Nu är jag nyfiken, blev det fika, hur var det, hittade ni ett fik, och viktigaste av allt, kan ni tänka er en ny fika ganska så snart? :)

• operfekt

wiii skrev 2010-11-16 19:03:46 följande:
    Hej! Nu är jag nyfiken, blev det fika, hur var det, hittade ni ett fik, och viktigaste av allt, kan ni tänka er en ny fika ganska så snart? :)

Hej!
    Det var jättetrevligt & vi hittade varandra utan problem! ;D
    Vi fikade på ngt fik som snöbjörk visste om,
    minns inte vad det hette, det får hon berätta, haha =)

Jag är på, ska höra på körskolan imorgon när den senaste tiden
    man kan få körtid är. Annars har vi väldigt fria tider, så om jag inte har ngn körlektion
    så kan jag gå redan efter teorin vid 2..
    Så då kan jag ju planera lite efter när jag vet att jag senast kan ha körlektion..
    (annars är det 18 hela veckan som gäller, om vi tar nästa vecka alltså)

Vore ju kul om ni som blev tvungna att ställa in slapp vänta flera veckor ju =)

Hur gick det med bilen förresten? =/

• Runi

Ja jag håller med operfekt :) 

Jag kan nog lite när som framöver också. Har ett prov nästa onsdag så helst inte tisdagen då jag tror jag kommer behöva kvällen till det. Men det går ju alltid om det nu bara är det som fungerar för resten. 

• wiii

Låter bra! :)

Jo, jag tror att bilen ska vara okej igen, litar dock inte helt på den efter mycket krångel så jag får återkomma med svar senare tror jag ;)

• operfekt

Såå, nu har jag kikat, kan efter 16.30 typ måndag till torsdag nästa vecka :)

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!