• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Piggelin har varit verksam på FB, tyckte jag att jag såg.. Så det är nog lugnt än..

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    In för att kolla hur det gått för PB.
    Hoppas hoppas hoppas!!!!!!
    Förstår att det känns olidligt att det hänger på detta enda ägg. men håller tummarna att det är DET ägget som kommer klara hela resan!

Piggis är inte o krystar gissar jag
    spännande där med!

• smint

PB: Håller alla tummar för ägget, förstår att det är en jobbig väntan..  

Lappis: Usch vad jobbigt med din förkylning, hur länge har du varit krasslig nu?  har en förälder som haft hostan kvar från sin förkylning i 2 månader nu.. hoppas att du inte behöver dras med det så länge

Tack för alla tips om kattöron, sprang in på en annan leksaks affär igår men dom var slut där. Inne på hm köpte jag ett diadem med stora rosetter på som jag klippte sönder och gjorde öron av, så det var en glad kissekatt som lämnades av i morse på förskolan.

Jag var hos läkaren på bm mottagningen idag och hon sjukskrev mig omgående. Tyckte det var vansinne av fk att inte godkänna hp ansökan.. Men nu är jag hemma tills BF och det känns så skönt. 

återkommer med fler kommentarer senare

• passionsblomman

Nu ska vi åka in till stan. Vi ska kika lite i affärer innan vi sedan ska gå på bio och efteråt på italiensk restaurang. Vår son har ju höstlov och är med oss på resan, och något mysigt är ju han också värd att få i livet även när hans mamma håller på att vänta sönder sig. Förresten tycker jag vi två vuxna är värda lite god mat vi med. Och jag tänker ta ett glas vin till maten ocså, så det så. Ägget är ju i skålen, och det bara kan inte vara döden för miljön i livmodern med ett litet glas vin. Sambon kan få dricka upp halva, men smaka tänker jag.

• Lapinette

Men jösses, vad det har varit/är tyst här inne idag! Har alla höstlov?

• Lapinette

Hej AM! Hur har din dag varit? Fortfarande mycket jobb?

• Oupsie

Hej i tråden, har inte haft möjlighet att kika in på några dagar, men idag har det varit ovanligt lugnt här.

Mugglan, tvillingar, vilken skräll . Förstår att ni blev chockade och att du blir rädd för ökade risker. Hoppas att du snart kan släppa din, eller åtminstone en del av, din oro. Vet inte vad jag ska skriva utan att det låter allt för käckt men jag hoppas så klart att allt ska gå bra och skickar en stor, stor kram!

PB, så tråkigt att det blev en så liten äggskörd . Jag fortsätter att hoppas så att jag blir blå att det är ett riktigt guldägg och att det kommer att växa som det ska till en liten passionbebis. Kramar!

Fru E, tänker på dig och hoppas, hoppas, hoppas!

Snaily, hoppas att du har det bra på semestern!

Lappis, krya på dig!

Angående trådträffen, jag lägger ner min röst om när och hur. Jag vill gärna följa med men jag vet inte om jag orkar att åka så långt som sagt, men jag hoppas att jag kan få lite mer tid att fundera på det? En person mer eller mindre kanske inte gör så mycket .

Och några har BIM i dagarna, håller tummarna för er så klart!

Och för Piggelins förlossning när hoan bestämmer sig för att komma ut!

• nennesjuttioåtta

hejhej! Ville bara önska en trevlig helg, i morgon blir det gneta hela dagen i Prickens nya rum och sen kommer en vän från hufvudstaden hit som vi ska udnerhålla och babysim på det. och ikväll blir det mysmiddag för vi firar 15 år och det blir telis risotto!

PB - håller tummarna för det befruktade ägget!!!!!!!!

Fru E - IIIIIIh hoppas det blir ett positivt test i morgon, men just nu är jag skitnervös!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!