• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 3barnsmor

PB; Skit med! Håller tummarna iallafall.

Vänner: Jag bor nog i närheten av dig.

Frullan: Det finns ju tvillingmammor som tar sig igenom det första åren och sedan ger sig på att skaffa ännu fler !

Jag kan bara säga att jag har nog haft mer jobb med nr 3 än med de båda första tillsammans, men nu var de ganska lätta barn att ha att göra med också. Killen är det betydligt mer fart i än det var i tjejerna. De var något lydigare

• 3barnsmor

På tal om spiral - det är väl ingen risk att använda tampong efter ett tag, dvs när infektionsrisken är borta. Jag tror bara att man inte ska använda det dirket efter insättandet. Har själv spiral och använder både bindor och tamponger.

• viktualia

Mugglan - jag har inget vettigt att tillföra.. mer än att jag själv troligen hade drabbats av samma typ av känslor som du...

PB - det KAN ju funka och jag håller tummarna även i fortsättningen

Ego - vår tröttsamma följetong på temat "fel på levererad möbler" går vidare... TV-bänken dök upp efter 2,5 månads väntan idag. Med trasigt emballage och en ful spricka i ena kortsidan. Nu ska budfirman grubbla över om det är deras fel eller inte. Sen får vi väl vänta på en ny. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Maken har shoppat en ny tv idag också. Huruvida den är som den ska förtäljer inte historien än... för uttaget är inte inkopplat...

Annars - har jag superskoj på jobbet även om jag avskyr att jag inte fått något rum utan får sitta vid en "öppen" arbetsplats. Babbel-Vickan snedtänder totalt på sådant. Men men.. jag köar till ett stort rum där jag kommer få plats med ett mötesbord t.o.m.

Och Trollet verkar ha det bra med maken på hemmafronten. Trollets två tänder på utväxt irriterar, men hittills verkar han inte ha fått feber el dylikt.

• MSW

Har inte läst ikapp ngt egentligen! Men vill skicka kramar till pb och jag håller tummarna för att det är två super ägg! Även stora kramar till mugglan! Har du någon mer tid hos psykopaten? Kanske kan vara bra att prata om detta nya också? *kramar*

• fru AM

Älskar att kolla på arga snickaren! Han är lik min bror - frånsett att min bror inte kan snickra!

• kängu

*håller på och läser ikapp*

Ang. dagistider- vi har inte möjlighet att saxa ngn av oss. Glömde skriva att maken självklart ska gå ned i tid men jag tror inte han kan gå ner till mer än 75%. Då skulle dagistiderna bli ca 8-9 timmar om dagen 5 dagar i veckan. Maken skulle hämta OCH lämna varje dag. Observera att detta är väldigt hypotetiskt, jag har ju inte ens fått jobbet.

Men det är väldigt intressant att höra hur ni andra har gjort, tack för all input! För mig som inte alls vill lämna Ru känns det just nu helt horribelt att ha honom 9 timmar om dagen på dagis och att jag ska vara borta 12 timmar om dagen hemifrån. Men eftersom jobben i min bransch inte växer på trä så måste jag ju fundera igenom situationen. Ilbland blir jag också så blind och tycker att alla andra har sina barn på dagis max 6 timmar om dagen men båda jobbar heltid... skönt att höra att det inte är så för alla, för oavsett om det blir detta jobbet eller ej så kommer Ru att få gå ganska långa dagar (vi kommer nästan garanterat att behöva pendla båda två, men kanske inte så långt som 1,5 timma en väg som det jobbet jag nu söker).

• kängu

Mugglan, jag förstår dina känslor. Klart att man blir orolig när man vet om alla risker och komplikationer. Tycker inte det är futtigt att bry dig om ev bristningar etc.! Ni har ju också nyss fått beskedet, det kommer säkert ta tid att landa! KRAM!

• Fru FruLLan

Hej igen
    Mugglan
    Nu har jag läst ditt inlägg och fick en super ångest över mitt kläm käcka inlägg
    Får bli en lärdom att läsa ett inlägg som det pratas om själv i sin helhet innan jag bara kommenterar.

Urs känns inte alls bra att jag skrev att det var coolt och att det kommer att gå bra.
    Vet ju själv hur jag hatar klämkäcka meddelanden när jag själv är orolig eller nere. Så varför langar jag ur mig sånt själv?

Sorry mugglan, jag menade inte alls att förringa dina känslor eller nåt sånt. Jag hade nog bara inte förstått dina känslor. men nu har jag läst och har full förståelse och respekt för din oro.
    Hade ingen aning om att det var så himla ökade risker med en tvilling grav. har liksom aldrig hört det från nån som väntat tvillingar. Eller har jag inte lyssnat?????

Nåväl. STOR varm kram. Och önskar att det fanns något sätt jag kudne hjälpa dig emd din oror.
    KRAMMMMMMMM

• MSW

Hörrni, jag tycker att vi bestämmer den 4/12, verkar vara då de allra flesta kan? Sen är det juh trist att inte alla som vill kan vara med, men vi får väl göra om det fler gånger!

Ska vi ta lunch på toftaholm eller ska vi kolla upp ngt annat? Vi blir juh några stycken vad det verkar, så då kanske det är idé att boka bord..?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!