Välkomna till Tivoli Empatia!
Jag kliver på samma tåg.
Ses i morgon tråden!
Jag kliver på samma tåg.
Ses i morgon tråden!
*vinkar*
Osovande små barn är verkligen riktigt, riktigt apeländigt
Sömnen är så himla viktigt för att man ska fungera någotsånär vettigt och det är väl illa nog att så många blir mer lättväckta när man har fått barn. (Jag menar nu inte att man bara vaknar när barnet hojtar utan att man vaknar av precis ALLT - tidningsbilen, grannen går på dass osv)
Äldsta sov exemplariskt, hela nätter från start (inte så kul som man kan tro, jag hade mjölkstockningen from hell i flera månader...) och hon har sovit i vår säng kanske 4 gånger i samband med öroninflammation.
Yngsta kompenserade detta med råge...
Hon sov inte alls och skrek f-n i mig oavbrutet
En typisk hudmothud-bebis som satt fast som ett klistermärke!
Beskrivning på en groda i en mixer är mycket träffande även här! En högljudd groda!
Först när hon började skolan (6 år) så slutade hon kliva över i vår säng var och varannan natt. Kanske inte så upplyftande för er med sprattliga ungar i sängen
Men hon är hemskt söt! (Dock fortfarande klistermärkestendenser...)
Skötväske-frågan har jag inget att bidra om, alldeles för länge sedan här, men har för mig att den optimala skötväskan inte existerade då heller utan min väninna sydde en åt mig.
AM -
jo nog borde det gå att fixa maskinen när den inte är äldre! Fast å andra sidan är det ju så otroligt mycket elektronik i moderna maskiner så man blir alldeles mörkrädd...
Men jag gillar varianten med att den i klartext säger till när det är dags att ringa service
Vår maskin är 19 år gammal (!!!!) likaså vår tumlare. Bägge var "nyfödda gåvor" när äldsta föddes
Nu har jag 2 nära släktingar som arbetar med vitvaror för tvättstuga så det är kanske inte så udda som det låter. Bägge maskinerna var nyaste, bästaste som gick att få tag i då så jag misstänker att det bidragit till den långa livslängden.
Sen blir det per automatik så att maskinerna underhålls minutiöst för att jag ska slippa skämmas vid de tillfällen jag behöver ringa släktingen för mer avancerad service (nåde då om det är fullt med gammalt tvättmedel i slangarna )
Dock står en ny tumlare på önskelistan pga elförbrukningen...
FruCici -
Ja gudars vad jag kan längta efter tvättstuga! Allt klart på en och samma gång, manglade lakan som ligger så snyggt i linneskåpet och är så sköna att sova på!
Fast å andra sidan så minns jag även ett bedrövligt släpande, städande efter andra för att kunna använda grejerna och tvättande i handfatet när det inte fanns några tider...
Men manglade lakan är helt klart värt mycket
Det optimala måste vara att ha som min mamma, tillgång till tvättstuga och liten maskin i badrummet
Fossing -
Telis - Hoppas, hoppas hoppas de kan hjälpa Televinken. Fy för att ha ont när man ska på toa
Minimadame ligger nedbäddad i soffan och tittar på TV. I natt var jag in för att stoppa om henne och då hade hon så hög feber att hon var svettpärlig i ansiktet! Har aldrig sett det förut... Ingen av oss har speciellt lätt att svettas i ansiktet, inte ens när det äts riktigt stark mat (undantaget ett misstag med röd currypasta i en köttgryta, tänk vad ett litet räknefel kan göra..)
Själv vaknade jag med ont i halsen och ont i rygg o nacke så det verkar som att Minimadame har delat med sig
Trodde att jag hade så svårt att somna i går för att jag hade ont i händerna efter avloppsmeckande men det fanns tydligen fler anledningar...
*vinkar*
Har inte läst ikapp ännu (men hann igenom gårdagens maraton innan jag gick och la mig iaf!).
Äldsta och jag har tillbringat en timme i soffan tittandes på "Kören" på TV1 i kväll.
Å himlarns rackarns så toksöt han är den lille körledaren (Gareth Malone)
Söt som socker e han så vi sitter där i soffan och fånler båda två - det är kvalitetstid med vuxna barn det
Min enda input ang tvillingvagnar är att jag i dag snubblade på en...
Blev lite trött i huvudet när jag var och handlade på stora mataffären (jag vet, det är dumt att handla på löningsdagen!) så hupp som det var så gjorde jag en tvärvändning och snavade rätt över vagnen ur vilken två MYCKET storögda barn tittade på mig!
Gudars så dum man känner sig och den stackars mamman började be om ursäkt - vilket jag åtminstone lyckades hejda och istället be om ursäkt för att jag kliver rätt in i hennes vagn
Minns mycket väl hur enormt mycket onda blickar jag fick när jag skulle bängla mig fram med en vanlig vagn en gång i tiden...
Är väldigt glad att jag inte hade handväskan med mig för då hade jag garanterat knockat ena barnet!
Nu läsa ikapp
Hejom fejom!
Jag är här men har inte alls läst ikapp. Jag håller på med en massa, allt från att vi försökte hinna städa lite i helgen mellan skidor och handboll-det kostar tid att vara supporter -till att fixa hem all nyttig mat som ska finnas i kylen för att man ska kunna äta som vi ska, och så har det varit läkarbesök, kurator, provtagning och handbollsträning, skjutsa sambon pga bilbrist osv. Svisch svisch! Jag håller ju dessutom på att försöka få ordning på sömnen om en primär åtgärd för att komma på banan bättre, så jag har it evågat sätta mig på BT sent på kvällen när allt äntilgen är fixat. Då missar jag alla sovtåg.
Igår köpte jag en jacka och ett par allvädersvinterskor för sammanlagt 360 kr. Idag köpte jag två par jeans för sammanlagt 329 kr INKLUSIVE uppläggning på båda paren.
Nu ska jag gå ut och gå en promenad i mina nya kläder innan det blir mörkt.
Hej tråden
På jobbet skulle vi behöva kranar med färgade lampor! Där är vattnet skållhett... Av en god anledning med tanke på smittorisker med duschrum visserligen men ack så smärtsamt när man ska diska lilla matlådan.
Yngsta ligger efter med matten och har fått hem mattebok att räkna klart, många sidor är det så honsitter och grinar vid köksbordet för att jag inte var snabb nog att få henne att fokusera på en sida i taget
Själv har jag ont i huvud, nacke, feber, grisont i halsen och dessutom ser jag ut som en hamster . Hade ingen aning om att det fanns så mycket körlar i halsen som kunde svullna samtidigt
Som den sanna självplågare jag är ska jag nu betala räkningar och sedan göra i ordning lilla firmans papper för att lämnas in inför deklarationen!
*Ylar frustrerat*
Jag varken diskar eller ställer in i skåpen - VARFÖR ska jag veta var matlådan är????
Och varför måste det vara någon som pratar oavbrutet och hela tiden - jag är så trött i huvudet så jag kan spy!!!!!
*tar jacka och går ut i farstun, kallt men TYST*