Välkomna till Tivoli Empatia!
Oupsie - håller tummar för att det är dags nu
PB - Jo, när livet är elakt är det mycket lättare att rannsaka sig själv än att vara lite hygglig mot sig när man faktiskt behöver det.
Under en period i livet (i slutfasen av förra resan) stiftade jag bekantskap med en amerikansk hemsida som heter FlyLady. (Mycket amerikansk!)
Där lär man sig att ta Babysteps i livet.
Vissa saker/tillämpningar använder jag än. (Annat känns inte speciellt relevant och när jag försökte mig på alla delar så blev det en hejdlös stress!)
Bland annat använder jag "Shine your sink". Hur tramsigt det än kan låta så har det blivit något meditativt att putsa på diskbänken varje dag (min är en gammal rostfri). Och även om jaginte ar gjort ett smack annat en dag så kan jag titta på min blanka diskbänk och vara NÖJD med mig själv.
Den största behållningen från FlyLady är att använda äggklockan.
När jag inte orkar, när jag inte vill göra en "syssla" eller ett måste så ställer jag äggklockan på 15 minuter.
Jag vet redan när jag börjar att det bara är en kvart (ett babystep) ochdet är uthärdligt.
Och varje gång blir jag helt hänförd över hur mycket man hinner och orkar på bara en kvart
Hattis - Mina tummar är fortfarande hållna och inget mer brunt är bra!
Mensvärks känsla har jag också haft med bägge mina döttrar -ihärdigt och länge - och enligt min gyn berodde det på att min livmoder ligger bakåttippad och att menssmärtan beror på att livmodern vänder sig framåt för att barnet ska få plats.