• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

PB - Jag grät hela vägen hem från CvL när vi fick veta att det bara var två ägg. Sen mådde jag skit av nervositet tills de ringde och berättade att båda äggen befruktats. Sen var det jättenervöst tills vi kom dit och fick veta att båda embryona var av högsta kvalité, ett till mig och ett till frysen! Sen var det "bara" väldigt nervöst i två veckor tills jag plussade... Det GÅR, och jag hoppas hoppas HOPPAS att du får upprepa min historia!!!

• Lapinette

Oj kokisen, har du börjat bli intresserad av jobbet?

• _koko_

lappis - Ja, kanske, det har helt klart en intressant syn på konsultrollen/kompetensutveckling/mentorskap och helt offentliga löner, dvs ingen löneförhandling utan man klättrar (individuellt) på en stege som är lika för alla.

Har idag dessutom blivit kontaktad av ytterligare två företag, snart exploderar mitt huvud!

• snaily

Muggles
    Förstår att det är minst sagt jobbigt med dina känslor och omgivningens reaktioner! Håller med vad alla kloka sagt ovan och ångrar lite mitt käcka tillrop igår. Det BLIR nog lite automatiskt den reaktionen när man hör ordet tvillingar, det är ju speciellt och kul när allt går bra, men tänker man bara efter lite grann förstår man snabbt att vägen dit är lång och kantad av oro! Hoppas ni får den allra bästa hjälpen av barnmorskor och andra inblandade framöver!
    Stor KRAM!

PB
    Bara två ägg, ååå vilken besvikelse! Nu kan vi inte göra annat än att hålla tummarna för att åtminstone ett av dem är ett riktigt guldägg. Kram på dig också!

Lappis
    Det är inte så hemligt, har nog nämnt det här tidigare. Ska bara till Gotland över helgen, inget jättespännande alltså. Maken ska skita ner sig ordentligt på världens största endurotävling.

• snaily

OJ, Koko, vad skoj! Men jobbigt! Ska du dra sticka eller singla slant om beslutet sen då? Du får nog klona dig!

• fru AM

Lite ego-boost förresten: jag har precis fått med beröm godkänt på en liten artikel som jag skrivit till en tidning. Och nu ville de ha en bild av mig - som bildbyline i tidningen ... gaaah. Jag som var så nöjd med själva jobbet - nu ska jag behöva noja över att jag syns i tidningen med en frippa som en polsk blondin (hade inget kort med neutral bakgrund så jag tog ett med mobilkameran ...) Nåja - jag är fortfarande nöjd med min insats

• Lapinette

AM - grattis!

Kokisen - vad spännande! Jösses, vad "alla" blir headhuntade här inne. Får ångest bara jag tänker på att jag borde titta mig omkring jag också.

snaily - härligt med Gotland. Så maken kör enduro?!

• Ore

Muggles: Groumphhhh!!!! Jag skulle nog känt precis som du, tror jag. Svårt att veta, men jag tror det. Jag ser också mycket risker, mycket komplikationer, och mycket risk för att det blir väldigt jobbigt. Och jag skulle nog inte heller kunna koppla bort ekonomiskt avbräck och framtida bikinibärande helt heller, det påverkar ju!

PB: Jag håller tummarna för dina TVÅ ägg, och hoppas att något av dem är ett riktigt guldägg!!!

koko: Härligt att intervjun gick bra! Blev jobbet mer intressant under intervjun alltså?

• snaily
    Lapinette skrev 2010-11-03 14:28:15 följande:
    Jösses, vad "alla" blir headhuntade här inne. Får ångest bara jag tänker på att jag borde titta mig omkring jag också.
    Samma här!

Och japp - en av hans hobbies är att lera ner sig i skogen. (Ni får väl kolla in honom på sporten på tv i helgen - fast inte så troligt att han syns bland alla andra! Jag tänkte faktiskt vara en så fantastiskt ointresserad fru att jag inte ens följer med till tävlingen. Inte så sugen på att gå där och frysa rumpan och magen av mig i många timmar och antagligen ändå inte se röken av maken...)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!