• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

3barnsmor skrev 2010-11-02 22:13:34 följande:
    Jag kan ju villigt erkänna en sak, när jag var föräldrarledig med tjejerna följde jag Glamour och Hem till gården slaviskt, men under föräldrarledigheten med min pojke var ni min dokusåpa !   PB: Jag bor en bit söder om dig!

typ hur långt då??? *nyfiken som attan*

• Telis

Här kommer jag! Full med ost och vin!

muggles, jag har sett en förklaring om att kroppen släpper fler ägg när man blir äldre för att öka chansen till befruktning eftersom äggen då börjar bli sämre. Hur vetenskaplig den förklaringen är vet jag inte.

PB, riktigt stort lycka till imorgon! Ska tänka på dig och hålla tummarna! När är det dags?

Televinken har nu fått någon medicin som ska vidga luftrören, hoppas att han andas lättare i natt, det är för läskigt när han ligger och rosslar.

Nu måste jag passa på att sova, vi får se hur länge jag får. Natti natti!

• passionsblomman

Telis, kl 9.30 är jag på G!

Jag tror lite som du med äggen förresten. Och dessutom så pratade min yn om de där hormonerna som kroppen ökar för att som hon sa "piska kroppen att ägglossa när det börjar gå trögt" och då tänker jag att den kanske piskar lite väl ibland då? Typ samma sak som du sa...

• Izzie

Jaha, här var man stressad och skulle se till att städa och förbereda inför kompisbesök imorgon, men fastnade ju här fullständigt - Herregud! Vilken grej! GRATTIS Mugglan!!!

Det är ju bara så stort! Att gå från ett barn till tre är ju minst sagt en omtumlande tanke! Givetvis innebär ju en tvillinggraviditet ökade risker, men för de flesta går det ju bra. Alla tvillingföräldrar jag känner till i min närhet har haft lyckade graviditeter och fött friska barn. 

Så himla roligt!!!

• Izzie

EA - Det är nästan olidligt spännande!

LAppis - Grattis till avancemang i kön! Det går framåt! Trist med förkylningen bara, hoppas du piggar på dig snabbt!

PB - Hur går det för dig? När är det ÄP?

Telis - Hoppas på att du får lite mer sömn i natt. Det är ju skitjobbigt när man inte får sova. Sover barnen vanligtvis bra blir man ännu känsligare tycker jag, för då är man inte van vid avbrott i sömnen på samma sätt som man var förr när de var nyfödda och behövde ammas/matas stup i kvarten. När Matilda har sina dåliga sömnperioder blir både jag och maken helt knäckta. Ang psykbryt så är jag helt hundra på att det händer ALLA! Man är inte så stolt över sig själv just då, men man är inte mer än människa...

3barnsmor - VÄlkommen!

MSW - Jag kan helgen 4-5 dec. Värnamo passar perfekt!

Ore, Vickan och Cicci - Kul att ni alla verkar trivas med att vara tillbaka på jobbet igen! Tänk vad fort tiden går egentligen!

Nä nu måste jag verkligen städa! Återkommer!

• Izzie

Just det, Cicci - Grattis på födelsedagen! Kram!

• Izzie

Åh, då håller jag tummarna för dig! Sov gott!

• Klockarbol

Hm. Jag är på sidan 109 och läser... Känns inte som att jag kommer hinna kapp ikväll .

Så kan jag ju inte ha det! Nu händer det ju en massa saker på alla håll samtidigt! Undrar om jag verkligen måste gå på personalmötet i morgonbitti

Skulle jag nu råka somna så önskar jag hela fina trådan en god natt, söta drömmar och en bra dag i morgon.

• Klockarbol

Tänkte bara flika in att ICA Maxi i min stad har diadem med djuröron i sitt ordinarie leksakssortiment.
    Hur mycket det skiljer sig från butik till butik det har jag ingen aning om, var länge sedan jag var in på nåt Maxi i Sthlms området.

Nu är det natt även här!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!